25 Şubat 2010 Perşembe

Oyun Parkı Maceraları-Küçük Hanımın Lokmaları Yutuşu :)

Geçen cumartesi çok eğlendik,havada güzel olunca sabah erkenden yürüyüş yapalım dedi babişin,kahvaltıdan sonra çıktık,kendimizi yeşilliklere,park yoluna attık,sende bir güzel kudurdun,salıncakta sallandın,kaydıraka oturttuk seni,sen kendini ittirerek kaydın bebişim,aferin sana dedik babişinle.Seni hiç tutmadan kaymana babişin şaşırdı,tam Karadeniz kızı dedi,korkusuz,gözü kara...Hele salıncakta dahada korkusuzsun,kendi başına tutmadan sallanmak istiyorsun.Cüssene bakan senin bu hallerini görse şaşırır doğrusu,afacan kızım benim.Evimizde merdiven olmadığından,merdiven çıkmayı pek bilmiyordun ama parkta basamakları tırmanmak için baya gayret sarfettin,bende babişine tutma kendi öğrensin dedim,hakkatende kendi kendine dizlerinin üzerinde tırmandın,gayretli ve hırslısın miniğim,yorulup vazgeçmiyorsun.Birkaç defa başladığın noktaya düşerek geri döndün ama yılmadan tekrar denedin.Biri görse bize kızardı herhalde ''bunlar ne biçim anne-baba diye'' ama çok müdahale ve yardımı sevmiyorum,kendin deneyip öğrenmelisin,tabi önce ben nasıl çıkılacağını uygulamalı olarak gösterdim.



Dinlenmek için yürüyüş yolunun sonundaki Vitamin Cafe ye uğradık,biz çaylarımızı içerken sende küçük bir köpek buldun,sanırım Cafe sahibinin köpeği,epey oyalandın onunla,sonrasında sen arabanda uyuyakaldın,bizde güvercinleri izledik,sende görseydin keşke,ne çok sevinirdin kimbilir,izlerkende ruhumuz dinlendi kuzucum,ne şeker şeyler...










Akşam biz yemek hazırlarken sen oyalan diye eline jelatine sarılı çikolatalardan verdim,ilgiyle inceleyip salona gittin,çizgi filminide açtık.Bir süre sonra senden hiç ses gelmediğini farkeden babişin beni sessizce çağardı seni görmem için.(doğrusu bu manzarayı hiç beklemiyordum,herhalde horon oynuyordur diye düşündüm)Meğer bizim hanfendi çikolatanın birinin jelatinini yarım şekilde soyup başlamış yalamaya,derkeeeeen manzara...
Böylelikle ilk kez çikolatanın tadına baktın ve sanırım çokta sevdin :)
Geçen hafta ve hafta sonuda dahil hep ilklerle doluydu; Pazar akşamı Şengül ablanlar çaya davet ettiler,çay faslı gelince harika bir börek(haşhaşlı yeşil mercimek böreği) yapmışlardı,yanındaki diğer ikramlarda nefisti tabi,ben yedikçe gelip ağzını açıp bana uzatıyorsun,önce anlamadım,yani beklemiyorumki börek yemeni....Neyse deneyeyim dedim,elimde hafif ezip ağzına verdim,yuttun,yine verdim yuttun,arkasından biraz su içerek,devam ettin,4-5 parça minicikte olsa yedin,süper ya,süperrrrrrrrrr.Maşallah bebeğim.Dikkat ediyorum yemek saatin geldiğinde böyle yemek istiyorsun,demekki açken sana bu alışkanlığı kazandırabiliriz.
Bu arada pipetli küçük sütlerden aldım ama henüz denemedim,akşam başlıycam denemelere.Yatmadan sütünü pipetle içmeni sağlamaya çalışıcam,yani gece kalkıp süt isteme diye(gece beslenen çocuklar,derin uyumazlar ve gece boyu uyanabilirlermiş).Sabahta uyanınca önce sütünü içmeni,yarım saat sonrada kahvaltını vermeyi düşünüyorum.Henüz bulamaç şeklinde kahvaltı yaptığından...

Kitap karıştırmayı,resimlerine bakıp elinle resimlere tek tek dokunup okuyormuş gibi yapmaya devam ediyorsun,anneannen sana sık aralıklarla yeni kitaplar alıyor,onlara bakıp;
abiiiii,aba,mama,anne,baba,baybay(bu kelimeyi baba şeklinde söylüyorsun,el sallıyorsun) vs. kelimelerle sayfaları çevirip bakıyorsun,seni belkide ençok kitapların oyalıyor.

Gezmekten tozmaktan vakit bulamayınca banyo faslımız gecikti ve pazartesi günü ancak yapabildik,yine bildiğimiz meşhur kahkahalar,çığlıklar,su atmacalar ama sen her fasılda daha fazla şirin oluyorsun,daha çok büyüyorsun,seni seviyorum kuzucum,babişinde banyoya girdiğimizde malzemeleri taşır bize yardım eder ve gider.Ama herseferindede sanırım bizim çığlıklarımıza dayanamayarak oda geri gelir,senin resimlerini çeker,azıcık mıncıklar,bize katılır.
Kuzucum nedenini anlamadım ama birine göstericem bakalım sorun neymiş,ben çektiğim videoları bloga yükleyemiyorum,oysaki çok istemiştim blogunda yeralmalarını.
Yatağın konusunda yeni fikrim sallanan kısmını çıkarmaktı,akşam babişine söyledim hafta sonu açalım dedi.Fazlasıyla saçma bir şekilde önce ayağımda sallayıp yatağına koyuyorum seni,yaklaşık(en fazla)2 saat sonra uyanıyorsun karşı kanepeye geçip tekrar ayağıma alıp sallıyorum seni ve bu sefer orada uyuyorsun,tekrar alırsam uyanırsın diye korkudan oracıkta bırakıyorum.Gecede aynen orda uyutuyorum seni.E böyle yapacağıma kendi yatağın uzayan yatak nasılsa,açar hep orda uyuturum,karşı kanepeyi açmak zorunda da kalmam,odanda dağalmaz,derli toplu olur.Bakalım nasıl olucak?

Hiç yorum yok: