14 Kasım 2019 Perşembe

Kızım 12 Yaşında & Yedigöller & Fi, Çi Kitap Azra Kohen

     28 Ekim kızımın doğum günüydü. Aylar öncesinden bana ne hediye alacaksınız nidaları dolanıyordu evde. Resmen başımızın eti yeniyordu; bugün 59 gün kaldı, bugün 58...böyle böyle geldik son güne :)) Acaba erkek çocukları da böyle mi bu yaşlarda?


     29 Ekim tatilini de düşünerek 4 günlük bir plan yapmayı düşünsekte, tamamen farklı bir şey yaptık. Hayatımızda ilk defa tur şirketlerinden biriyle günübirlik tura katıldık. Çok kez yakınından geçsek de bir türlü kısmet olmayan Yedigöller'e gittik. Sabahın kör ışığında otobüse binip uyku sersemi vardık doğanın içine. Bol bol yürüyüş yapmak ve güzelim doğayı seyre dalmak dışında bize farklı gelen bir tarafı yoktu Yedigöller'in. Öyle diyorum çünkü, yılda iki defa gittiğimiz K.Deniz'de bu görüntüye fazlasıyla alışığız. Biraz yorgunluk, uykusuzluk olsa da, gezi hanemize yeni bir yer daha eklediğimiz için memnun ayrıldık. Tabi bol bol fotoğraf çektirdik. Bir ara ağaçların altında uzandık, nerdeyse uyuyorduk üçümüz :))
     Hafta sonu gittiğimizden aşırı kalabalıktı ve her yer kampçılarla doluydu. Gençler toplanmışlar, çadırlarını kurup göl kenarında keyifleniyorlardı. Kimi gitarını getirmiş, çalıp söylüyor, kimi şarabını, birasını almış göle karşı şakalaşıyor, kimi kahvesini yapmış kitabını okuyordu. Genç olmak varmış dedim içimden :)) Hava da o tarih için epey soğuktu. Allah tan biz hazırlıklı gitmiştik. Öncesinde bol bol yorum ve forum okumuştum. Sırt çantalarımızda yedek yiyecek bile vardı. Durup kuruyemiş vs. yedik :)







     Tur otobüslerinin çok kaynak olduğunu, şarkılı türkülü eğlenceli bir yolculuk yapıldığını duymuştum. Ben de iki şarkı söyleriz alkış kıyamet gideriz demiştim ama bizimki öyle olmadı. Tabi bu tur şoförü yada rehberin suçu değildi. Arka tarafta oturanlardan bazıları müziğin kapatılmasını istediler. Şoför sesi azda açsa hep uyarı geldi arkadan. Böyle olunca da kös kös gidip geldik. Biz araştırmalarımız sonucu Gezgin Tur u tercih ettik, çok ta memnun kaldık. Sorunsuz bizi götürüp getirdiler sağolsunlar. Tek sorun koltukların çok küçük, ve ayak mesafelerinin dar olmasındaydı. Eşim epey daraldı 3 saat git, 3 saat gel. Bir ara baktım yanındakiyle yer değiştirmiş bacaklarını tamamen araya uzatmıştı :)) Gitmeden seviniyordu, ilk defa araba kullanmadan sırtımı yaslayıp, rahat rahat etrafı seyrederim diye :))





     Yedigöller için tavsiyem, hafta sonu gidiyorsanız kesinlikle tur şirketlerini tercih edin. Özel arabayla giriyorsanız da Milli Parka ın dışına parkedip öyle girin derim. Yoksa tüm geceyi parktan çıkmak için orada geçirirsiniz. Çok çok kalabalık ve sorumsuz sürücüler sağolsun buldukları kuralsız yerlere parkedip çıkmışlar. Siz debelenip durursunuz oradan çıkmak için. Çadır kurmayacaksanız kesinlikle günübirlikçi olun. Gezmek için bu kadarı yeterli.











     Ertesi gün öğleye kadar uyuduk diyebilirim, epey yormuş yol bizi. Akşamına da tamamen sürpriz şekilde kızımın doğum gününü kutladık maaile. Annem biraz rahatsızdı, biz de ziyarete gidince diğer kardeşlerim anlaşıp sürpriz yapmışlar kızıma. Pastası, hediyesi vs. Güzel bir akşam geçirdik hep beraber :) 12 oldu dile kolay. Çalışan annelerin çocukları hep ortalarda büyüyorlar. Kendi başlarının çaresine bakmayı öğreniyorlar. Benim kızımın en büyük isteği genellikle, okuldaki gösterilerine anne baba olarak beraber katılmamız oluyor. Bu pek mümkün olamıyor tabi çalışınca. Genellikle eşim gidiyor bu tür organizasyonlara. Kızım diğer arkadaşlarının ailesini görünce hep üzülüyor. Az kaldı diyorum emekliye ama o zaman da kızım ergenliğini geçirmiş, o yılları bitmiş olacak ama sağlık olsun.
Hoşçakalın :)

      Son zamanlarda 2 kitap bitirdim. Fi ve Çi - Azra Kohen. Çok sürükleyiciydi. 'Çatlama cesareti gösteren tohumlar adına' cümlesi...karakterler, yaşama şekilleri, cinsellik, zararlı madde kullanımı çok ayrıntılı anlatılmış. Farklı insanlarla farklı bir hayat yaşamış gibiyim. Tabi kitabın 18+ olması gerektiğini de söylemeliyim. Serinin son kitabı Pi yi henüz almadım, meraktayım. Sırada Deep'in zorluklarla elde ettiğim kitabı Derin Mavi var :)


     Fi kitabının alınış hikayesi benim için çok özel :) Geçen ay Ankara Congresium'da Kitap Fuarı açılmıştı her yıl olduğu gibi. Kızımın okulu fuara katılım organizasyonu düzenlemişler. 25 Ekim'de okulu ile katıldı. Biz de yanına bir miktar para verdik istediği kitabı alabilsin diye. Benim Fi, Çi ve Pi 'yi almak istediğimi biliyordu. Everest yayınının olduğu stanta gitmiş bir arkadaşıyla ve görevliden Fi'nin fiyatının 32Tl. olduğunu öğrenmiş. biraz fuarda dolaştıktan sonra parasını verip kitabı almış. Almış almasına da diğer görevli bey kitabın 39Tl. olduğunu söylemiş. Neyse demiş kızım, 1Tl'lik para üstünü istemiş. Görevli vermemiş ve arkasını dönmüş. Bizimki de öyle hakkını arayıp ses çıkaran cinsten olmayınca boynunu büküp ayrılmış stanttan... Öncelikle Fi kitabı kızımın beni düşünerek aldığı ilk kitap ve beni çok sevindirdi. Anlamı büyük, hep saklayacağım bir kitap olacak. Ancak görevlinin tutumuna ve kızıma yaşattığı önemsizlik hissine çok üzüldüm. Everest Yayınları'na mail attım.  Bir şey çıkmadı tabi. Ayrıca benim bildiğim Kitap Fuar'larında kitaplar daha uygun fiyatlarda satılırlar. Kısa bir araştırma yaptım internette ve kitabın pek çok sitede çok daha uygun fiyatlı olduğunu gördüm. Yazıklar olsun Everest Yayınları kızımı üzüp, para üstünü dahi vermedikleri için, fuarda kitabı pahalıya sattıkları için!!
 



65 yorum:

GeCe (Gkhn) dedi ki...

Bende kızlarımla böyle bir yerde kamp yapmak istiyorum hep, bi büyüsünler hele:) Özellikle Çanakkale şehitliklerde böyle bir kamp arzum var, o hissi yaşamak, şehitlerimizle iç içe olmak ve çocuklarıma değerlerimizi aşılamak için. İnş nasip olur. Sayenizde içim açıldı elinize sağlık:)

*mehtap dedi ki...

Güzel kızının doğum gününü tüm kalbimle kutluyorum.Nice güzel yaşları olsun.Bende o stand görevlisine gıcık oldum şimdi.Çocuk görüp paranın üzerine yatmak nedir ya hu!
Yedigöllere biz de turla hemde 1 Mayıs tatilinde gitmiştik.Turlar hep tatillere ayarlanıyor,gerçekten hem yolu zor,hem kalabalık oluyor.Otobüsteki koltuk darlığından ,benimki de beni darlayıp durmuştu:))

Derya dedi ki...

Maşallah nice güzel yaşları olsun, sağlıklı mutlu ve sevdikleriyle.. Doğum günümüz aynıymış :) erkek çocuklar da öyle bu arada unutmadan yazayım :) Turlar güzel ama o sizin arka sıra gibi huysuz tipler olup ortama uymayanlar bazen keyifsizleştiriyor ortamı, fazla oynayan neşeli tiplerde bayıyor aşırı olunca, ikisinin ortasının denk geldiği çok az tura katıldım. Hatta artık kendimizin yaptığı gezmeleri tercih eder olduk. Yedigöllere henüz gidemedik uzun bir ara oldu çok özledim. Aslında bir kamp deneyimini çok merak ediyor ama cesaret edemiyorum.
Fi ve çi yi çok gördüm ama okumadım, kitap fuarı beni de fiyat konusunda hayal kırıklığına uğrattığından bu yıl gitmedim, internet üzerinden verdiğim siparişler hep çok daha uygun oluyor. Bende kınıyorum o alakasız kişiyi, ama kızınızın jesti şahane.. :)

deeptone dedi ki...

ayyy biricik tatliş aile yollardaaa gezi detayları komiktiiiii :) yaşgünü de ne güzel olmuş :)sen emekli olup onunla gezmek istediğinde o artık seninle gezmek istemez kendi arkadaşları ile gezeeer :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Kızınıza nice güzel yaşlar dilerim. Çokkk güzel, mutlu bir ömrü olsun. Bu arada everest yayınlarında mail gözden kaçmış olabilir. Instagram sayfasından yorum yazarak sesinizi duyurun derim :)

Editör dedi ki...

Allah sağlıklı uzun ömür versin
Çocuklar hayatta tek varlığımız..

pelinpembesi dedi ki...

kitap fuarları eskiden uygundu ama artık insanları
dolandırıyor yayınevleri bariz. olan fiyata ekleyip yeni bir fiyat
koyup onun üzerinden sözde indirimler yapıyorlar. en iyisi inernetten
takip etmek.
yedigöllere gidilecek en güzel zaman ama tabi ki çok kalabalık oluyor. her ilden gelen var. biz bile 3 saatten fazla zaman da gelmiştik kaç kez.
ama değer.

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Bolu'da üniversite okumuş ve bir kaç defa da Yedigöller'e gitmiş bir insan olarak orasının bu denli kalabalık olduğunu yeni öğrenmekteyim. Kızınıza da mutluluklar dilerim. Nice sağlıklı ve mutlu günler yaşasın inşallah. Kitaplar hakkında vermiş olduğunuz malumatlar çok samimi idi. Teşekkürler.

Ada Deniz dedi ki...

Henüz göremedim Yedigöller'i. Oysa ne çok niyetlendim.

Beyaz Yakalı dedi ki...

Kızınızın yeni yaşı mutlu ve saplıklı günler getirsin. Gayet güzel bir gezi olmuş. Eşinize katılıyorum, saatlerce araba kullanmak geziyi işkenceye dönüştürüyor.

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Ayrıca yazınıza eklediğiniz görsellere bayılıyorum. Gerçekten de çok emek veriyorsunuz, tebrik ederim.

maviye iz süren dedi ki...

Naz’ın yeni yaşını kutluyorum canım:)
Kamp fikri benim de hayalim manzara şahane bayıldımmm😍

HürPost dedi ki...

Allah yolunu bahtını açık etsin nice yaşlara güzel bir tur olmuş eğlenmiştir:)

burcu dedi ki...

sonbaharda da güzeldir. yaz aylarında gitmiştim göle sis inmişti.

lovehouse dedi ki...

Gece(gkhn), Çanakkale Şehitlikleri ne güzel fikir :) Umarım gerçekleştirirsiniz. Dar imkanlarda çokça paylaşım demek çadır kamp :)
Teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için :)

lovehouse dedi ki...

Mehtap, çok teşekkür ediyorum kutlama için :)
Stand görevlisi kızımın güvenini kırmış gerçekten de :(
Yedigöller e gideceklere hafta içi gitmelerini tavsiye ediyorum artık ve tur ile gitmesinler(sıkışıklık açısından) :)))
Sevgilerimle :)

lovehouse dedi ki...

Derya, Çok çok teşekkür ediyorum, ne güzel bir günde doğmuşsunuz ikinizde. Hem Cumhuriyetin kuruluşunun bir gün öncesi, hem de ertesi gün ömür boyu tatil :))
Yolculuk keyifsiz geçti öyle olunca. Bir daha gidermiyim? Çok sanmıyorum.Önümüzdeki yaz için çadır kamp planım var henüz netleştiremediğim. Cesaretsizlik benimki de seninki gibi :(( Su, temizlik vs. nasıl olacak diye. Sanırım gençken çok daha az düşünüyoruz böyle şeyleri, keşke daha erken yapsaymışım diyorum.
İnterneti bu kadar sık kullanmıyorken kitapların fuarlarda daha uygun olduğunu düşünüp alıyordum, haklısın :( Pi yi sipariş ettim, üçlüyü tamamlayayım.
Kızım gerçekten duygulandırdı beni, teşekkür ediyorum, sevgilerimle :)

lovehouse dedi ki...

Deepciğim, teşekkür ediyorum, azıcık gezdik gibi :))
Evet istemeyecek ergen ergen takılacak galiba :( Daha erken doğursaydım yetişecektim de şansıma yanayım :))

lovehouse dedi ki...

Gamze Hanım, çok teşekkür ediyorum :)
Deneyeyim hemen İnstagram hesabından, iyiki söylediniz :)

lovehouse dedi ki...

Hakkımda, çok teşekkür ediyorum :) Herşey onlar için :)

lovehouse dedi ki...

pelinpembesi, öyleymiş bilmiyordum ben. Kitapın fiyat etiketini kaldırınca baktık, kızımın 39tl.ye aldığı Fi, altta 32.tl. yazıyor :(( Bir daha asla almayız fuardan kitap.
Yedigölleri hep Sonbahar da merak etmiştim, sanırım en görülesi zamanıydı :) Biz de aslında 3 saatte vardık :) Sevgilerimle.

lovehouse dedi ki...

Fatih Bey, hangi yıllarda okudunuz bilmiyorum ama son yıllarda gezmek dolaşmak daha bir arttı ve insanlar kaçamak kısa mesafeli yerlere kısa tatillerde çok kaçar oldu. Özel araba ve tur sayısı da artınca... çok kalabalık oluyor oralar.
Çok teşekkür ediyorum güzel dilekleriniz için :) Fotoğraflarımı beğendiğinize sevindim,teşekkürler tekrar :)

lovehouse dedi ki...

adadeniz, mutlaka bir kez görülmesi gerekilen bir yer, umarım görmek kısmet olur :)

lovehouse dedi ki...

Beyaz Yakalı, çok teşekkür ediyorum :)
Araba sürmeden gidecekti ama daha kötüsü sıkışık dar bir koltukta çok ta memnun olamadı malesef :(

lovehouse dedi ki...

Baharım, çok teşekkür ediyorum :)
Umarım gerçekleştirirsin. Önümüzdeki yaz için düşünüyorum ama bir evet deyip bir vazgeçiyorum :))

lovehouse dedi ki...

HürPost, çok çok teşekkür ediyorum :)

lovehouse dedi ki...

Burcu, güzeldi gerçekten rengaren ağaçlar, göl... :)

Adsız dedi ki...

bir yazıya üç konu sığdırmak . doğa güzeldir ama gezene değil gezip görene güzeldir. çocukları cok sıkmama taraftarıyım ama başı boş burakma anlamında değil.

lovehouse dedi ki...

Sanat Penceresi, evet 3 yazıyı ayrı postlar halinde de verebilirdim ama hergün yazanlardan olmadığımdan bu şekilde uygun görüyorum :))
Gezip görene, gezdiğini sindirip yaşayabilene güzel, biz de hakkını veriyoruz sanırım :)

kadriye dedi ki...

İlk soruna cevap vermek istiyorum erkek çocukları öyle değil, ama kızım aynen öyle:))))

kadriye dedi ki...

Bu arada doğum günü kutlu olsun güzel kızımızın, nice nice yıllara.

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Hangi yıllarda Bolu'da okuduğumu açıklamayayım şimdi.:) Okuyucularım zaman zaman yaşımı falan soruyor, ben de kaçamak cevap vererek olaya gizem katmaya çalışıyorum. Ancak şu kadarını söyleyebilirim ki, Çok eski değilim; çok yeni de sayılmam. Artık ne anlarsanız.:))

Arif ÖZTÜRK dedi ki...

Doğa ne güzel nimet. Her mevsimi ayrı bir güzellik barındırıyor, ayrı bir huzur veriyor.

Yurdagül Çelik dedi ki...

Ben de Azra Kohen'in tarzına alışamadım.Uyumlanamıyorum bir türlü ne kendisiyle ne de kitaplarıyda :)

Turgay Aksoy dedi ki...

Gezmek için tam mevsimi.

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Fi, Çi, Azra Kohen falan çok duyuyorum adlarını çok duydum ama okumak nasip olmadı. Teşekkür ederim tanıtım için.

deeptone dedi ki...

iyi geceleer :)

lovehouse dedi ki...

Kadriye, cevap için :)))
çok teşekkür ediyorum kutlama için :)

lovehouse dedi ki...

Eğitim Pınarı, güldüm valla :)) Yaş konusunda hassas erkeklerde var evet :)
Rica ederim, okursanız sizin yorumunuzu da merak ediyorum, yayınlarsınız.

lovehouse dedi ki...

Arif Öztürk, En çok denizi(suyu) seyretmeyi severim ama yeşil çok daha başka birşey. Renk, hareket, huzur, sevgi, canlılık...düşündükçe başka kelimeler çıkıyor içimden :)

lovehouse dedi ki...

Yurdagül Çelik, benim ilk Azra Kohen okuyuşum bu seriyle oldu ama sevdim dilini. Herkes için farklı duygu, düşünce bırakıyor demek :)

lovehouse dedi ki...

Turgay Aksoy, evet gittiğimizde tam zamanıydı ama şimdi düşünemiyorum, buz tutmuştur oralar. Soğuğu sevmiyorum, seven için kış mevsimi karda gitmek çok zevkli diyorlar :)

lovehouse dedi ki...

Deep :))) Sana da caniiiim :)

Yurdagül Çelik dedi ki...

Size uyduysa okumaya devam :)

lovehouse dedi ki...

Yurdagül Çelik, sevgilerimle :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Amacım zaten insanları bir parça da olsa gülümsetebilmek. Teşekkürler.

safransarı dedi ki...

burada bir kitap eksik :)

lovehouse dedi ki...

Eğitim Pınarı, rica ederim :)

lovehouse dedi ki...

safransarı, evet eksik. Pi yi yeni bitirdim, yakında yayınlayacağım :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Uzun zamandır sizi ziyarete gelemedim Ferda Hanım. Ama olsun; galiba siz yeni yazı girinceye kadar kızınız evlilik çağına gelecek.:)))

Velhasıl Galata-Taner KOÇ dedi ki...

Çocukların aileleri ile yaptıkları faaliyetlerin ileride anılacak yegane tatlı hatıralar olacağı kanısındayım. Dünyanın en güzel hediyesini de alsanız tam gün anne ve babası ile paylaşılan o tatlı dakikaların yerini tutmayacaktır.

Zamane çocukları; çalışan anne ve babaların mecburiyetinden, kendi başına bir çok karara çocuk aklı ile imza atma becerisine kavuşan minik kahramanlarımız.

Ailece yaptığınız gezilere hayranım, kutluyorum sizi. Minik kahramanımızın aldığı hazzı, ailesine olan kocaman sevgisini az çok tahmin ediyorum. Zira bunu yapmaya erinen aileleri gördükçe çok üzülüyorum.
Çocuk hiç ummadağımız anları not eder.Bugün onlar karne alıyor, fakat emin olun yakın gelecekte bizim karnemizi onlar verecekler. Bakalım kimler sınıfta kalacak:)
Selam ve sevgilerimle..

anne kaleminden dedi ki...

Süper bir deneyim olduğu her karede belli oluyor :)))
Yeni yaşınızı kutluyorum benim kızımla yakın yaşlarda :))

lovehouse dedi ki...

Fatih bey, sanırım öyle olacak :))) Fotoğraf yüklemekte sorun yaşadığımdan, yazı girmek gelmiyor içimden ama sizleri takipteyim :) Teşekkür ediyorum ilginize.

lovehouse dedi ki...

Taner Bey, çalışan anne babanın çocukları daha erken sorumluluk alıyorlar ve olgunlaşıyorlar, benim gözlemim bu şekilde. Mümkün olduğunca vakit geçirmeye mutlu etmeye çalışıyoruz ama bir yanımız hep eksik kalıyor. Yapılacak bir şey de yok, hayat şartları böyle.
Gezmeyi gerçekten çok seviyoruz ailece, birkaç ay bir yerlere çıkmazsak -yolumuz geldi bizim diyoruz. Nereye gidebiliriz diye bakınmaya başlıyoruz :))
İnşallah bizim karnemizde geçer notlar çok olur, kısmet :)
İlginize ve içten yorumunuza teşekkür ediyorum, sevgilerimle :)

lovehouse dedi ki...

anne kaleminden, çok teşekkür ediyorum :)
Evet aynı yaşlardalar, nicelerini görsünler inşallah, sevgilerimle :)

deeptone dedi ki...

iyi geceleer minnoş aileeee :)

loveandsmile dedi ki...

Nice mutlu yaşlarını kutlayın sağlıkla :)
Yedigölleri hep merak ettim bir kısmet olmadı inşallah bu sene gideceğiz biz de.. ben d eturla istiyorum kafam rahat etsin düzenli olsun diye..
Benim oğlum da 8 oldu.. ayy günlerce doğumgününe kadar bıdı bıdı bıdı bitmedi :) yok hediyesi yok kimler gelicek yok kaç gün kaldı :)))

lovehouse dedi ki...

loveandsmile, çok teşekkür ediyorum :) Sizin oğlunuzunda doğum günü kutlu olsun :) Demek erkek çocukları da yapıyor böyle :))
Bir kere mutlaka gitmeli Yedigöller e. Tur ile gidince daha düzenli oluyor ve görülmemiş yeri kalmıyor sanırım gidilen yerin. Şimdiden iyi geziler diliyorum :)

lovehouse dedi ki...

Deepciğim, geldim geldim :)) Öpüldün :)

deeptone dedi ki...

heey bir film vaar. aboriginleri anlataan. yeşil karıncaların düş gördüğü yer (werner herzog, yönetmeen :)

deeptone dedi ki...

ayyyy son yazısımı okusan yaaa :)

lovehouse dedi ki...

Deep, dur bakayım hemen, hazır iş yerim müsaitken :)) Evde mümkün olmuyor pek. Teşekkürler cano :)
Son yazını az önce okudum, çok tatlış sen gibi yine :)

lovehouse dedi ki...

Deep bulamadım google da :(

deeptone dedi ki...

kaldırmışlar herhaldee. tekrar koyduklarında sölerim :)

lovehouse dedi ki...

Tamamdır, seriyi tamamlamam şart, kitaplığımda baktıkça mutlu olacağımdır :)