18 Mayıs 2012 Cuma

4 Günde 1 Kilo Aldı :)))

     01-11-2011 de kreşe başlamıştı. Kreşten istenilen sağlık raporu vs. için yapılan doktor kontrolünde, 14 kilo olduğunu öğrenmiştik. Tüm 7 ay boyunca kreşten eve geldiğinde, nerdeyse 5 parmağı geçmez kuzumun tok olarak geldiği... Hep üzüldük ama düzelicek diye düşündük. Çünki hep mutluydu ve bizi kreş konusunda hiç üzmedi, öğretmen ve arkadaşlarını hep sevdi. Açlık konusuna ise, gelişimi gerileyince takmaya başladık. Aslında gerileme denilemez, boyu uzadı ama kilo almadı bir türlü ve hep mide küçüldü, biz hafta sonu açtığımız mideyi, hafta içi küçülmüş olarak gördük. Surat soluk, göz altları mor geliyordu, beli incecik ve hiç karnı yok, nerdeyse içine geçmiş bir karınla dolaşır olmuştu.
      Ara ara öğretmenleri ile konuştuk, hep diğer çocuklardan uzun tutuyorlardı yemekhanede ki, biraz daha yiyebilsin....ancak sorun iştahsızlıkta değildi. kendi kendine yemek yemiyor, başkasının yedirmesini bekliyordu, böyle olunca da aç kalıyordu. Akşamları verdiğimiz tek öğünde yetmiyordu haliyle. Şükür ki bu 9 ay boyunca kilo vermedi ama almadı da.
      İşte olan 14-05-2012 akşamı oldu. Eve gelince çok aç olduğunu söyledi, yemek hazırladık vs. Hemen önüne götürdüm tepsiyi, 4 çatal minik tavuklu pilav, 3 kaşıkta çorba içti. Tamam dedi, doymuş, çoğu akşam böyle oluyor zaten ama...işte o akşam sinirlendim, yüzü bembeyaz, küçücük... :((
      Hemen alıp tartıya götürdüm;  14 kilo çıkmaz mı :( Sinirim iyice arttı, biz bu kreşe para veriyoruz, oturup konuşuyorum öğretmenleriyle... ama nafileymiş, kızım 100gr. dahi almamış 7 aydır. aşkım ile konuştum, ne dersin verelim mi anneme yeniden diye, en azından eylül ayına kadar kendini toparlasın, yine gider diye...oda olumlu baktı. kuzuma sordum, özlermi arkadaşlarını, öğretmenlerini, anneannesini istermi diye. Bayıldı bu işe, yok dedi anneannemi istiyorum dedi. Peki dedim sevmiyormusun kreşi? Seviyormuş ama anneannemi daha çok seviyorum dedi.
      Annemi aradım; ince ince anlattım, zaten her hafta istiyordu bizden, göndermeyin çocuğu, iğne kesmiş, kupkuru olmuş kızım, bir çocuğunuz var, yazık etmeyin...lafları hep sarfettiği laflardır. İyi dedim, yarın sana geliyor :)))
      Ertesi sabah, akşamdan hazırladığım kıyafet, oyuncak bavullarıyla annemin kapısına düştüm. kuzu sevinçten çıldırıyor tabi :))) Şimdi 4 gün oldu ve halen inanamıyor galiba ve her sabah soruyor; şimdi beni nereye götüreceksiniz diye.
     Ayrıca bugün annem aradı, eczane de tartmış; 15 kilo nun üzerinde ama ben göremiyorum üstünü diye :))) (tartı dijital değilmiş) Yaaa inanılmaz sevindim, anlatamam...tam 4 günde kilo 1 kilo almış. Yani düşünebiliyormusunuz; 7 ayda 100 gr. alamamış çocuk, 4 günde 1 kilo alıyor...Benim kızım normalde kilo alımına çok müsait, yani yediğini inkar etmeyenlerden ama yemeyince neyi göstersin...Şükürler olsun :)



Hiç yorum yok: