17 Nisan 2012 Salı

Su Çiçeği Salgını

     Geçen Cuma bildirdi Çiğdem Öğretmen, kreşte su çiçeği salgını varmış, bu hafta tekrar arayıp sordum, bu haftada 1 öğrenci yollamışlar eve, aynı nedenle.
     Bekliyorum bakalım ne olacak, kuzuma geçecek mi diye? İlk duyduğumda çok korktum, ya bizimkine geçerse diye ama tecrübeli annelerden öğrendiğim kadarıyla, erken yaşta hastalığı geçirmesi daha iyiymiş, ileri yaşlarda tehlikeli olabilirmiş, kısırlığa kadar giden kötü sonuçları olabiliyormuş, dünde epeyce araştırdım internette. Minik kırmızı noktalar çıkana kadar anlayamazmışız su çiçeği olduğunu, 38-39 dereceye kadar ateş yaparmış, aşılı olanların bir kısmı hafif atlatır, bir kısmı da ağır geçirirmiş. Aşıların Avrupa oluşları daha iyiymiş, hafif atlatmaları açısından. Ben hatırlamıyorum su çiçeği aşısını özeldemi yaptırdım yoksa sağlık ocağında mı...gerçi çoğu özelde yapıldı ama...
     Öğretmenleri tüm öğrencileri hergün kontrol ediyorlarmış, kızarıklık var mı diye. Hayırlısı bakalım...Çiğdem Öğretmen bu sene olmazsa seneye geçirir nasılsa diyor... 
                                                                              
TIK dan daha ayrıntılı olarak bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok: