22 Mayıs 2019 Çarşamba

Isırgan Otu

     Kızım Eskişehir gezisine gidemedi maalesef. Yakın arkadaşıyla aralarında anlaşmazlık çıktı son gece, öyle olunca çok üzüldü ve yanlız olmamak için gitmekten vazgeçti. Tüm hazırlıkları, hayalleri boşa gitti haliyle. Biz de üzülmesin yanlız hissetmesin diye birlikte plan yapıp gezdirdik hafta sonu, mutlu oldu hatta kolay atlattı geziye katılamayışını. Tabi  Eymir de tam tur planımızda yatmış oldu bizim :))
     Geçen haftalarda nerdeyse hergün yürüyüşe çıktık hepberaber ama bu hafta işten gelince dışarıya adım dahi atamadık. Bu hafta kızımın her gün yazılısı olduğundan eve kapandık. Perşembe ye bitecek kısmetse, biz de bir ohhh çekeceğiz.


     Pazar günü 19 Mayıs Atatürk ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları için okuldaydık. Çok güzel gösteriler hazırlamışlar. Kızım jimnastik ve koroda görev almıştı. Her aile gibi biz de zevkle izledik. Böyle coşkulu kutlamalarda çok duygulanıyoruz, sonuna kadar hissediyoruz günün anlam ve önemini. Hep olsun susmasın susturamasınlar. Atam a ve mücadelesine, çocuklarımıza gençlerimize bıraktığı mirasa sahip çıkalım, unutturmayalım :)
   
     Kutlama sonrası Ankara'nın Memlik ve Kazan'ını alt üst ettik diyebilirim. Isırgan otu aradık deli danalar gibi. Eşimin rahatsızlığına (Fissür, Fistül) iyi geldiğini öğrenince, önce bize daha yakın diye Memlik Köyü ne gittik. Belki Ankara dışına çıktık, belki kimsenin bilmediği dağlara çıktık, birara kaybolduk dağlarda :)) Yok yok bulamadık. Isırganın bir tohumu dahi düşmemiş buralara. Köylüler de buralarda hiç görmedik deyince, saat 3 ten sonra Kazan da olduğunu bildiğimizden direksiyonu o tarafa çevirdik.



      Geçen seferden talimliyiz nede olsa. Elimizle koymuş gibi İçören köyünden bulup topladık otları. Koca iki poşet ve ellerimde otların bıraktığı acıyla beraber doğru Kazan ın meşhur et pazarında yemeye gittik. Böyle türlü uğraşlarla bulduğumuz otun bize verdiği başarmışlık hissiyle mutlu döndük eve. Aynı akşam ilk kürü yaptık eşime. Ertesi gün daha iyi olduğunu söyledi. Kür günaşırı uygulanıyor. Henüz 2 defa uyguladık ama maşallah daha iyi hissediyor. Isırganı toplarken kimisi kökten gelmişti elime, eve gelince köklü topladıklarımı suya koydum bahçeye dikerim diye. Vakit bulup dikemedim ama en kısa sürede boy boy Isırgan tarlamız olacak minicik bahçemizde :))


     Bizim memlekette çorbası yapılıp içilir Isırganın. İsmi de Sırgandır. İçine sarmısak ezilir, tuz, su ve mısır unuyla çırpılıp pişirilir. Çok severiz biz ailece. Annem hep 'her derde deva kızım bu ot' derdi de gülerdik. Haklıymış valla :)

     (Bir ay kadar önce kızımın saçlarına Afrika Örgüsü yaptırmıştık kendi isteğiyle. Tam 4,5 saat süren örgüyü 5.gün açtırdı. Dipleri kızarmaya başlamıştı ve kaşınıyordu. İçinde kalmamış oldu, bir daha da yaptırmam diyor .Hatırası kalsın istedim burada.)
   

36 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

ısırgan otu kürü nasıl uyguladın?

lovehouse dedi ki...

Yüreğimin İklimi,
Otu kurumaya bıraktım balkona ama ilk günden kullanmaya başladığımdan yaş halinden 3 çorba kaşığı kadar alıp küçük tencereye koydum. Yarım çay bardağı kadar sıcak su ekleyip lapa hale gelene kadar 4-5 dak kadar tuttum ocakta. Yumuşayıp lapa olmasını bekledim ve karıştırdım sık sık. Dibinde az bir su olması gerekiyor, eksilirse sıcak su konulacak yine. Lapa olunca ılımasını bekledim.
Herhangi bir bez parçasının ortasına kürü susuz olarak koydum. Bezle tutup bölgeye kürlü kısmı gelecek şekilde bıraktım. Tam 20 dakika durması gerekiyor bu şekilde. Ayrıca günaşırı yapılacak bu kür.
Saraçoğlu daha iyi anlatıyor tabi, https://www.youtube.com/watch?v=4HTvhmlEnEE
Bu linkten dinlersen çok daha iyi olacak. Bu kür aynı zamanda kıl dönmesine de çok faydalı diyor. Rahatsızlık bitene kadar uygulanılacak.
Eşim şuanda gerçekten daha iyi olduğunu söylüyor maşallah.

deeptone dedi ki...

ay yaaa çok keyifliydi hepsiii, kızın, ısırgan peşinde, kür, saç. maşallah maşallah sizin tatlı aileyeee :)

Derya dedi ki...

Geçmiş olsun şifa olsun inşallah. Geziye üzüldüm, neyse üzülmeyip kolay atlattıysa sorun yok, ısırgan bizim pazarda da oluyor vakti olunca bazen bazı bahçelerde de görüyorum, ektiğinizde yayılıp kocaman bir ısırgan bahçeniz olur inşallah :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Kuzunun geziye gidememesini üzüldüm. Çocuk onlar hemen barışırlardı keşke gitseymiş :( Bu arada eşinize çok geçmiş olsun. Isırganın annem böyle çorbadan daha koyu muhallebi gibi bir yemeğini yapar,çok severim :)

Yüreğimin İklimi dedi ki...

umarım iyileştirici özelliği güçlü olur. Geçmiş olsun

lovehouse dedi ki...

Teşekkürler Deepciğim, yine maceralı ama güzeldi yani :))

lovehouse dedi ki...

Derya, teşekkür ederim :) Atlattı hatta arkadaşıyla barışmışlar ama olan geziye oldu :))
Isırganı ektim bakalım bekliyorum çoğalmasını. Ben gittiğim pazarlarda denk gelmedim ama olursa mutlaka alıcam. şimdilik stoğumuz bol :) Öptüm :)

lovehouse dedi ki...

Gamze Esra Ersöz, haklısınız barıştı bile ama o gece çok üzülünce gitmemişti :(
Bizimki de çorba diyorum ama muhallebiye yakın kıvamda oluyor, afiyetle yeniyor :)

lovehouse dedi ki...

Yüreğimin İklimi,Teşekkür ederim, çok daha iyi hissediyor :)

Mert dedi ki...

Ne samimi anlatmışsınız :)
Ben de beklerim sayfama :)

Beyaz Yakalı dedi ki...

Kızınızın adına ben de çok üzüldüm, hayallerin yıkılması, hazırlıkların boşa çıkması kolay değil. Gençler arasında oluyor bazen bu tip anlaşmazlıklar. Hayırlı bayramlar..

*mehtap dedi ki...

Isırgan deyince kaşına bacaklar geliyor aklıma.Küçükken otların arasında ne çok dalardı bacaklarımızı.
Onun için hala hep uzak dururum ısırgandan.Şimdilerde çok şifalıolduğu söyleniyor, yeniliyor.Umarım iyi gelir eşinize de.
Kızının saçları çok tatlı olmuş. Benimki küçükken bende örerdim böyle minik minik,açınca dalga oluyor diye hoşuna giderdi.

deeptone dedi ki...

ne güzel tatil yaptınız yaaaaaa ne gezdiniz yaaaa :)

Mermaid dedi ki...

Isırgan şifadır :) Her türlü tüketebiliyoruz :) Ben daha çok ısırgan çırpması, ısırganlı börek filan yapıyorum. Isırgan özellikle saçlara iyi gelen bir bitki. Antibakteriyel özelliği de var.. Doğada bitiveriyor kendiliğinden ne güzel.. Umarım eşinize şifa olur..

deeptone dedi ki...

insta ve story den sizin bütün tatili adım adım izledim. çok güzeldiiii. en çok kos da eğlendim hihihi :) ne gezdiniz yaaaa :)

Babaannemintakvimciği dedi ki...

ısırganlı börek harika oluyor ama ben bilmiyorum yapmayı yemeği çok iyi beceriyorum ama maşallah..bizim kız da eskişehir gezisine gidemedi çünkü az katılım olunca okul geziyi iptal etmiş oldu ben de vardır bir hayır dedim seneye kışa birlikte gideriz bari dedim ne diyeyim artık işşte böyle sevgilerimle canım

lovehouse dedi ki...

Mert(Kafa Dergi), teşekkür ederim, içimden ne geliyorsa öyle oluyor yazılarım :) Gelirim tabi ben de :)

lovehouse dedi ki...

Beyaz Yakalı, çok hayaller kurmuştu ama sanırım bunu da öğrenmiş deneyimlemiş oldu. çok teşekkürler, sizin de geçmiş bayramınız kutlu olsun :)

lovehouse dedi ki...

Mehtap, ayy evet bizim memlekette çok olunca akşam eve ot dalanmamış kimse giremezdi :)) Harita gibi şekil alırdı kıpkırmızı kollar bacaklar :)) Küçüklükten buyana çorbası içilir bizde ama bu faydasını bilmiyordum.
Evet örgüleri açınca 2 gün okula öyle giti kızımda, çok hoş oluyor :)
Sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

Deep farkettim :))) beğendiğine sevindim canım, biz de çok mutlu bir tatil geçirdik :)

lovehouse dedi ki...

Mermaid,
Çırpmasını bilmiyorum ama böreği yaparız ama en çok çorbası içilir biz de. Çok teşekkürler, şimdiden faydasını gördü :)

lovehouse dedi ki...

Babaannemintakvimciği,

ahahaaa ben de pek severim hazırını yemesini :))
Aaaa ne oluyor böyle Eskişehir kabul etmedi bizim kızları :(
Neyse siz götürürsünüz olur biter :)
Sevgiler :)

LerzanKaradan.com dedi ki...

ısırgan otunun faydalarını bilmeme rağmen hiç yemedim

lovehouse dedi ki...

Lerzan Kara, denemenizi tavsiye ederim ama her yerde bulunabilecek bir bitki değil malesef.

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Geziye gidememesi kötü olmuş canım. Isırgan otu benim çocukluğumun faciasıdır. Her yaz köye gittiğimizde evin karşısındaki evin duvar dibinde yetişirdi ve bizde oyun oynarken her defasında kendimizi onlara sürtüp kabarırdık. Annemlerde kaynatıp kınayı suyu ile karıp, saçlarına kına yakarlardı.

Arif ÖZTÜRK dedi ki...

Isırgan otu çok faydalıymış. Hiç denemedik ama.

Kalemyazar dedi ki...

Isırganı çocukkken şakalaşlamalarımızda kullanırdık yemek yapılabilecegi aklıma bile gelmezdi

lovehouse dedi ki...

Beyda nın Kitaplığı, ahahaa o kabarıklar ne çektirirdi hemen de geçmezdi öyle sızım sızım sızlarlardı :)) Kına da kullanıldığını ilk duyuyorum, bakayım bir nasılmış :)

lovehouse dedi ki...

Arif Öztürk, aileden gelen alışkanlık olmasa bilemezdim ben de. Fırsat olursa deneyin.

lovehouse dedi ki...

Tolum, yaramazlık yaptığımızda annem bizi bununla korkuturdu, 'ısırgan koyacağım pantolonuza'diye :)))

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Çok faydalı bir bitkidir. Bu güzel paylaşımdan çok istifade ettim. Teşekkürler.

Yurdagül Çelik dedi ki...

Bir tur eşliğinde ben de buraları gezmiştim.Güzeldi :)

lovehouse dedi ki...

Yurdagül Çelik, Ankara nın çevresinde halen doğal kalmış köylerin olması güzel :) Köy havası almak, ot, meyva toplamak iyi geliyor :)

Yurdagül Çelik dedi ki...

Isırgan otu,eskiden bu kadar kıymetli değildi ya.Onu hatırladım şimdi...

lovehouse dedi ki...

Biz de hep çorbası içilirdi ama kıymetini annem bilirdi :))