23 Aralık 2010 Perşembe

Mimlendiiim :) Konusu: Emzirme Reformu...

  
     Sevgili Mine sağolsun beni mimlemiş, ilk mim konumun bu kadar önemli bir hususta olması benim için ayrıca çok özel, takdir edersiniz.
     İlgili linki (http://emzirmereformu.com/) tıklayıp, destek çıkarsanız bir adımda siz atmış olursunuz.
     Öncelikle kendi özelimi aktarmak isterim; Doğum sonrası 2,5 ay kadar kızımın yanında kalabildim, malum iş şartları daha fazla birlikte olmamıza engel oldu. İsterdimki en az 6 ay, en çok 1 yıl kızımı birebir ben büyütmek isterdim. Tabi tek tesellim kızımı anneme teslim etmek olmuştu. Söz konusu 2,5 ayın ancak 2 ayında, oda aralarda mama takviyesiyle kızıma süt verebildim. Sütüm kesilmişti ve kendimi zorladıkça, kalanda tükeniyordu. Çok üzüldüm, gelen tepkilerde beni üzdü ama olmadı işte, yeteri kadar kızımı emziremedim malesef. İçimde kalan en büyük uhtedir bu :( Ama eğerki sütüm kesilmeseydi kızımı 2 yaşına kadar emzirmek isterdim.
     Gelelim mim sorularına;
(1) Türkiye'de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*) 
Kendi tahminim çok büyük bir oranla bebişlerin emzirildiği yönünde idi, ancak araştırmalar sonucu çıkan yüzde oranının çok düşük olduğunu öğrenince,hayal kırıklığına uğradığım bir gerçektir.
(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
2 ay kadar ama ara ara mama takviyesi yapmak zorunda kaldım.
(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
2,5 ay.
(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
Evet kullandım. İşyerimin evime 2 vesait kadar uzak olması nedeniyle, hafta içi bir günü seçtim ve böylece haftanın 3 günü kızımla olmayı sağlamış oldum. Tabi süt izninin 1 sene oluşu ve sene bittiğinde hala bu izne ihtiyacımın olduğu halde yasaların sınırlı olması çok üzdü beni.
(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Başlarda bir baskı yoktu ama 1 yıl onlara göre uzun bir süreydi ve son aylarda, direk bana karşı değil ama arkamdan 'ne kadar kaldı bitmesine, daha bitmedimi' şeklinde sorulan sorular bana kadar geliyordu ve ister istemez geriliyordum.
(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Ben bu konuda biraz (olmaması gerektiğini bildiğim halde) tutucu olduğumdan, kendi ailemin yanında dahi (eşim hariç) kızımı emziremedim,odama geçtim, dışardada emzirme odası olan yerleri tercih ettim.
(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
Hayır olmadı.
(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan "sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
Değişik bir şekilde baskı gördüm ben. Hamilelikte aldığım 13,5 kilonun 12,5 kilo kadarını 40 günde verdiğimden; zayıflamak için yemediğimi ve bu nedenle sütümün kesildiğini öne sürdü yakınlarım. Eşim tamamen benim yanımdaydı ama aile ve arkadaş çevresi genelde böyle düşündü. Çok üzülmüştüm. Genetik olarak zayıf bir aileyiz ve doğum sonrası çok sıtresli bir dönem geçirdim ben. Biliyorumki yaşadığım sıtres nedeniyle sütüm kesildi ama o dönemde bunu anlamadılar.
(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
(Mine ağzına, eline sağlık, aynı düşünceleri paylaştığımızdan, izninle senin cevabının aynını kullanıyorum)Emzirme Reformu'nu biliyorum.
Bence öncelikle kanunen verilen hakların iş yerlerinde işlerliğinin sağlanması. Ücretli ve ücretsiz izinler, süt izni, belli sayının üzerinde eleman çalıştıran iş yerlerinin kreş açma zorunluluğu gibi. Sonrasında ise "ilk 6 ay sadece anne sütü" diye bilgilendirme yapan sağlık kuruluşları ve devleti harekete geçirerek yasal düzenlemeler sayesinde çocuklarımızın emme hakkını kazana bilmek.
(10) Emzirme Reformu'nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için
http://emzirmereformu.com/ adresindeki formu doldurmanız yeterli.
Evet destekledim, kesinlikle gerekliliğine inandığım bu reformu sonuna kadar destekliyorum, bu konuda yapılacak çok şey, aşılacak çok yol var ama bir yerlerden başlayalımki, bizden sonraki anneler ve evlatları daha iyi şartlarda ve anne sütüyle büyüsünler.
(*) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı yüzde 1,3. (Kaynak UNICEF Türkiye). Annelerin yüzde 98'i doğumdan sonra emzirmeye başlıyor, fakat ilk iki aydan sonra genel emzirme sorunları veya işe başladıklarında yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle emzirmeyi ve anne sütüyle beslemeyi sonlandırabiliyorlar.

MİMLİYORUM: Yasemin, Açalya ve isteyen herkesi mimliyorum :)

Hiç yorum yok: