27 Eylül 2010 Pazartesi

YARIN 23 AYIN BİTİYOR...

Dile kolay tam 23 ay...
1 ay sonra 2 yaşın bitecek,inanamıyorum geçen zamana. Ama sana baktığımda o kadar belliki büyüdüğün...Babanla konuşuyoruz, son günlerde ne kadar akıllı,zabdedilmesi kolay oldun (41 kere Maşallah)diye. Birden bire oldu sanki, söz dinliyorsun, aç yada uykusuz olmadığın sürece ve güzelce anlatınca tutturmuyorsun hiçbirşeyi, güzel kızım seni çooook seviyoruz. Hatta artık 2. çocuğu düşünelim diyorumda,baban kaçacak yer arıyor :) Yeni rahat ettik,bundan sonra kızımızla gezip tozalım,ona eniyi şartları sağlayalım diyor. Aslında haklı ama birtarafımda kardeşsiz kalmana dayanmıyor ve sanırım ençokta kendim için istiyorum, bebek kokusu,yeniden aynı heyecen,hamileliğin verdiği güzellik vs. Bakalım hayırlısı, yaşta aldı başını gidiyor (38 in içindeyim malum).
***Geçen sene 1 yaş doğum gününü tüm sevdiklerimizle kutlamıştık. Bu sene sadece üçümüz olalım diyor baban,bende tamam dedim.Birlikte yemek ve sana eğlenceli bir akşam yaşatıcaz bakalım,daha tam program yapmadık.
***2 Yaşını bitirmek üzreyken bakalım neleri yapıp,neleri yapamıyorsun;
*Uykuların düzene girdi Maşallah(gece 2 defa uyanıyorsun, sütünü içip uykuya dalıyorsun.)
*Gece süt içmelerin devam ediyor,gündüz süt içmediğinden doktorununda oluruyla devam diyoruz,yaklaşık 500 ml.süt içiyorsun.(süte halen ' füt' diyorsun)
*Her akşam dişler fırçalanıyor,daha çok suyunu emiyor,ağzında dolaştırıyorsun fırçayı.
*Suyu hep çok sevdin,bişey değişmedi,versek litrelerce içeceksin.(Suya 'fu' diyorsun)
*Kusmalarına gelince hala son bulmadı. Arada tek tük devam ediyorsun.
*Pütürlü konusu fena değil,1-2 aydır hız buldu çalışmalarımız. Tüm yemeklerine minicik ekmekler doğranıyor,sende olduğu gibi yutuyorsun,çiğnemek henüz yok. Eline gün içinde meyva veriyoruz ama ısırıp tükürüyorsun,emiyorsun suyunu,en çokta bu konuda üzülüyorum,hala pütürlü yiyemiyorsun diye.
*Tuvalet eğitimi; birkaç aydır bilinçlenmeye başladığını düşünüyordum ama yanıldığımı anladım.Altın sürekli ıslak,bezin 1 saatten uzun kuru kalmıyor,altını açık bırakırsam anında altını ıslatıp 'anne bez,bez' diye sızlanıyorsun. Çişin gelince lazımlığına yap tamammı kızım diyorum,'tamam' diyorsun ama geldiği yerde çişini yapıveriyorsun :) Hazır değilsin anlıyorum,sanırım seneye başlıycaz çiş işine.
*Hemen hemen her kelimeyi söylüyorsun,derdini anlatabiliyorsun, böyle oluncada bizde rahatız sende...
*Kapı kollarına elin uzanmaya başladığından daha temkinliyiz,özellikle dış kapı artık hep kitli duruyor :)
*Parmak ucuna basıp yükseliyor ve 'anne bak' diyorsun gülen yüzünle,büyük bir başarı elde etmiş gibi :)
*İlk 3 ay dışında hep gülen,mutlu bir bebektin,hala bişey değişmedi,kıkır kıkır güler,şen kahkahalar atarsın hep :)
*Çok süslüsün çooook,geçecek bu bir dönemdir dedik ama seninki uzadıkça uzadı,hergün terlik ve ayakkabı dolabı aşağı iner,içinden en süslü ve topuklular seçilir ve ayağa giyilmek suretiyle tüm ev turlanır,birde 'anne bek,baba bak' şeklinde övgü beklenir,kolunda asılı olan çantayıda 'çantik' unutmamak lazım, çok komik ve çokta şirin oluyorsun küçük hanımefendi :)))
*Parkta hala kendinden büyükleri bile geçecek seviyedesin(boyut olarak değil,marifet olarak),korkusuz ve atiksin,en büyüklerin salıcağında sallanır,büyüklerin kaydıraklarında kayarsın,aşağısı kurtarmaz,heyecanı ve adrenalini seviyorsun küçük akrep :))))
*Odanda vakit geçirmek, biz yanında yoksak,hiç istemezdin. Bizde hafta sonu odanda birkaç değişiklik yaptık,eski oyuncaklarını kaldırdık,ay itibariylede sana hiyap etmeyen,küçükken kullandığın oyuncakları yukarı raflara aldık,şimdi oynamaktan zevk alacaklarınıda ulaşabileceğin yerlere koyduk. Ayrıca salondaki salıncağanı ve masa sandalyenide odana yerleştirdik,çekmeceleri onardık,heryerini elden geçirdik ama zevkle...Sende öyle sevindinki,hergelene odanı gösterip zıplayıp alkışladın sevincini göstermek için :) Ayrıca akşam olunca beni lambayı açayım diye odana götürdün,oynadın durdun odanda,bizde emekler boşa girmedi diye sevindik doğrusu :)
*Baban seni küçükken pekbir sıkıştırdığından kaçardın ondan,uzaktan mavi boncuk dağatır,yaklaşınca 'anniiii' derdin. Ama artık öyle değil,baba delisi oldun,hatta ben seninle çok fazla vakit geçiriyorum ama babanla olduğunda daha fazla kahkaha atıp eğlendiğinden için için kıskanıyorum sizi,babana kedi gibi sürtünüp sevmesi için yaklaşıyorsun, öpüp 'cici cici' diyorsun. Ençokta gıdıklama oyunu oynadığınızda 'babaaa,babaaa' diye bir söyleyişin var,yalvarır tonda ama bitmesinide istemiyormuş gibi, yiyesimiz geliyorda bitiremiyoruz seni :)) Akşamları işten ben erken çıktığımdan anneannenden seni alıyorum ve ilk sözün 'Duççi' oluyor,bayılıyorum sana.
*Birimiz kapıdan önce çıkar,diğerimiz kapıyı kitlerken asla birimizden birimizi seçmezsin,gel biz çıkalım baba gelicek desemde,tam ortada durur,biraraya gelmemizi beklersin ve hepberaber çıkarız apartmandan.
*Halen yeni tanıdığın kişilere karşı temkinlisin,yumuşak hareketler ve seslerle seni kendine çekemezlerse orda bitmiştir,onlara yaklaşmazsın asla :)
*Kitap okuma seanslarımız başladı birsüredir, artık ilk zamandan daha fazla ilgilisin,kitabını alıp kucağına koyuyor,resimlere bakıp kendince mırıldanıyorsun 'böcüüüük,bebeeeek' diye :)
*Pek nazlı pek edalısın,tam bir hanımefendisin,hareketler pek bir kibar,bana değil,olsa olsa babana benzemişsin :)
*Hele ses tonun öyle kibarki,şaşırıyoruz ailece :) Malum bizdeki tüm kızların sesi kalın, öyle erkek tonlaması var hepimizde, sen baba tarafından almışsın ses tonunuda :)
*Gündüz uykun gelince, odandan yastığını kapıp geliyorsun 'anne salla' deyip yastığa yatıyorsun, büyüdün sen büyüdün artık.
*Gece uykularında sallama faslı biteli aylar oldu,yanına yatıyorum,'füt' diyorsun,sütünü içip yatıyorsun yüzüstü. 'arka' deyip elinle sırtını gösteriyorsun, başlıyorum sırtını kaşımaya sen bıkana kadar sürüyor kaşıma faslı :), Sonra yatağın içinde debelenir duruyorsun,en sonunda da yatağın ayakucuna kıvrılıp uyuyakalıyorsun.Bende kimi zaman yanında uyuyakalıyorum,baban gelip uyandırıyor odamıza gidiyorum,kimi zaman daorada 1-2 saat uyuyup yine baban gelip beni alıyor odamıza gidiyorum :)
*Banyo faslı aynen devam ediyor.Bir fark var artık küvet kullanmıyoruz,küvete sığmıyorsun :). Önce oyunlarla birlikte lifle bir güzel yıkıyorum seni,sonra sıra saçlara gelince kaç kovala başlıyor. Sende benim gibi yüzüne su gelmesinden hoşlanmıyorsun,ama sonunda kıstırıp yıkıyorum saçlarını ve bitiş...Sonrası çok zevkli,babanda bize katılıyor,bir güzel kurulanıp,saçlar taranıyor,tırnaklar kesiliyor,giysilerini giydiriyorum,her işlemdede seni öpüp kokluyoruz,mis gibi olmuşsun diye,sende zevkten dört köşe oluyorsun,sevilip koklanıyorsun diye...
*Kol emmece devam ediyor. Bebekliğindeki gibi acıkınca yada uykun gelince emiyorsun kolunu yine :)
*Sevmediğin bir yemek yok,henüz bulamadım ben,ne verirsem yiyorsun(41 kere Maşallah),baban bu huyunu kendine benzetiyor,evet bana benzesen çok seçerdin yemekleri,şükür ki babana benzemişsin :)
*Böyle yazarken aklıma gelmiyor,birdaha sen konuşurken neye ne dediğini not alıcam. Mesela teyze(tete), kaşık-çatal(çıkı çıkı), araba(düüüt), terlik(çellik) vs.
*Tek bildiğin şarkı 'ali babanın çiftliği),onuda tatile giderken başlattık hala söylüyorsun. Hadi şarkı söyle kızım deyince 'ali baba ııııı,ali baba ııııı,mööööö,möööööö' deyip duruyorsun ama ses incecik ve yumuşacık,birde sallanıyorsun söylerken :)
*Reklam sesine dahi oynuyorsun,çok kıpırdak bir kız oldun iyice,poponu iki yana hızlı hızlı sallıyor,dönüyorsun kendi ekseninde,öyle odun yutmuş gibi değil,bariz kıvırıyorsun, şaşakalıyoruz sana. Utanmaların başlamadan doya doya seyretmek istiyoruz seni :)
*Artık evdeki malzemeler ilgini hiç çekmiyor,ne vitrin kurcalıyorsun,nede mutfak dolaplarını,sadece terlik dolabı ilgini çekiyor.
*Kendi ayakkabını kendin giyme merakın başladı son 1 haftadır. Merak ediyordum ne zaman giysilerini çıkartmaya yada ayakkabılarını giymeye başlıyacaksın diye işte başladın :) Dolaptan alıp giyiyorsun ama tabanlarını kapalı ayakkabının içine henüz sokamıyorsun,'anne bak giydim' diyorsun,çok seviniyorsun,bende alkışlıyorum seni.
*En sevdiğin çizgi film 'gece bahçesi'.Başlayınca sevinç çığlıkları atıyorsun, apşiiiiii diye bağırıyorsun :)
*Malesef üzülerek yazıyorum sana bir türlü puzzle sevdirememiştim. Bu nedenle ilk aldığım kedi puzzle'ı ile kaldık,birdaha almadım,ki en sevdiğin hayvan kedi olduğundan ilgini çeker sanmıştım ama sevip atıyordun oraya buraya,odanın şeklini değiştirince sanırım gözüne daha bir ilginç gelmeliki dün ilk defa kendiliğinden eline aldın ve yerlerine yerleştirdin,farkedince şok oldum ve çok sevindim,birkaç defa daha yaptırayım,yenilerini alıcam söz sana :)
*Henüz aldığın oyuncağı yerine koymuyorsun ama tatlı bir ses tonuyla rica edince yerine koyuyorsun,ne cadısın sen varyaaa...
*Hafta sonu odanda değişiklik yaparken mevcut kanepeyide depoya kaldırmak istedim ama ev dar ve yatıya gelen olursa başkaca yatıracağımız yer olmadığından kaldıramadım.Gerçi bu kanepe bebekken senin ne kadar çok kahrını çekti bilemezsin,azmı salladım onun üzerinde seni sabahlara kadar,azmı kustun üzerine pembiş kanepenin...Ama kaldırabilseydim güzel bir kitaplık yaptıracaktım senin için oraya. Olmadı,bizde masanın üzerine koyduk kitaplarını ne yapalım :)
*Boyalarınla aldığımız resim defterini bir güzel karalıyorsun,sonrada 'anne bak uçuk-uçak-' diyorsun,bakıyorum,alkışlıyorum...Sonra başlıyorsun tüm elini giysilerini yerleri ve yüzünü dilini filan boyamaya,tabi bitiriyoruz resim faaliyetini :)
*Henüz bebekken ve yeni oturmaya başladığında edindiğimiz mama sandalye faslı sende çok kısa sürmüştü,TV.karşısında yemek yemeye başladığından iade etmiştik sandalyeyi. Bütün bir yaz TV.karşısında yemeyide reddedince erkenden sandalyeye terfi etmiştin,halen sandalyede yiyorsun büyükler gibi yemeğini :)Bazende kusarsın da etraf batar diye örtüyü kaldırıp masanın üzerinde yediriyorum yemeğini,hepsini masanın üzerine kusuyorsun ve temizlemek çok kolay oluyor...
*Çoğunca dışarı çıktığımızda yürümeyi tercih ediyorsun. Arabanı götürmesek gayet iyi idare edersin aslında ama dışarda olurda kusarsın diye bir torba giysi,bez,ıslak mendil,çorap,oyuncak vs. taşıyorum yanımda,bir torbada yiyecek torbası,bu nedenle arabayı mecbur yanımızda götürüyoruz.
*Halen pütürlü yemediğinden çorbanı,bazende hazır mamanı yanımızda taşıyoruz,inşallah seneye bu sorunun kalmazda,acıkınca gireriz bir lokantaya karnını doyururuz.
*Toplamda 16 diş ile aylar geçirdin, son 4 ten ses seda yok, son 1 haftadır parmak ağızdan çıkmıyor,bariz kaşıyorsun ama baktım kızarıklık filan yok...
*En mutlu olduğum şey ise artık geçen senenin giysilerini giyemiyeceğin. Buna bu kadar sevineceğimi düşünemezdim :) Kızım büyümüşte elbiseleri kısalmış,küçülmüş,bu harika birşey,sırf bu mutlulukla babanla hafta sonu sana alışverişe çıktık. İstediğimiz şeylerin hepsini bulamadık ama bir kısmını olsun zevkle aldık,hatta birazda lükse kaçıp kızıma yağmurda veya karda kıyafetlerinin ıslanmaması için alt-üst birtür su geçirmez dışlık aldık,çok hoşumuza gitti. Gezmeye giderken aman üstün kirlenmesin diye parka uğramamazlık yok artık,rahat rahat üzerini kirletip ıslatabilirsin kuzu :)
*Önümüz sonbahar-kış,senin gibi bir sokak gezgini ile ne yaparız bilemiyorum,geçen kış küçüktün AVM.ler sana renkli ve ilginç geliyordu ama bu sene içeri dahi girmek istemiyorsun,girincede bir süre sonra 'anne kak' diyorsun. Evde seni ne kadar oyalayabiliriz bilemiyorum hayırlısı...
*Ev gezmeleride ilk 1 saatten sonra sana cazip gelmiyor,evi ve içindekileri keşfin bitince 'anne gidiyos,kak' diyorsun.
*Arada bir neden olduğunu anlamıyorum ama elindeki eşyayla bana vuruyorsun(acıtacak biçimde değil),bende çok üzüldüm canım acıdı deyince yada ağlama rolü yapınca,sarılıp öpüyorsun,sonrada vurduğun yeri cici cici deyip seviyorsun barışıyoruz. Ayrıca söylediği yapmadığındada 'çok üzüldüm,lütfen yaaap' deyincede gelip sarılıyor öpüyorsun :)
*Kitap okuyorum yada bir hikaye anlatıyorum; ara sıra 'sonraa' diyorum,sende hemen arkasından 'soonaaaa' deyip beni çooook güldürüyorsun :)))
*Bulaşık makinesini boşaltma işleri evde senden sorulur,yerlerine koymam için makineden alıp veriyorsun bende yerine...'buuda buuda' diyerek veriyorsun herbirini bana. Hele çamaşırlar yıkanmış ve sepet lazım hemen getiriyorsun,ben makineyi boşaltıyorum,doğru salona asmaya(balkon olmadığından sandalye başları,kapı üstleri ve kalorifer üstleri bizim çamaşır iplerimiz oluyor). Tek tek sepetten alıp çırpıyor(bu esnada çok komik görünüyorsun) bana veriyorsun,yalnız çok hızlı verdiğinden ben daha çırpıp düzeltip asmadan yenisi geliyor ve seni kırmamak için elimde birikiyorlar. Sonra babaya söylüyorum 'kızım bugün bana çooook yardım etti,çamaşırları astık,bulaşıkları yerine yerleştirdik' diye,çok ama çok mutlu oluyorsun babadan övgü alınca :)
*Konuşmayı az buçuk öğrenmeye başladığında adını sorduğumuzda 'Na' diyordun,sonra 'Nac' oldu,sonrada 'N..' deyiverirdin hemencecik. Son 2 haftadır ismini sorduğumuzda söylemiyorsun artık,ne olduysa bişeyler geveliyorsun ağzında :)
*Bütün askerler 'aser abiii' senin için. Hepsine muhakkak el sallayıp öpücük yollarsın,abiiii diye seslenirsin,hemen hepside ismini biliyor ve seni seviyorlar :)
*Başka çocukları görünce çok seviniyorsun 'akaş'-arkadaş- diyorsun onlara(kardeş sözünden hoşlanmadığımdan arkadaşı öğretmiştim sana).

Hiç yorum yok: