27 Eylül 2019 Cuma

Eylül Bitmeden

Ordu-Perşembe-Uzun Saçlının Yeri
      Henüz çözüm bulamadım blogumun görünürlüğünü kısıtlamak adına. Ancak çokta uzak kalmak istemediğimden ve yazılacaklar, hatıralar birikmeden üstü kapalı paylaşım yapmak istedim :)
     Bu aralar en çok kışlık hazırlığıyla meşgul olduk ailece. Neredeyse her hafta sonu kasa kasa domates, biber geldi eve, erittik yenisi geldi. Şimdi bile ismini anınca midem kalkıyor o kadar yani. Rüyalarıma bile girdiler kırmızı kırmızı :))) İlk başlarda yaptıklarımın bir kısmını çekmiştim ama elim kavanoz, tencere ve sebzeden çıkmaz olunca çekmek aklıma bile gelmedi, çünkü zevkli değil, mecburiyet geliyordu yapım aşaması. Neyse yine de afiyetle yiyelim kışın, Allah olmayanlara da bol bol versin inşallah.



     Okullar açılınca haliyle koşturmaca da başladı. Yeni arayışlar da peşi sıra. 6. sınıfta olan kızımı sadece ders yüküyle başbaşa bırakmamak için bir çare aradık. Hani belki müzik kursu, belki spor olsun dedik. Hangisini isterse diye sorduk. Bula bula Eskrim demesin mi? Ben de az çok biliyorum pahalı bir spor bu. Başka şeyler önerdim voleybol, tekvando, tenis vs. gibi ama ikna olmadı. Sorup araştırınca haklı olduğumu anladım. Eskrim kıyafet ve malzemeleri epey pahalıymış ve öyle alınca uzun süre giyilemiyormuş. Çabuk yıpranıp eğilip kırılıyorlarmış. Neyse anlattım anladı şükür. Şimdi araştırmaya, başka bir spor dalı için iknaya devam ediyorum.
     Okul açılmadan Hızlı Okuma Anlama kursunu araştırıp kaydetmiştim kızımı. Gidenler faydasını epey görmüşler. Yakınlarımın çocuklarından da giden var. Onlarda önerdi. Bu hafta sonu başlayacak kurs. 3 hafta sürecek, epey yoğun bir program olacak. Sizlerden bu konu ile ilgili bilgi ve tecrübesi olanlardan tavsiye rica edeceğim.
     30 Ağustos Zafer Bayramında izinli olduğumdan bu fırsatı değerlendirip, bu özel günde Anıtkabir de duamızı okuyup, minnet borçlu olduğumuz Atamızın ziyaretini yaptık kızımla.




     Kızım yaz tatilinde herhangi bir kursa yada yaz okuluna gitmek istemiyor, böyle olunca evde yanlız kalıyordu. Ben de akşamdan yemeklerini hazırlayıp bırakıyordum. Bir gün yemeklerini yemek yerine kendi kendine yağda yumurta yapmaya kalkmamış mı? Yapmışta yani becermiş bir de bize fotoğrafını atmış :)) Çok beğendiğimi falan yazmıştım ama için için çok korkmuştum tabi. Eve gittiğimde uygun dille anlattım henüz ocak için erken olduğunu. Ama ne tatlıydı kimbilir elinden çıkan ilk yemek...kuzum benim :)

Kızımın ilk omleti
     Eşimin hiç hayvan arkadaşı olmamış küçüklüğünde. Biraz korku, biraz güvensizlik oluşmuş sanırım hayvanlara karşı içinde. Benimse geçmişim hayvanlarla iç içe geçti. Kızımda hep meraklı oldu hayvanlara. Daha küçükken kuş yada balıkla avuttuk ama büyümeye başlayınca onunla vakit geçirebileceği, oyunlar oynayacağı, kucaklayıp sevip onunla uyuyacağı bir arkadaş istedi bizden. Geçen yıllarda sahiplendiğimiz kedimiz evden kaçınca çok üzüldü. İlk başlarda küsse de sonraları başladı kedi yada köpek istemeye. Araştırmalarımız sonucunda bal mı bal bir bebek getirdik evimize. Çok seviyoruz onu. Eşim hiç alışık olmadığı, evde yürürken dahi tedirgin olduğu, yattığında kedimiz odasına girer korkusuyla kapısını kapattığı halde alıştık biz Mia'ya. 1 ay içerisinde eşim bile kedimizi sevip onunla iletişime geçti. Sevgi sözcükleri söylemeye, biraz mesafeli de olsa kafasını okşamaya başladı :)) Biz çok mutlu olduk. Geçenlerde bir fotoğrafını çektim Mia'yı severken eşim. Benim için önemli anlardan birisi. Çocuklarımızı hayvan sevgisiyle daha çok küçük yaşlarda tanıştıralım arkadaşlar, bu çok önemli. Bakın eşim 48 yaşında yeni başardı bağ kurabilmeyi.


Mia'nın nerdeyse koca bir fotoğraf albümü oluştu diyebilirim. Çok tatlı çoook :)




 



                          Ben aşağıdaki güzellikleri gördüm, sizinle de paylaşayım istedim;


 



 
 








 
 



















Çal Mağarası






Kara Lastiğimiz Çiçeklenmiş :)



Isırgan Otu




Beşikdüzü Teleferik

Vakfıkebir Sokakları



     

46 yorum:

YILDIZ dedi ki...

Harika görseller, doğa aşıklarını seviyorum :))

hüznün tadı dedi ki...

Mia çok tatlı. Evinize huzur ve mutluluk doldursun.

Adsız dedi ki...

İlk fotoğraf neydi öyle abla :))
Bulutların üstünde yüzmek . Çok güzel yerlere gitmişsiniz tabi çaysız olmaz deniz kenarı da olsa :)

deeptone dedi ki...

afiyet olsuun ellerine sağlıık kışın raatsın hadiiii :) naz ve mia çokoşlaar maşallah onlara. ay spor yapsın tabiii yaa ne güzel. fotiler deee iştee dolu dolu yaşayan mutlu ve tatliş bir aileeee :)

GeCe (Gkhn) dedi ki...

Doğa ve hayvan sevgisi gördüm bol bol elinize sağlık:)

Mels dedi ki...

fotoğraflar içimi açtı, kızına başarılar diliyorum.
2 kedim var benimde, eşimde aynı süreçlerden geçti.
kedi bambaşka bir canlı.
mutlu mesut yaşayın uzun yıllar inşallah :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Aile boyu bir yazı olmuş. Çok da güzel olmuş. görsellerde harika Çok teşekkürler. Keşke kızınızın ders seçimini kendisini bıraksaydınız diye düşünüyorum.

Edischar dedi ki...

Deniz Manzaralı wc mi :))) Ne kadar güzel yerler gezmişsiniz. Çok güzel fotoğraflar :)

lovehouse dedi ki...

Yıldız, teşekkür ederim :) Ben de aynı zevkle bakıyorum doğaya :)) Sevgiler.

lovehouse dedi ki...

Hüznün tadı, çok teşekkürler :) Amin cümlemizin. Evimizin tadı oldu Mia :)

lovehouse dedi ki...

Sanat Penceresi, Ahahaa ben de çok güldüm, Karadeniz işi işte :))
Yaylalarımız, yüksek köylerimiz hep öyle bulutların üzerinde, bir yanıp hep oralarda kalıyor :)
Deniz kenarında ama özellikle Karadeniz de çok seviyorum çayı :)

lovehouse dedi ki...

Deepciğim, teşekkür ederim, rahatım valla, gel beraber yiyelim hepimize yeter :)
Naz inanılmaz bağlandı Mia ya, biz de öyle :)
Sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

Gece, evet çok seviyoruz ailece doğayı, hayvanı, aslında herşeyiyle yaşamayı :) Teşekkürler :)

lovehouse dedi ki...

Melis, Çok teşekkürler :)
Demek alışık olmayanlar benzer durumlar yaşıyorlar. Tabi bana tuhaf geliyordu başlarda hayvana uzak olmak.
Size de mutluluklar diliyorum ne güzel 2 kedi :)

lovehouse dedi ki...

Eğitim Pınarı, teşekkür ediyorum, beğenmenize sevindim :)
Ders değil de spor için seçim yapsın istedik ama eskrim haricinde bir seçimi olmadı, bekliyoruz bakalım başka bir alan isterse göndereceğiz mutlaka :)

lovehouse dedi ki...

Edischar, yaaa çok güldüm ilk gördüğümde, sanırım pek makbul buralarda deniz manzaralı olanı :))
Çok teşekkürler :)

Derya dedi ki...

Uzun süre uğramayınca anlatacaklar da epey birikmiş :) fotolar çok güzel, ders dışı bir aktiviteyi bende şiddetle destekliyorum, biz bu yıl yazdan beri spora yöneldik önce pek istekli değildi, şimdilerde keyif aldığını söyleyince mutlu oluyorum, kediniz çok şeker, iyice toparlanmış ne tatlı olmuş nasıl iyi gelmişsiniz ona, maşallah. Bizde istiyoruz bakalım ne olacak sonuç :) iyi haftalar ...

lovehouse dedi ki...

Derya, yazamamıştım ya birikti :))
Ne iyi yapmışsınız spor ben de kızım için çok istiyorum. Keyif almasına çok sevindim :)
Şükür çok çok iyi kedimiz, 4 kişilik bir aile yaptı bizi :)Ay inşallah sahiplenirsiniz bir tane, evdeki mutluluğu paha piçilmez :) Sevgilerimle :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Karadeniz fotoğrafları harika :) Ayrıca kuzunun yaptığı omlette nefis görünüyor, minik ellerine sağlık...

incidennotlar dedi ki...

Ohh ne dolu dolu bir yazı olmuş. Fotoğraflarla oraya gelmiş kadar olduk:)

*mehtap dedi ki...

Çocuklar değişik şeylere heves ediyorlar ama eskrim iyiymş:)
Keşke bu tip sporlar daha az maliyetli ve daha yaygın olabilseler ,ana babalar da zorda kalmasa.
Güzel bir yaylalar gezisi olmuş.
Kediniz de çok tatlı, gerçi bende ürken cinstenim ,evde yapamam kedi yahut köpekle ama uzaktan böyle severim.
Bana kuş ya da balık ancak olur:)

lovehouse dedi ki...

Gamze Esra Ersöz, teşekkür ediyoruz :) Ben de tadamadım ama nasıl sevdim anlatamam :)

lovehouse dedi ki...

İncidennotlar, biriktirmişi :))
Sevdirdim ve gezdirdimse ne mutlu bana :)

lovehouse dedi ki...

Mehtap, Düşündüğümün epey üstünde fiyatları. Dediğin gibi olsa ne iyi olurdu.
Gezdik geldik, aklımız gönlümüz yine oralarda kaldı.
Eskiden ben de hayvanları severim ama dışarıda ve uzaktan derdim ama kızım isteyince akan sular duruyor, eşimde gittikçe daha da ısındı Mia ya şükür :)
Kuş ve balık mı :)) Sevgiler :)

Arif ÖZTÜRK dedi ki...

Geziler ve fotoğraflar güzel. Kainat kışa hazırlanırken, bizlerde de tatlı ve telaşlı kış hazırlıkları var. Yaptıklarınızı afiyetle yemeniz dileklerimle...

pelinpembesi dedi ki...

Bende eşiniz gibiyim öyle çok korkuyorum ki. ama bir taraftan da
emekli olunca özellikle bir çok hayvanla yaşamalıyım diyorum.
bakalım nasıl olacak. yaşamaya başlayınca ben ce
başaracağım :)

LerzanKaradan.com dedi ki...

onca yorgunluk olmuş ama sağlıkla yersiniz inşallah. Mia cık halinden çok mutlu. Ben de hayvan sevgisinin çok önemli olduğunu düşünüyorum

EĞİTİM PINARI dedi ki...

GÖRSELLER DA HARİKA ÇOK EMEK İSTİYOR. EMEĞİNİZE SAĞLIK.

Yurdagül Çelik dedi ki...

Eskrim mi?Bu çocukların da bilmediği bir şey yok :) Gülümsedim bu sporu duyunca :)
Bu arada benim de hayvanlarla mesafeli bir ilişkim vardır.Eşinizi anlıyorum :)

lovehouse dedi ki...

Eğitim Pınarı, değerli katkılarınız için çok teşekkürler.

lovehouse dedi ki...

Arif Öztürk, teşekkür ederim :) Ağız tadıyla sağlıkla inşallah :)

lovehouse dedi ki...

Pelinpembesi, eşim alışabiliyorsa diyorum herkes alışır. Güvenle alakalı bence, hele birazda uysal ise, kesinlikle kısa sürede güvenip dokunmaya başlarsınız, sevgilerim
le :)

lovehouse dedi ki...

Lerzan Kara, hem işe gidip hem aralara kış hazırlıklarını sıkıştırmak epey yorucu oldu ama kış aylarında yerken rahatlığımızı düşünerek seviniyorum :)
Teşekkür ederim,Mia evimizin neşesi canı oldu :)

lovehouse dedi ki...

Yurdagül Hanım, kesinlikle aynı düşünüyorum, git şöyle bildiğimiz hobiler bul tamam, bulmasıda ödemesi de kolay olur ama eskrim :))
Umarım sizde hayvanlarla aranızdaki buzları eritirsiniz :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Geldim, gezdim, gittim.

Yurdagül Çelik dedi ki...

Yeni fotoğraf ve yazılarınızı bekliyorum :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Yeni yazı gelsin artık Ferda Hanım.:)

maviye iz süren dedi ki...

canımmm kış hazırlıkları ne iyi olmuş ellerine sağlık :)
fotoğraflara bayıldım huzur veriyor :)
sevgilerimle..

lovehouse dedi ki...

Fatih bey, güldüm yorumu okuyunca, haklısınız ara veriyorum hep. Nedeni sos başlıklı yazımda var biliyorsunuz. Özgür yazamayınca da içimden gelmiyor :(
Ziyaret için teşekkür ediyorum :)

lovehouse dedi ki...

Yurdagül hanım, çok teşekkür ediyorum, çok hoşuma gitti bekliyor olmanız :)
Rahat yazamıyorum ya...işte ondan geri duruyorum ama insanın beklenildiğini bilmesi pek güzel şey, sevgilerimle :)

lovehouse dedi ki...

Baharımm, çok teşekkür ederim, gel birlikte yiyelim diyeceğim. Belli mi olur yolun Ankara ya düşer belki :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Rica ederim. Neredeyse her gün blogumu ziyaret ediyorsunuz bende nezaketen Beni ziyaret eden tüm arkadaşlarımı Yetişe bildiğim kadarıyla ziyaret etmeye çalışıyorum ve haliyle de yeni yazılar okumak istiyorum Ben de güldüm şimdi.

lovehouse dedi ki...

Fatih bey, düzenli olarak takip ettiğim blog arkadaşlarımdansınız. Tekrar teşekkür ederim :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Rica ederim. Ben de size çok teşekkür ederim.:)

Moderatör dedi ki...

Merhaba. Blogunuz oldukça dolu ve yararlı bilgiler barındırıyor.Emeğinize Sağlık.Eğer zaman ayırmak isterseniz,yeni açtığım bloga göz atıp takip ederseniz beni oldukça mutlu edersiniz.Sağlıcakla Kalın.

https://hepfragmanizle.blogspot.com/

lovehouse dedi ki...

merakettiysen, teşekkür ediyorum, elimden geleni yapıyorum :)
Tabiki uğrarım size de,sevgiler :)