25 Aralık 2019 Çarşamba

2020 Hoş gel emi :)

     Farkettim ki yıl bitiyor ve burada Aralık ayını boş geçmişim resmen :( Ankara da havalar yağmur ve soğuk şeklinde devam edip gidiyor ama biz son güneşli günlerde annemin evini taşıdık. Yine cümbür cemaat oldu, ayrı şehirlerden ablam ve teyzem geldiler yardıma. Bol eğlenceli, sohbetli, yemeli içmeli ve tabiki eşya taşıyıp temizlik yapmalı oldu.  Düğündü, taşınmaydı vs. günlerine bayılıyorum. Cümbüş oluyor bizde, kahkahalar, dedikodular :)) Bayram havasıdır gidiyor, epey stres atıyoruz. Biraz sesli bir aile olduğumuzdan yani benim aileden bahsediyorum; kavgamızda, sevincimizde ortada ve coşkulu oluyor ve ben bunu çok seviyorum :))
     Yine Aralık ayında evlilik yıldönümümüz olduğundan ufak çaplı bir kutlama yapıypruz eşimle. Bu yıl dışarda kutlamak geldi içimizden. İlk defa geçen yıl dışarda geçirmiştik, çokta sevmiştik. Yine yapalım deyip araştırmaya giriştik. Gece hayatı denen şeyden o kadar uzak olunca epey zorlandık mekan bulmakta. Sonra aklımıza kızımın okul arkadaşının annesi geldi, bir mekanda çıkıyordu. Aslında müzik öğretmeni bir bayandı ama hayat şartları nedeniyle daha iyi kazanacağı bu işe başlamıştı. Epeydir takip ediyordum İntagram dan ve gidip dinlemeyi çok istiyordum. Kısmet bu güneymiş. Sesi çok güzel ve harika bir sahne performansı vardı, bayıldık resmen.  Çok eğlenip dans ettik, özlemişiz ikimizde gençlikteki gibi oynayıp zıplamayı :))
      Bu aralar ıphone daki fotoğrafları bilgisayara aktarmakta çok zorlanıyorum. Kimi aktarılıyor, kimi olmuyor, deli ediyor beni. Öğrendim ki uyum sağlamıyormuş ve ıphone için flash bellek almalıymışım. Bu durumu halledince daha sık post girmeye çalışacağım. Fotoğraf olmayınca eksik hissediyorum yazılarımı.
     Akilah Azra Kohen in Fi, Çi sinden sonra Pi sini de okudum. Çok severek okuduğum bir seri oldu. Hak yerini buldu dedirtti bana. Temiz bir dava yaşam için harika insanların bir araya gelip -biz olmayı başarmalarının hikayesiydi. Deniz, Özge ve Bilge..Ali ve isimsiz kahramanlar vardı idolüm olan tipler :)  Ayrıca bu seri sayesinde kızımın(Fi)  ve eşimin(Pi) ilk kitap hediye edişlerini yaşadım ben :)


     Bir arkadaşımın tavsiyesiyle Koku (Patrick Süskind) kitabını okuyup bitirdim. Körlük kitabından ne kadar etkilendiğimi yazdığımda bana mutlaka Koku yu oku demişti, çok etkilenmiş kendisi. Ben aradığımı bulamasam da etkili bir kitap. Biraz fazla gerçek dışı geldiğindendir belkide beni etkilememesi. Koku duygusu kapalı kaplar içindeki kokuyu ayıracak kadar yada kilometrelerce ötedeki bir şeyin kokusunu alacak kadar gelişmiş bir erkeğin hikayesiydi bu. Korkulu, cinayetli olanlardan. İnstagram da yayınlayınca arkadaşlarım Koku nun filmi olduğunu söylediler. İlk defa okuduğum bir kitabın filmini izlemiş oldum. Yazar öyle güzel resmetmiş ki yazarken romanı, ben filminde hiç bir fark göremedim. Öyle ki okurken gözümde canlandırdığım tüm sahneler aynı şekilde filme aktarılmıştı.
 

      Tabi bu arada sevgili Deepciğimin Derin Mavi kitabını çok arayıp zor ele geçirmenin zevkiyle ara ara okuyorum. İlk 65 sayfası şiirlerden oluşuyor ve sonrası öykülerden. Ben şiirden pek anlamam ama arkadaşım yazmış olduğundan anlayarak okumaya çalışıyorum. Bitirince yayınlayacağım :)
      Sanırım hayatımda ilk defa gerçek sahaf denilen kitapçılardan birine elimde koca bir liste ile girdim geçenlerde. Daha önce 2. el kitap satan Kızılay Olgunlar sokaktaki kitapçılara gittim ama bu başka şeymiş. Kitapların arasına çantamla sığıp giremedim resmen :)) Ben hiçbirşey bulamasam da görevli bey ki epey yaşlıydı ve babadan oğula şeklinde yürütüyorlarmış bu dükkanı, her söylediğim yazarın yada türün raflarını işaret ediverip yerini gösteriyordu bana ama sadece Koku yu bulabildim. Hem karanlık denilecek kadar loştu içerisi, hem de benim gözler astigmat olduğundan kendim okuyamadım boyumdan uzun raflardaki kitap sırtlarını. En yakın raflardan 5 tane kitap aldım tanesi 5 tl. den :) Değişik bir deneyimdi benim için :))
     Sahaftan aldığım kitaplardan biri de Alyans'tı. Freda Bright yazmış. Kitap 1. baskı ve 1985 te basılmış, epey yıpranmış sararmış. Böyle oluşu beni mutlu etti. Kimbilir kimler kimler okudu diye düşündüm benden önce :) Sanatçı ama geleneksel düşünceli, erkek egemen bir ailenin kızının savaşarak nereden nereye yükselişini, aile hayatını ama özellikle iş hayatını anlatıyor. Bir bakıma ilham verici bir hayatı var Dasha'nın. Severek okudum.


   
Biri bizi gözetliyor :))

Keyife bakarmısınız? :)

     
Kasım ayının son güzel günlerinden.

Herkese musmutlu bir yeni yıl diliyorum şimdiden; asgari ücretin yoksulluk sınırının üstünde olduğu, kadın-erkek, yoksul-zengin demeden insanların eşit olduğu, eğitim sisteminin düzene girdiği, siyasetin adalet, dürüstlük ve eşitlik üzerine kurulduğu, EYT denilen haksızlığın giderildiği, tüm dünyada savaşların olmadığı...vs. nice güzel dileklerimizin kabul olduğu yesyeni bir yıl olsun 2020 :) Sevgilerimle :)😍

42 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Eşin ve çocuklarınla nice mutlu sağlıklı yıllara arkadaşım. Keyifli okumalar diliyorum bu arada.

Beyaz Yakalı dedi ki...

Öncelikle evlilik yıldönümünüz kutlu olsun, mutluluğunuz hiç eksilmesin. Daha sonra gelecek yıl her şey gönlünüzce olsun. Güzel kitaplar, güzel psylsşım.

Derya dedi ki...

Yıldönümünüz kutlu olsun daha nice senelere.. Mia çok tatlı bayıldım pozlarına :) 2020 dileklerinize katılıyor, şimdiden yeni yılınızı kutluyorum :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Koku kitabı ile ilgili övgüler çok duyuyorum ama o gerilim olayı beni de gerecek diye okumayı erteliyorum :)

lovehouse dedi ki...

Özlemciğim, çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için, senin içinde aynı güzel dilekleri diliyorum :)

lovehouse dedi ki...

Beyaz Yakalı, çok teşekkür ediyorum, ne güzel dilekler, hepimiz için en güzel yıl olsun :)

lovehouse dedi ki...

Derya, Amiin çok teşekkür ediyorum :) Evet dimi Mia harika poz veriyor bize :)) Ben de en güzel dileklerinizin kabul olmasını temenni ediyorum, sevgilerimle :)

lovehouse dedi ki...

Gamze Esra Ersöz, Kötülük kitabından daha korkunç gelmedi bana, biraz gerçek dışı olduğundan okurken mantık kullandım sanırım :))

LerzanKaradan.com dedi ki...

2020 sana ve hepimize mutluluklar getirsin. Evlilik yıldönümünüz de kutlu olsun canım. Bu arada o bizi gözetleyen şirin şeyi de yerimmm

Adsız dedi ki...

Çok yoğun bir anlatım olmuş :))
Ailecek geçirilen vakitler çok değerlidir. İnsan geçmişine baktığında anlamsız geçen bir birliktelik günü dahi insanı mutlu edebiliyor.
Yeni yıl dilekleriniz çok güzel bende aynısını diliyorum.:)

Kalemyazar dedi ki...

Hosgelsin sefalar mutluluklar getirsin yeni yıl

deeptone dedi ki...

eğlenceli taşınmaa oh :) evlilik yıldönümü dans göbek atma oh :) kitap hediyelerii :)kokunun filmisi korkunçlu yaa, kitabı daha az korkunçluuu :) sahaflar anısı komiiiik :) biri bizi gözetliyooo çok tatlııı, alışmış iyice, unutmuş geçmişi hihi :) eveet ekonomi düzelsiin. ve çok çok iyi dilekler hıhım :)

lovehouse dedi ki...

Sevgili Lerzan, Amiin inşallah hepimize :) Çok teşekkür ediyorum :)
Evet yaaa öyle görünce hemen tlf a sarıldım kaçırmayayım diye :))

lovehouse dedi ki...

Sanat Penceresi, öncelikle dün sizin blogunuzu okudum ama yorum bırakamadım, görünmüyor yorum bölümü bilginiz olsun.
Ben de çok kıymet veriyorum aile birliğine, haklısınız :)
Çok teşekkür ediyorum :)

lovehouse dedi ki...

Kalemyazar, eveeet hepimize, çok teşekkürler :)

lovehouse dedi ki...

Deeptone, canım :)) Hepsi iyiydi, hep iyi olsun inşallah, hepimizin seninde öyle :) Çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için :)
Koku yu okurken gözümde canlandırdığımın aynısıydı, belki hayal gücüm kuvvetlidir :))
Mia çok daha iyi, alıştı bize, özellikle beni gerçekten anası sanıyor :)) Sırnaşmalar, sürtünüp yemek istemeler, nazlanmalar falan :))
Sevgilerimle :)

Yurdagül Çelik dedi ki...

Zafer Çarşısı'nın oradaki sahafçıları pek severim ben.Bilmiyorum oraya mı gittiniz.
Evlilik yıl dönümünüz kutlu olsun😍😍😍

Ada Deniz dedi ki...

Ben bu yeni yıl olayı moduna bu yıl giredemedim bir türlü. Havalar olması gerektiğinden sıcak gidiyor bir kere.
Bu arada fi, çi, pi serisini pek sevmemiştim ben. Bitireyim diye zorlamıştım kendimi hatta. Ama Koku çok iyiydi.

GeCe (Gkhn) dedi ki...

Kendine de zaman ayırmalı insan, iyi ki özel günler var:)
Ailenizle beraber mutlu yıllar dilerim ve tüm dileklerinizin kabul olmasını

anne kaleminden dedi ki...

Evlilik yıl dönümünüz kutlu olsuun :)))
Koku' nun filmi var bir de, eğer ilgini çektiyse aklında bulunsun :)

HürPost dedi ki...

Yeni yılınız kutlu olsun evlilik yıl dönümüz de öyle tabi bu senede dışarıda kutlayacakmışsınız şimdiden iyi eğlenceler diliyorum ayrıca tanıtımlar için de teşekkürler saygılar.

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Hem sohbet, hem kitap tanıtımı hem de yeni yıldan dilekler şeklinde misss gibi bir yazı olmuş Ferda Hanım. Yazınıza On üzerinden on verdim.:))

lovehouse dedi ki...

Yurdagül Çelik, oraya da gittim ama benim söylediğim Demetevler in girişi MİT in dibi sayılır, tesadüfen bulmuş eşim :))
Teşekkür ederim, sevgilerimle :)

lovehouse dedi ki...

adadeniz, Evet sıcaklar etkiledi baya ama burası çok soğudu yeniyıla az kala ve karda gördük az olsa da :)
Hımm tabi herkesi farklı etkiliyor kitaplar. Bazen kitapların yorumlarına bakıyorum da nasıl farklı hissettirdikleri. Kişiden kişiye değişiyor diye düşünüyorum :)

lovehouse dedi ki...

Gece (Gkhn), biz çok nadir yapıyoruz vakit ayırma durumunu ama çok iyi geldi bize de :)
Çok teşekkür ediyorum :)

lovehouse dedi ki...

anne kaleminden, Çook teşekkür ederiiim :)
İzledim filmini de, teşekkürler :)

lovehouse dedi ki...

Hürpost, çok teşekkür ediyorum, sizinki de kutlu olsun :)

lovehouse dedi ki...

Eğitim Pınarı, evet biraz ortaya karışık oldu :)) Çok teşekkürler, beğendiğinize sevindim :)

maviye iz süren dedi ki...

Evlilik yıldönümünüz kutlu olsun canım:)
Sahaflarda gezmek güzel olmalı :)
Koku yu okumadım merak ettim :)
Yeni yılın sana ve sevdiklerine mutluluk, huzur ve sağlık getirmesini diliyorum:)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun Ferda hanım, Sevgilerle.:)

*mehtap dedi ki...

Annen güle güle otursun yeni evinde.Taşınma olaylarını pek sevmem.Çocukluğum , gençliğim taşınmalarla doludur.Tabii seninki gibi kalabalık ,eğlenceli bir taşınma yaşamamış olmamdan da kaynaklanıyor olabilir.
Evlilik yıldönümünüz kutlu olsun. Bizde dışarda kutlamaya çalışıyoruz genelde.Tabii bu sene ameliyata denk geldi, evde bile kutlayamadık öteledik:))
Fi'li seriyi okuyamdım bir türlü.Güzel demek.Koku'nun da filmini izlemişitm.Etkileyici bir filmdi gerçekten.
Sahaf gezmeyi severim.O kokusu, sarı yapraklı kitaplar çekici bir ortam gibi gelir bana.Ama en son Beyazıt'ta taa okul zamanında gitmştim sahaf çarşısına.
Son paragraftaki tüm dileklerine canı gönülden katılıyorum.
SEvgiler , mutlu yıllar canım.(daha sık yaz:)

lovehouse dedi ki...

Baharcığım, çok çok teşekkür ediyorum :) Sahaf beni biraz ürküttü ne yalan söyleyeyim, kitaplar üstüme üstüme geldi. Birde yıllarca tonla elden geçmiş kitaplar...

lovehouse dedi ki...

Eğitim Pınarı, tekrar teşekkür ederim :)

lovehouse dedi ki...

Mehtap, herkeste farklı bir etkisi var sanırım taşınmanın :) Ben temizlik yenilik olarak ta bakıyorum taşınmaya :))
Çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için :)
Gerçek bir sahafa ilk defa gittim ama pek sevmedim ben.
Tamamdır çok teşekkürler, aslında yazmaya çalışıyorum ama şu fotoğrafları tlf.dan bilgisayara aktarmakta sorun yaşıyorum. Yılıyorum yazmaktan böyle olunca.
Sevgilerimle :)

Almanyalı Gelin dedi ki...

Çok mutlu bir sene olsun inşallah.
Temenniler ortak, yazının sonundaki dilekler her şeyin önünde zaten :) Hep gülsün yüzünüz... :)

Adsız dedi ki...

Yeni bir paylaşım var mı diye bakmaya geldim :)) yokmuş

lovehouse dedi ki...

mel güncesi, çok teşekkür ediyorum güzel dilekleriniz için :) Hep beraber gülüp mutlu olalım ve dileklerimiz gerçekleşsin :)

lovehouse dedi ki...

Sanat penceresi, :(( Olacak yakında, sevgiler :)

deeptone dedi ki...

https://tamfullhdfilmiizle.com/filmler/gisaengchung-parazit-parasite-izle-ii/

lovehouse dedi ki...

Deep canım açtım izleyeceğim :) Tavşan Jojo yuda izledim. Çokta zorlanmadım şaşırdım :) Öptüm.

deeptone dedi ki...

jojo, cuma günü, yazarlar birliği en iyi özgün senaryo ödülünü aldııı :)

lovehouse dedi ki...

Deep, bak bir film izledim ödül aldı :))) Şaka tabi, vesile oldun teşekkürler :) Haketmiş bence de.