4 Şubat 2020 Salı

Ne Tatili?

     Tatil bitti ama biz ailece tatili yaşayamadık tabi. Kızımın ödevleri bitmek bilmedi. Hatta Pazar akşamı dahi son kalan bir iki ödevini tamamladı diyebilirim. Cumartesi anne kız günü yapalım diye çıktık, yemek alışveriş yapıp döndük eve. Neyse ki Pazar günü sabah kahvaltıya gittik üç aile ve kızımın arkadaşıyla. Sonrasında da Eltilerin Savaşı adlı komedi filmine girip kahkahalarla çıktık. Hafta sonu tatili gibi oldu koca 15 tatil.

     Allah can sağlığı versin tabi. 17 Ocak akşamı eve mutlulukla girmiştim, mutfak dolaplarını boyama, kızımla vakit geçirme vs. diyerekten de Perşembe ye kadar izin almıştım iş yerinden. Pazartesi akşamına kadar 3 gün boya ve temizlik ile uğraştım. Tam hadi bitti bitecek derken Salı günü annem ağlayarak beni aradı; 'gel beni hazırla dayını kaybettik' diyerek. Dünya başıma yıkıldı tabi. Annemler 8 kardeşler, ölen dayım en küçükleri. Üstelik ani bir ölüm. Öncesinde bir hastalık vs. yok. Nereye gideceğiz, dayım Yalova da oturuyor ama memleket Trabzon, hangisine defnedilecek vs. derken aramadığımız kalmadı. İki ayak bir pabuçta :( Yalova da definedilecek haberi aldık hazırlanırken. Sanırım 1 saat içinde sırt çantamı hazırlayıp anneme geçtik. Kızımı götürmek istemedim oralarda mahvolur diye. Annem ve biz 4 kardeş birde yeğenimle düştük yollara.

     Ailesi perişan, eşi ve 3 kızı gözü yaşlı. Sadece 2 gün grip olmuş, 2. günün gecesi ağırlaşınca acile götürüyorlar. Serum, ilaç eve yolluyorlar. Sabah yine fenalaşıyor hadi hastaneye gidelim de hal çare diyerek...dayım kendinde ve normal konuşuyor. Doktor zatürre teşhisi koyuyor. 2 saat içinde yengemin elinden kayıp göçüyor diğer diyara. İşte hepsi bu...Allah can sağlığı versin diye boşuna denmiyor. Diğer dertler hallolur olur biter. Bir aile perişan oldu şok oldu. Allah geride kalanlara sağlık sabır versin diyelim.

     Yıllar oldu Yalova ya gitmeyeli. En son depremden sonra annemle, evlendikten sonra da eşimle gitmiştik. Yaklaşık 10 sene olmuştur. Hep sevmişimdir, çocukluğumun yazları oralarda geçti. 2 dayım vardı orada oturan, depremden sonra biri taşındı korkudan oralardan. Böyle bir acıyla gitmek görmek istemezdim Yalova yı. Hava harikaydı, sanki dayım için gelenlere kolaylık olsun der gibiydi.Salı gecesi ulaştık eve, ertesi gün defnettik ve aynı gece döndük sabah 3 civarları. Hiç uyumadık, hal öyle olunca 2 gün kendimize gelemedik.

     Eve geldiğimde eşim dolap kapaklarını takmıştı. Hadi dedim beraber duvar folyolarını bir gayret yapıştıralım. Eksik söylemişim folyolar yetmedi. Fotoğrafı sonraki postumda yayınlarım inşallah. Yeni folyoları sipariş bile etmedim henüz. Nedendir elim gitmedi. Yarım duvarlı da olsa öyle güzel görünüyor ki, girince içimiz açılıyor.  Daha bir mutluyum mutfağımda. En sevdiğim, en çok vakit geçirdiğim yer mutfak benim. Minikte olsa süsler dururum kendimce ıvır zıvırla :)

     Mia dan haber de vereyim size :) Tatil bitişi baktık Mia yine çiftleşme dönemine girmiş. Bu sefer kaçırmadan geç kalmadan damat Pati yi bize çağıralım dedik. Cumartesi akşam getirdiler. Mia nın sevincini görmeniz lazım :)) Hemen anlaşıp koklaştılar. İşlem tamam ama ayıramıyoruz bir türlü :)) Ertesi gün yine aynı. Dün akşam eve girdim. Kapıda karşıladılar beni, ikisini de sevip okşadım. Sonra hemen tuvalet kaplarını temizledim. Tam mama kabını da yenileyeyim diye elime aldım kiii arkamdan hızla pençesini bacağıma geçirdi Pati :(( Ne olduğunu anlayamadan çığlığı bastım, çok canım yandı. Korkuyla onun girdiği odanın kapısını kapattım. Baktım ki bacağıma koca iki tırnak izi bırakmış kanıyor. Kızım sağolsun aleovera spreyini sıkıp, kantaron yağını sürüp bantladı. Epey korktum ama. Daha açamam kapısını ne yapacağız diye düşünürken, sahibine msj atıp anlattım. Hiç böyle şey yapmazmış, neden oldu anlamadık. Çok uslu bir kedi gerçekten. Neden yapmış olabilir, seviyordum halbuki :( Eşim gelince hemen bırakalım evine götürelim dedi. Evleri de Ankara nın diğer ucu ama mecbur ben korkarım bir gece daha duramam dedim. Allah tan taşıma çantasına girdi, nasıl korkuyoruz odanın kapısını açıp çantaya sokarken sormayın :(( Sahibine 'oğlunuzu kapının önüne bırakmaya geldik' dedik :)) Neyse bundan sonrası Mia nın hamilelik sürecini takip etmek inşallah :)
      Pati nin bize geldiği ilk akşam öyle acayip seslerle koklaştılar, öyle bağrış çığrış oldu ki evde, korkudan hemstırımız Çiko öldü. Sanırım kalp krizi dedi veteriner. Korkudan ölmüş :(( Çok üzüldük. Bahçemizde minik bir cenaze töreni yaptık Çiko ya. 1 yıldır bizimleydi ve Mia ile çok iyi anlaşıyorlardı.

     İnsanın hep bildiği ama kayıplar yaşadığında kafasına daha bir dank ettiği şeyler var hayatta. Ben dayımın ölümünden sonra çok düşündüm. Dayım 61 yaşlarında, dinç görünümlü, hastalığı olmayan, kendine çok iyi bakan biriydi. Her gün düzenli olarak yürüyüşünü yapan, dengeli ve sağlıklı beslenen, yaşama sevinci ve inancı olan bir insandı. Aniden ölümü üzüntüsü yanında bizleri çokta şaşırttı. Tabi vade diyoruz inançlıyız çok şükür ama işte yarının garantisi yok gerçekten. İyi insan olup sevmek sevilmek ve güzel yaşamaya çalışmak aslolan. Mal mülk, aman spor aman donanım çokta şey etmemek lazım gibi geldi. Dayım 2 yıldır binbir heveslerle elleriyle yaptığı memleketteki dağ evine 1 ay sonra eşyalarla gidip yerleşecekti. Bak kısmet olmadı, bitti gitti aniden. Bu an ya işte bu an önemli. Erteleme sev sevil yaşa, hatta hafta sonu biraz kilo fazlası olan arkadaşım 'ben ne yapıcam böyle, nasıl gidecek bunlar' diye söyleniyordu bana. Bırak dedim yaaa ye gitsin. Benim boylu poslu, filinta gibi yakışıklı dayım gitti. Ye gitsin canının çektiğini, kasma, bak belki sabaha çıkmayacaksın. At bir kahkaha...

53 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Başın sağolsun. Allah geride kalanlara sabır versin. Mutfağının resimlerini sabırsızlıkla bekliyorum. Mia inşallah hamile kalır bebişlerinde resimlerini görürüz.

parıldayan çiçek dedi ki...

Başınız sağ olsun sevgiyle kalın.

Geçmiş Bahar Mimozası dedi ki...

Başınız sağolsun :( yazınızın sonundaki cümlelere harfi harfin katıyorum. Ancak uygulama konusunda ben de pek başarılı değilim maalesef... Gerçekten anı yaşamak gerekli...

Derya dedi ki...

Başınız sağ olsun, sabırlar diliyorum. Beklenen de zor ama ani ölüm daha da zor :(
Mutfak dekorasyonunu merakla bekliyorum, şimdiden içinizi açmış ne güzel. Mekan önemli.
Hadi bakalım Mia'nın minik bebekleri olur umarım. Kedi tırmığından bende çok korkarım, enfeksiyon falan olmasından.
Evet hayat kısa, yaşamı ciddiye almak lazım, değer verip güzel geçirmek, boş şeylere çok takılmamak gerek..

Yurdagül Çelik dedi ki...

61 yaş çok erken yaaaa :( Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun...

deeptone dedi ki...

başınız saolsun yaaa. onun dışında ne dolu aksiyonlu günlermiş amaa. eltiler de aklımda olsun izleyim.

Satır Arası dedi ki...

Başınız sağ olsun...
Dediğiniz gibi aslında, hayat bir nefeslik.....
Rabbim ailesine ve size sabır versin.

burcu dedi ki...

sabırlar diliyorum, dağ gibi adam olunca ani kaybı konduramıyor insan.

maviye iz süren dedi ki...

çok üzüldüm canım başınız sağolsun mekanı cennet olsun...

lovehouse dedi ki...

Yüreğimin İklimi, Amin çok teşekkür ederim.
Eksik duvar kağıtları tamamlansın, ekleyeceğim, sevgilerimle :)
Amiin sabırsızlıkla bekliyoruz yavruları :))

lovehouse dedi ki...

Parıldayan Çiçek,çok teşekkür ediyorum, sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

Geçmiş Bahar Mimozası, teşekkür ederim.
Hayat savuruyor başka yönlere, unutuyoruz, koşturuyoruz. Durup bir dinlesek, bir baksak geçmişe...anı yaşamanın ne güzel olduğunu göreceğiz.

lovehouse dedi ki...

Derya, çok teşekkür ediyorum.Malesef hem genç hem apansız olanı :((
Evde sanırım beni en çok mutlu eden yer mutfak ve en çok vakit geçirdiğimiz yer. Karanlık, koyu tonlar daraltıyor, kaçma isteği yaratıyor. Üstelik zevki öldürüyor. Renklerin insan üzerindeki etkilerini biliyorsunuz. Şimdi evet içim açılıyor :)
Pati gitti ama arka bacaktaki acım devam ediyor, epey derin tırmalamış. Neyse geriye bize hamile bir Mia bıraktıysa affedeceğim onu :))
Sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

Amiin çok teşekkür ediyorum Yurdagül, çok erken göçtü gitti :(

lovehouse dedi ki...

Deepciğim teşekkür ediyorum :(
Aklıma gelmeyecek kadar aksiyonluydu :)) Eltilerin Savaşı sinema değil de evde gülmek için izlenebilinecek bir filmdi, izle de gül :))

lovehouse dedi ki...

Satır Arası, Çok teşekkür ediyorum, amin.
Öyle kasıyoruz, öyle çok zorluyoruz ki çoğunca hayatı, anı kaçırıyoruz. Durup dinlenmeli.

lovehouse dedi ki...

Burcu, çok teşekkür ediyorum. Şaka gibi inanılması zor bizim için :(

lovehouse dedi ki...

Maziye İz Süren, çok teşekkür ediyorum canım :((

Adsız dedi ki...

Başınız sağolsun . Allah rahmet eylesin

*mehtap dedi ki...

Dayınıza çok üzüldüm, sabırlar dilerim.Allah rahmet eylesin.
Grip tehlikeli bir hastalık diye boşuna veryansın etmiyorlar demekki.Özellikle çocuk ve 60 yaş üzerinde.Mekanı cennet olsun.

Mia'ya kolaylıklar diliyorum, maço bir damat seçmiş ama :)
Kedin mi var derdin var galiba:)
Baksana olan hemstra olmuş, yazık ona da.

Eltiler Savaşı artık ancak internete düştüğünde izlemek istediğim filmlerden.Eğlencelidir tahminimce.
Yeni okul döneminde başarılar:)

Ada Deniz dedi ki...

Başınız sağolsun. Ölümün hepsi kötü ya böyle ani olanı....babamda yaşadım bu acıyı hiç bitmiyor anlamsızlığı.

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Uzun zamandır ziyaretinize gelemedim. Yine çok güzel bir yazı olmuş tebrikler. Ölüm hakkındaki fikirleriniz çok yerinde. Sağlık çok önemli teşekkürler.

anne kaleminden dedi ki...

Başınız sağ olsun... Ben de anlamadım o iki hafta nasıl geçti gitti....

lovehouse dedi ki...

1 çay, çok teşekkür ediyorum :)

lovehouse dedi ki...

Mehtap, çok teşekkürler. Gerçekten öyleymiş, gözümüz korktu hepimizin :(
Damatı yolladık anasının evine, Mia 2 gün ağladı nazlı nazlı dolandı etrafta. Şimdi alıştı tabi :)) Çiko yu bahçeye gömdük arada kaynadı zavallım :(
En iyisi evde izlemek bence de. Pek öyle sinemalık bir film değildi.
Teşekkür ederiz, sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

adadeniz, çok teşekkür ediyorum. Beklemediğin anda ölüm...hele en sevdiklerin içinse çok acı evet. Sizin de başınız sağolsun, sabır diliyorum Allah tan :(

lovehouse dedi ki...

Fatih bey, her zaman beklerim :) Teşekkür ediyorum. Acımız çok taze ama elden bir şey gelmiyor maalesef :(

lovehouse dedi ki...

anne kaleminden, çok teşekkür ederim.
Bitti, üstüne de hızlı bir giriş yapıldı bile. Zaman acaba bize mi çok hızlı?
Sevgilerimle :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Başınız saolsun, nur içinde uyusun dayınız.

lovehouse dedi ki...

Gamze Esra Ersöz, Amin çok teşekkür ediyorum.

Velhasıl Galata-Taner KOÇ dedi ki...

Başınız sağ olsun, Allah yakınlarına ve sizlere sabırlar versin. Gerçekten çok üzüldüm. Geçen sene 49 yaşında ağabeyimi kaybettim. İyi bilirim sevdiğini zamansız kaybetmenin yürek yakan derin sızısını.

Evet bir bakıma hayat devam ediyor. İyi insan olup sevmek ve sevilmek aslolan sözünüz yaşadığımız upuzun hayat filmin kısacık anlam dolu özeti.

Kazandıklarımızın yanında kaybettiklerimiz de olacak. Hayata ve ailemize sıkı sıkı sarılıp, zaman denilen acımasız düzene direneceğiz. O kazandığını sanacak bizler varolmanın huzurunu yaşarken.

Ayrıca çok üzgünüm, işlerimin yoğunluğundan yeni görebildim mesajınızı.

Sabırlar dilerim.

Blogger2 dedi ki...

Çok güzel makale olmuş.
Tekstil - Textile - Tekstil Türkiye

Alaturka Hayaller dedi ki...

Başınız sağ olsun ... çok üzücü.
hem dayınız hem de çiko için.. .

emlakhaber dedi ki...

Başınız sagolsun

deeptone dedi ki...

heeey :)

*mehtap dedi ki...

Nerelerdesiniz?Sesiniz çıkmıyor, umarım herşey yolundadır..

Adsız dedi ki...

Ferda hanım imternneten çocugunuzun çiğneme problemi ile ilgili yazınızı okudum aynı problemi biz de yasıyoruz sizinle iletişime geçmem mümkün mü acaba.sizin sorun çoktan hallolmustur ama yıne de yardımınızı rica ediyorum.gnl_knl@hotmail.com öail adresim

Cizgili Defter dedi ki...

Geldi mi üst üste gelir başınız sağ olsun.

Mavinindenizi dedi ki...

Başınız sağ olsun..
Tane tane ne güzel anlatmışsınız...
Kedileriniz içinde gözünüz Aydın mı desem :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Uzun zamandır blog aleminde yok gibisiniz Ferda Hanım. Bir sıkıntı yoktur inşallah.

safransarı dedi ki...

:(

Unknown dedi ki...

Meehaba ismim aysegul yilmaz oglum 3.buçuk yasinda yemrk yiyemiyor yardiminiza ihtiyacim var..ne olur bana donus yaparmisiniz?

lovehouse dedi ki...

Taner Bey .ok teşekkür ederim. Sizin de başınız sağolsun :(

lovehouse dedi ki...

Blogger2, teşekkür ederim beğendiğinize sevindim :)

lovehouse dedi ki...

Alaturka Hayaller, sağolun dostlar sağolsun.

lovehouse dedi ki...

Emlak Haber, çok teşekkür ederim.

lovehouse dedi ki...

Deeptone, geldim, çok geç oldu ama geldim. Anlatıcam ilk fırsatta :)

lovehouse dedi ki...

Mehtap, şükür yolunda ama buralarda olamadım. Çok teşekkür ederim :)

lovehouse dedi ki...

gnl_knl, bizim sorun 3 yaş gibi yazdığım yöntemlerle halloldu şükür. size de elimden geldiğince yardımcı olurum tabi.

lovehouse dedi ki...

Çizgili Defter, aynen öyle oldu, çok teşekkür ederim.

lovehouse dedi ki...

Mavinin Denizi, çok teşekkür ederim.

lovehouse dedi ki...

Eğitim Pınarı, evet olamadım buralarda. Yakınlarda yazmak istiyorum. Görüşmek üzere.

lovehouse dedi ki...

Ayşegül Yılmaz, henüz geç değil inanın. Bizim uyguladığımız yöntemlerin işe yarayacağını düşünüyorum. Kolaylıklar diliyorum.