15 Şubat 2019 Cuma

171- Sigarayı Bırakmak İstiyorum

     Bu huzur denilen duygu ne menem birşey ki, insanın hayatını sil baştan yapabiliyor. Allah isteyen herkese nasip etsin. Yeni yerime alışmak hiç zor olmadı, zaten tanıdığım arkadaşlarımla kah işlerimizi yapıyoruz, kah sohbet ediyoruz. Zevkle geçiyor günler. 1 ay kadar önce emekliye ne kadar var diye soran olduğunda, üzüntülü ve çok uzun bir süreymiş gibi cevapladığım 5,5 sene için, şimdilerde 5,5 senecik deyiveriyorum. Ne uzun geliyordu bu süre bana, hatta saatler geçmiyordu bu süre içinde.
     Tabi ne sırttan vuranlar gördüm, ne kalleş arkadaşlar tanıdım, dost sandığım ama yılan çıkan. Yazıklar olsun diye diye şoka girdiğim kişiler...Allah a havale ettiğim insancık müsvetteleri. Üst kademede olanlara yalakalık etmek için insanlığını kaybedenler...eminim ayakları taşa takılıp Allah ından bulduklarında ben akıllarına geleceğim. Kiminin canının yandığını gözlerimle gördüm, bana yaptıklarından sonra. Yapmayın kardeşim kul hakkına girmeyin, adileşmeyin ki hayatınız düzgün gitsin, işleriniz yolunda, sağlığınız yerinde olsun. Hepsini geride bıraktım...gerçekten bıraktım. Sadece burada bir açıklama yapmayı borç bildiğimden azçok fikir vermek istedim bir önceki postta bahsettiğim konu üzerine. Amacım hep mutluluk dağıtmak oldu bu hayatta, pozitif bir insan oldum, öyle de olmaya devam edeceğim. Bu benim yapım, değişmez. Ne güzel insan sevmek, sevindirmek :)


     (Merak ederek aldığım ancak elimde sürünen bir kitap oldu Kumarbaz. 65. sayfaya geldim ve konu yeni yeni beni sarmaya başladı. Yazarın dili beni çok yoruyor, o zamanların konuşma dili ve şekli...ama bitireceğim söz. Sonra kendimce yorumlarım.)
     Dün sevdiğimizi birbirimize hatırlatmak için vesile olan bir gündü. Biz bu tür kutlamaları yapmayız. Ancak, huzura erdikten sonra yapmak istediğim şey sigarayı azaltıp, hayatımdan çıkarmaktı. 1 haftadır günde 4 ila 6 adet içiyorum ve Sevgililer Gününü de araya şıkıştırıp (bahane edip) Şarabımızı açtık, ufak bir kutlama yaptık sigara içerek :)) Şaka tabi... sigara içmedik. Kendimi ödüllendirip biraz alışveriş yaptım birkaç gün önce. Bunlar sigarayı bırakmaya yardımcı yöntemlermiş. Sakız çiğniyorum bol bol ama çenem çok yoruluyor alışık olmayınca. Elimi dolu tutmak için tespih, stres topu önerileri var, ben telefonumdan Top Blast ı oynamayı tercih ediyorum :)) Aklı kaybedip içmemek için de geçen yıl sipariş ettiğim kitaplarımı okumakla meşgul oluyorum. Hiç kolay değil gerçekten ama günde 20 adet içen ben için şimdilerde en fazla 6 adet içmek...epey yol aldığımı hissettiriyor. Mutlu oluyorum.
Bırakmaya yardımcı, bana uyan maddeleri de not almıştım belki bakmak istersiniz;
*Sakız çiğnemek,
*İstek geldiğinde pipet üflemek,
*Tespih, stres topu,
*Ödül,
*Kültablasını yok etmek (sigarayı hatırlatan herşeyi elinin altından yok etmek),
*Yürüyüş,
*171 i aramak,
*Sigarayı bıraktığınızı tüm çevrenize ilan etmek,
*Çevrenizden biriyle aynı anda bırakmak,
*Bol su içmek,
*Nikotin bandı yada sakızı edinmek.
Bu ve benzeri yöntemler var size yardımcı olacak. Ben annemle birlikte bırakmak için girişimde bulundum ancak annem uygulayamadı :( Yanlız kaldım. 171 i aramadım henüz, ne gibi yardımları dokunuyor acaba bilemedim. En istediğim şey yürüyüş yapabilmek ama bunu hiç yapamadım. Fibromiyalji mede faydalı olan hareket artırma meselesinde çok eksiğim hala. Kendime ve benim gibi bırakmak isteyenlere bol şans diliyorum :)

12 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Merhaba sigarayı bırakakn biri olarak tavsiyemlerim
karanfil çiğnemek
bir de beyinde oluşan kalıpları silmek. Mesela ben işyerinde iken odadan ve depodan dışarı çıkarak sigara içerdim. Beynimde oluşan kalıp ise dışarı çıkıp sigara içeyim şeklinde idi. sonra dışarı çıkacağım ama içmeyeceğim şeklinde düşünmeye başladım.
bunun gibi cümle kalıpları var beynimizde onları tespit et ve terslerini yaparak o kalıpları yok et. 21 gün sabredersen unutuyorsun.
benim 4 sene oldu bırakalı ve hiç aklıma gelmiyor.
Sevgiler,

lovehouse dedi ki...

Merhaba Yüreğimin İklimi,
Düşündümde, benimkilerde telefon geldiğinde yada iş yerimde tuvalete gittiğimde alışkanlık halinde. Bunların tersini düşünüp beynime yazmalıyım. Ne güzel fikir teşekkür ederim :)
4 yıl...dile kolay. Ben de ilk defa bu kadar çok istiyorum bırakmayı.
Sevgiler :)

*mehtap dedi ki...

umarım bir an önce kesin karar verip bırakırsınız, faydası çok olacaktır.

hüznün tadı dedi ki...

Sigarayı azaltmak bırakmaktan daha zor. Bende azaltarak bırakmıştım. En son üç sigara içiyordum. Sigara zamanının gelmesini bekliyordum hep. Sonra kendime dedimki tamamen bırakıp kurtulayım. Attım çöpe paketi. Atış o atış. On dört sene geçti.

Furkan YETEK dedi ki...

Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

Selam ziyareti :)

lovehouse dedi ki...

Mehtap merhaba,
Çok istiyorum kısmetse ve nefsime hakim olabilirsem yapacağım, teşekkür ederim :)

lovehouse dedi ki...

Hüznün tadı merhaba,
Ay o günler bana da nasip olur umarım. Şimdilik arayı çok uzun tutamıyorum, hep aklımda. 23 yıldır içiyorum. Ben de birgün yeter artık diyeceğim,çünkü böyle saatleri saymak hoş olmuyor. Sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

Furkan Yetek merhaba,
Teşekkür ederim, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum. Ben de ziyarete geleceğim :)

deeptone dedi ki...

hadii düşünmeeee hemen bırak plan yapmaaaaa :)

lovehouse dedi ki...

Keşke hadi deyince olsaaaa, çok zorlanıyorum inan Deepciğim :((

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Umarım en kısa zamanda bırakırsınız...

lovehouse dedi ki...

Gamze Ersöz, inşallah öyle olur, azalttım ama henüz bırakamadım ama çok istiyorum bu illetten kurtulmayı :) Teşekkür ederim.