21 Haziran 2019 Cuma

Ramazan Bayramı Tatili-3- İzmir - Seferihisar (Sığacık)

Bodrum'dan yola çıktık aynı akşam, 3,5 saat sonra İzmir'deydik. K.peder, K.valide bizi bahçede karşıladılar. Sevinçle kucaklaşıp sohbet, çay faslı yaptık. Tüm Türkiye gibi İznir'de tam ısınmamış bu yıl. Akşam klimasız uyuyabildik. Ertesi sabah Çeşme'de akraba ziyareti yaptık hep beraber. Hayalimdeki emeklilik evini almışlar deniz kenarında. Kocaman bahçeleri, köpekleri vardı, maşallah tabi ama Allah her isteyene nasip etsin. O kadarına gücümüz yetmese de daha küçüğüne razıyız dedik eşimle :)
Sığacık

Enginar çiçeği böyleymiş, nasıl hoş yaa :) Al vazoya koy resmen :)

İzmir-Gaziemir'de gördüm arabayla geçerken. İzmir'in farkı dedim :)

Mini labiret oyunu yapmışlardı Özdilek'te. Ayıcığı bulan kazanıyor.
        Çeşme'den çıkışta Seferihisar Sığacık'a gittik hep beraber. Tabi ben yine gitmeden dersimi çalışmıştım rotayı belirlemiştim. Aklımda bir de Karaburun vardı ama epey uzak olur diye Sığacık'ı seçtim. Sakin Şehir ünvanı almış bir ilçe burası. Çok şirin, henüz tam talan edilmemiş. Halen evler makul fiyatlarda. Çarşısı pazarı çok şirin. Kaleiçinde mini dükkanlar, fotoğraf çekilesi alanlar yaratmışlar. Çok büyük bir marinası var ve inanılmaz fazla demir atmış tekne vs. dolu. Esnaflara sorduk. Epey faydası vardır buraya lüx teknelerden inenlerin diye. Yok dediler, onlar sadece demir atmak için gelirlermiş ve alışverişini önceden yaparlarmış. Sığacık' a pek çıkmazlarmış. Haklı olduklarını marinadaki lüx mağazaların kapanmış olduklarından anladık. Dükkanlar boşaltılmış, kepenk kapatmış. Gezerken akşamı ettik burada. Eşim bu tarafta böyle güzel bir yer olduğu hiç aklıma gelmezdi dedi, iyiki araştırmacı gazeteci bir eşim var deyip durdu :))
     Sonraki gün İnciraltı'nda yemeğe götürdüler bizi. Evden biraz erken çıkıp Özdilek AVM'yi gezdik. Havlular, bornozlar, giyim giyecek :)) Bu Özdilek AVM yi pek sevemedim ben. Belki de Ankara AVM'leriyle kıyaslıyorum . Canımız çıkınca gezmekten deniz kenarına attık kendimizi. İnsanın ayrılası gelmiyor denizden, ufkunun açık olmasından, insanların daha relaks oluşundan...
     Gittiğimiz mekanda canlı müzik vardı. Yıllardır oynamamışlar gibi tepindim, döktürdüm. Son akşamımız diye sonuna kadar zevkini çıkardım oraların :)) Gece yarısından sonra yine Kül Kedisi oldum :((

Ertesi sabah kahvaltı sonrası yola çıktık. İstikamet Ankara diye hepimizin suratı 5 karış. Eşim birşeyler mırıldanıyor. Dedim aklında birşey var bunun ama diyemiyor. Sakladığı baklayı çıkarınca anladım. Tatil yetmemiş. Hadi diyor İzmir'den basalım Trabzon' a gidelim :)) Ya dedim benim izin almam gerek, kızımızın okulda son haftası, arkadaşlarıyla parti tadında bir son hafta geçirecek vs. En son ikna ettim eve gidelim üst baş alalım. Malum Ege kıyafeti ile K.Deniz kıyafeti aynı değil. Pazartesi izin yazdırayım, kızımda arkadaşlarıyla vedalaşsın. Pazartesi akşam çıkalım yola diye kararlaştırdık.
      Eve gelir gelmez çantaları boşalt ayır vs. vazgeçtik iyi mi? :))) Ben size dedim diyor eşim, gidelim dediğimde çıksaydık yola vazgeçmezdiniz :)))
      Bir bayram havası daha son buldu, şimdilerde aklımız hep Trabzon'da bakalım :)

Babaannemintakvimciği dedi ki...

harika bir ege gezisi olmuş..Trabzon maceralarınızı bekliyoruz artık..sevgilerimle..

Kiremithanem dedi ki...

Turkuaz panjurlara bayıldım!..
Sığacık çok güzel bir yere benziyor.

Derya dedi ki...

Enginarı çok severek yeriz ama çiçeği hiç görmemiştim muhteşem bir rengi varmış meğer, İzmir bir tane zaten, ne güzel yolculuk, yollar sabırsızlansam da bizim tatile biraz var, inşallah Trabzon'a da gidersiniz :)

Arif ÖZTÜRK dedi ki...

İzmir de en sevdiğim yer Seferhisar ve Sığacık olmuştu. Sakinliğiyle gerçekten huzur verici bir ortam.

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Ay canım Allah oturmak nasip etsin. Benim de hayalimde öyle bir ev var. Denize karşı. Umarım bir gün gerçek olur:)

Velhasıl Galata-Taner KOÇ dedi ki...

Plan ve programsız gezi fikirlerine her zaman itiraz etmişimdir.Ta ki küçük kızımın " baba, önceden planladığımız her gezi çok istediğim gibi olmuyor. ben çok beklentiye giriyorum, sonra hayal kırıklığına uğruyorum" dediği o günden beri sürpriz gezi planları yapmaya gayret ediyorum. Çocuk işte, minik dünyalarında ne hayaller kuruyorlar. Çok da hoşuna gider oldu bizim tayfanın. Yazınızı okurken eşinizin Trabzon teklifini okuyunca aklıma geldi.

deeptone dedi ki...

ayyyyy hemen yakında bi daha tatile gidin o zamaaaan sizin tatiller neşeliii mutluuuuu :) emeklilik evi de işallah hadiii, urlada olsuuun veya karaburundaa, orman deniz filan yaniiii :) ne geziydi yaaaa valla ege turu :)

lovehouse dedi ki...

Babaannemintakvimciği, çok teşekkürler :) Ahh Trabzon diyorum özlemim :)

Kiremithanem, ben de çok sevdim, daha neler neler vardı, hangi birini çekeceğimi şaşırdım oralarda :)

Deryacığım, ben de yapma sandım ilk önce,öylesi güzeldi yani :) Siz de kavuşun tatile inşallah, insan geri dönmek istemiyor buralara. Teşekkür ederim, sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

Arif Öztürk, biz de yeni keşfetmiş olduk, ünvanını hakediyor Sığacık :)

Beyda, Amiin diyorum o zaman tüm isteyenler için :)

Taner Koç :))) kızınız haklı. Yol nereye götürürse fikri güzel oluyor yada biranda hadi demek :) Belli bir yaşta zorlaşıyor, gençken çok daha eğlenceliydi böylesi.

lovehouse dedi ki...

Deepciğim :))) Dimi dimi?
Amiiin inşallah, az kaldı bakalım emekliliğe, geze geze konacağımız yeri bulacağız biz de :)
Karaburun a bir sonrakinde bakacağım kesin, aklımda :)
Teşekkür ederim, sevgiler :)

Turgay Aksoy dedi ki...

Ege bambaşka. Çok keyifli.

lovehouse dedi ki...

Turgay Aksoy, kesinlikle çok keyifli :)

Mert dedi ki...

tatil gibisi yok :))

Mert, kesinlikle :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

İnşallah yazın ilerleyen günlerinde Trabzon'a da gidersiniz.Her işte bir hayır vardır. Belki de o gün gitmemeniz gerekiyordu.

lovehouse dedi ki...

Gamze Esra Ersöz, inşallah :) Ben de öyle düşünüyorum, yoksa gezmek deyince akan sular dururdu benim için :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR TANITIM OLMUŞ. TEŞEKKÜRLER.

lovehouse dedi ki...

Eğitim Pınarı, teşekkür ederim, zevkle yazdım :)