7 Nisan 2010 Çarşamba

TRACY HOGG' un MUCİZESİ (Maşallah Deyin Lütfen )

***Artık kocaman kız oldun meleğim, söylenilen herşeyi anlıyor ve yapabiliyorsun. Havalarda iyice ısınınca sık sık park bahçe gezmeye başladık. Parkı görünce seni durduramıyoruz :) Kocaman kaydıraklardan korkmadan kayıyorsun, felaket hareketlisin, hiç yerinde durmadan hareket halindesin. TV.yi bile ayakta izliyorsun. Maşallah diyeyim yemeklerini aynı iştahla yiyorsun. Ama hala pütürlü gıdaya geçemedik, tabi bu benim hatam, kusma diye başlatamadım. Yaz tatilini bekliyorum, büyük ihtimal Didim deki tatil köyünü düşünüyoruz, oraya gittiğimizde başlatıcam inşallah. Sanırım gitmeden evde alıştırma yapmam lazım, yani önce biraz çatalla ezilmiş gıdalara başlamam lazım.
***Çok uzun zaman oldu TRACY HOGG'un (Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler) kitabını alalı...20 gün önce canıma tak etti, seni sabaha kadar sallamaktan, yok dişi ağrıyordur, yok hastadır vs.vs. diyerek bahaneler buluyordum, sonunda ayaklarımda derman kesildi, uykusuzluktan yıldığım birgün düşünürken....kitabı işyerinden eve götürdüm...Öncelikle uyku kısmını okumalıyım dedim, o gece denedim yöntemlerini. Tam 1 saat yatır kaldır yaptım, sende şaşkın şekilde biraz ağladın, biraz yalvaran gözlerle ağlamaklı bana baktın ama sonunda tuş oldun :) o gece 1-2 kere uyandın, yine aynı yöntem. İşe yaradı yehuuuuuu...Tracy pes etmeyin diyordu, bende pes etmedim. Sütte vermedim gece. Ama artık veriyorum. 10 gün içirmedim, sabahları içersin diye ama başarılı olamadık. sabah uyanınca biberon almıyorsun, bardaktanda su haricinde hiçbirşey içmiyorsun...Neyse süte çok ihtiyacın olduğundan devam edicem içirmeye.
***Geçtiğimiz hafta sonu grip olanadek devam ettik bu yönteme, hasta olunca yatağında uyumak istemedin yatağında, belki hata yapıyorum ama yerinden aldım odandaki kanepede birlikte yatıyoruz 4 gündür. Ama sallamak yok. Bütün bir gece burnun tıkalı olduğundan uyuyamıyordun, Dün itibariyle pek bişeyin kalmadı, belki bu akşam yine yatağına yatırırım seni. Bunlar senin iyiliğin için kuzucum, kendi başına uyumayı öğrenmek zorundasın. Ama benim yanında olduğumu bilmen gerekiyormuş, bu nedenle sen uyuyana kadar yanıbaşında sandalyede oturuyorum. Beraber uyumaktan çok zevk aldığımıda bilmelisin. 'Sarıl kızım bana uyuyalım' diyorum, öylece kollarıma sarılıyorsun, sonra biraz debelenip (yarım saat kadar)uyuyorsun. Mutlaka sırtını bana yaslayarak uyuyorsun, bende yanından kalkarken sırtına battaniyeyi yaslıyorum, onu ben sanarak uyuyorsun :) Tabi bu arada gribi bana sattın :)
***Kitabın diğer bölümlerini henüz okuyamadım, sanırım enbüyük sorunum uyku idi. Daha bitmedi tabi, bundan sonra benim odada olmamam lazım, hele tam olarak bir iyileş, onuda başarıcaz. Sabaha kadar uyanmadan uyuman bizim için bir mucize (en azından 10 aydır sürekli uyanıyordun) İlk günler bizde şok olduk,gidip gidip odana seni kontrol ediyorduk,acaba bişeymi oldu niye uyanmıyor diye, bizede yaranılmaz canım :) Babişini gece uyanıp seni kotrol ederken yakaladım kaçkere :) Nefes alıyormusun diye bakıyor biliyorum.Sonra tam alışmışken hasta oldun, şimdide dişlerin patlıyor galiba, sıkıntıdasın. Biliyorum bunlarda geçicek kuzucum, seni seviyoruz ve herşey senin iyiliğin için.
***Bebeği sabahlara kadar sallanarak uyumak isteyen tüm anne-babalara sesleniyorum, lütfen pes etmeden Tracy nin çözümlerini deneyin, görüceksiniz başaracaksınız. Birkaç hafta sonra geriye dönüşler olabilirmiş, sakın yılmayın. Aylardır farklı şekillerde uyumaya alışmış bebeklerimiz şimdi şaşıracak ve tepki verecekler ama sonunda onlarda kabullenip alışacaklar. Ruh halinizin ve bedeninizin en iyi olduğu, bebeğinizin rahatsızlığının olmadığı bir dönemde başlayın uygulamaya. Bol şans diliyorum kolaylıklar hepinize...

Hiç yorum yok: