20 Eylül 2018 Perşembe

5.Sınıf

     Okullar açıldı ama ben ancak yazabiliyorum. Pazartesi kızımla ortaokula başlama şerefine beraber nail olalım diye gittik. Gerçekten çok heyecanlıydı. Sabah gözlerini şıp diye açıp heyecanla saç baş işine girişti. Çok güzel olmalıymış :)

temsili bizim kız
      Bizim ev ile okul arası, en uzun mesafeye giriyormuş, servis müdürünün söylediğine göre. Evet epey uzak okul. Bizde ilk gün kendimiz götürelim bir bakalım dedik. Olacak gibi değil, verdik servise rahat ettik derkeeen....ilk akşam 4,15 te okuldan çıkan kızım akşam 8 de evde olmasın mı? Neyse sonradan öğrendik ki; nerdeyse Türkiye deki servislerde böyle sapmalar çok olurmuş ilk günlerde. Neyse bizim kız yorgun bitkin bir halde eve düştü, zaten sabahın köründe yol mesafesini tahmin edemediğimizden çok erken uyanmıştı. Dili dönmüyordu resmen erkenden uyuyuverdi. Ertesi gün daha kabul edilir bir saatte, dünde daha normal bir saatte iş yerime geldi. Mutlu son :)

alıntı
      Üç gündür...Maşallah diyeyim...ağzı kulaklarında geliyor, işten eve gittiğimiz tüm yol boyunca, o günkü ders konusunu bize anlatıyor (öğretmen ne anlattıysa), bir taraftan kulaklarımızdan kuruyoruz evet evet demekten, diğer yandan koltuklarımız kabarıyor 'ne güzel anlamış' diyerekten :)) Ohh diyoruz bu işi de kotardık.
     Akşam eve geldiğinde bize o gün müzik derslerinin olduğunu, kendisinin piyano çaldığını öğretmenine söylediğini anlattı. Nasıl mutlu. Tabi ben şok. Müzik okulunu bıraktığından buyana hiç istemiyordu piyano çalmayı. Hatta geçen kış mahallemizdeki kursa yazdırmıştım zorla (2 yıllık müzik eğitimi bilgisi boşa gitmesin diye). Her hafta bahaneler bulup kaytarmaya çalışınca, bıraktık en sonunda. Ayrıca bu yıl başladığı okulda piyano dersi olduğunu bilmem içimi rahatlatmış, fazla da darlamamıştım yavrumu...Akşam baktım ödevleri bitince oturdu piyanonun başına, kendince döktürüyor. Tabi o kadar ara verilince nankör bu nota kısmısı...unutmuş çoğunu. Çözdüğü kadar hazırlandı. Bugün öğretmenine ne çalabildiğini gösterecekmiş. Dua ve şans istedi benden bol bol :)
     Bu arada başımıza bir de İspanyolca çıktı. Öyle dediğime bakmayın aslında seviyorum hem konuşmasını hem dinlemesini, hatta şarkılarını da :) Başladık sayılardan, alfabeden tekrara...hayırlısı.
Mesela ...despacito :))) her çıktığında bağırarak katıldığımız, diğer kısımlarında biliyor ama söylemiyoruz havasında oynak el kol hareketleri yaptığımız şarkı :)))

8 yorum:

2cocukluhayat dedi ki...

5. sınıfın heyecanı da bir başka oluyor. Biz de 5 olduk bu sene hepimiz için güzel ve başarılı bir yıl olsun inşallah. Ne güzel bir müzik aletiyle ilgilenmesi ben de çok isterdim ama ilgileri yok benimkilerin :)

lovehouse dedi ki...

Çocuklu Hayat, aaa ne güzel, size de hayırlı olsun o zaman, kolaylık diliyorum :)
Erkek çocukları genelde biraz daha ergenlikten çıkmamışken gitara başlıyorlar bir heves, belli mi olur? :)

Adsız dedi ki...

Ne güzel anlatmışsınız. O heyecanı canlandı hep gözümde. Zihin açıklığı versin Allah. O güzel ve tatlı heyecanını hiç kaybetmesin... :)

deeptone dedi ki...

çooooook tatlıııııı :)

lovehouse dedi ki...

Almanyalı Gelin, hoşgeldiniz bloguma, çok mutlu oldum :)
Çok teşekkür ederim, heyecanı halen devam ediyor maşallah, Amiin :)
Sevgiler...

lovehouse dedi ki...

Deeptone çok teşekkür ederim :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Yeni eğitim öğretim yılı hayırlı olsun kuzucuğun...

lovehouse dedi ki...

Gamze Ersöz, çok teşekkür ederiz, tüm kuzulara hayırlı olsun :)