7 Temmuz 2011 Perşembe

Kendi Odasında Uyumalı- Kusmasın Artıık!

     Tam düzeldi olacak galiba, arayıda açtı derkeeen...gümmm kusuyor bu kız. Nedir anlamadım, tamam doktorun dediği gibi henüz tam olarak katıya geçemedik ama bıkkınlık geldi bana :(
     Dün akşamdan itibaren kendi yatağına geçme çabalarımız meyvelerini vermeye başladı. Önceki gün oturup bir güzel anlattım kendi yatağında yatması gerektiğini, Calliou dan ve kardeşi Rozi den örnekler verdim, bebek olmadığını, herkesin kendi odasında ve kendi yatağında yatması gerekiyor diye telkinde bulundum. İşe yaramaya başladı elbet. Önceki akşam kendi yatağında, yanına uzandım ve uyudu, gece kalkıp yanımıza gelmek istedi, çişi gelmiş ve yapınca odasında uyumak istemedi. Gece yine süte uyandı ve kendi yatağını istedi, sabaha karşı yine uyandı ve yanımıza geldi...
     Dün gece ise kendiliğinden odasında uyumak istediğini ve benim odasından gitmem gerektiğini söyledi. Bende perçinlemek amaçlı 'sen calliou, rozi, şimal ve biz gibi odanda tek başınamı uyuyacaksın, büyüdünmü kızım, aferin sana' vs...sözler sarfettim. Çok işe yaramış olmalıki 'sen odamdan dit, lambai kapat, uucam anne' dedi, tam odasından çıkacakken 'bana calliou kipatımı oku' dedi. Uyduruktan bir hikaye anlattım ama hikaye kahramanı hep uyumak istiyormuş :))) Kısa sürede uykuya geçti. aşkıma anlattım, çok sevindik, büyüdü kızımız diye...Aradan 1 saat geçmemiştiki kuzumun ağlama sesini duydum, genelde yattıktan 1 saat sonra bir posta uyanır. Yanına gidip sakinleştirip yatırmaya çalıştım ama kusma sesleri çıkarmaya başlayınca battaniyesini önüne yetiştirmeye çalışırken yarı üzerine yarı battaniyeye kustu, hemde bolca kustu, halen üzerimde kokuyu hissediyorum. Malum bu koku bende fobi oldu :( Çarşaf, üst-baş değiştirdik, sildik elini yüzünü ve yeniden uykuya daldı. Sabaha karşı yanımıza geldi, sütünü içip bizim yatakta uykuya geçti.

     Yavaş yavaş yatağına alışacak ve çiş-süt için ise uyanıp yanımıza gelebilecek diye düşünüyorum. Daha 3 aylık iken odasını ayırmıştık aslında ama bu kış sık uyanmalarından bunalınca yanımıza alma kararı almıştık, hatta çocuğu zorla alıştırmıştık bu duruma, uzun süre 'menim atağamı istiom' deyip durmuştu. Zaten süt olayı Ağustos sonunda bitecek. Yani raporlu süt bitiyor. Bu durumda Pınar Çocuk Sütüne geçiş yapıcaz ve bu sütü akşam yatmadan ve sabah kalkınca birer bardak içmeye alıştırmak istiyorum, inşallah başarılı oluruz. Bu durumda çiş haricinde gece kalkmaları birmiş olur diye ümit ediyorum.

2 yorum:

ilknur malcı dedi ki...

herşey zamanla olur ferdacım.yeter ki sağlık sıhhat ve gönüller hoş olsun.süt verme işi bitince gece kalkmaları biter bence de.maşşallah cok uyumlu bir kızın var

lovehouse dedi ki...

Sağol İlknur cum,inşallah dediğin gibi olur :)
Bu aralar öyle oldu ki,sütü artırdı geceleri,bazen kandırıp uyutuyorum,bazende o kadar çok istiyorki,4 kutu süt içiyor,direnemeyip veriyorum.Bakalım nasıl olucak...Hayırlısı :)