11 Eylül 2018 Salı

Elmalı Turta

     Kış hazırlıkları yapmaya başladığım şu günlerde, havanın yavaş yavaş hatta bazen birden soğumasına bozuluyorum doğrusu. Bir müsade et dimi? Yeni geldik sayılır tatilden. İşe alışalım, eve... herşeyden önce yaşadığımız şehire alışalım. Yok hemen boz, hemen balkonda oturmayı bıraktır, buz gibi es sabahları ve akşamları :(
     Akşam şöyle birşeyler içelim, azıcık neşemiz gelsin dedik ama baktık balkon buz, esiyor resmen. Balkon demirlerine el değmiyor soğuktan. Oturma odasına konuçlandık ailece. Çilingir soframızı kurup bir de film açtık  hepimize hitap edeceklerden. Kendimizce akşamımızı şen ettik dostlar. Hava kötü olsa da bizim havamız iyi olsundu :)
     Kış hazırlığı diye açmıştım konuyu nerelere geldik. Baya bir menemenlik, domates çorbalığı(nasıl deniyorsa artık), sosluk, hatta mezelik birşeyler yaptım kavanozlarda. Diffirize de attım birşeyler. Özellikle dolmalık biber attım, çok severim kendisini, kışın çıtır çıtır tazecik çıkarıp yeriz dedim, taze fasülye, biber ve olmazsa olmazımız komposto için erik, çilek, vişne vs. de var. Aklıma gelenler bunlar. Ne bulduysam tıkıyorum dolaba. Çok seviyorum ben bu işleri. Aslında Ege de yaşayacaksın ki, şöyle taze taze ne varsa alıp köylü pazarından, tıkacaksın dolaba. Kışında yiyeceksin maaile.


                                               Azıcık güneşi bulunca kahvem ve sodam :)

     İlk açılışı yaptık aile olarak Palamut ta. 8 ila 10 lira arasındaydı bizim semtte. İstanbul dan bir akrabam burda 15-20tl. dedi fiyatını. Hayırlı uğurlu olsun balık sezonu :)

     Geçtiğimiz hafta sonunu anne&kız günü ilan ettik. Babayı işe yolladık cebren ve hile ile :)) Tabi baba olmayınca bizim gidebileceğimiz yer ancak AVM. oluyor, araba olmayınca açılamıyoruz fazla. Önce süslendik bir güzel. Planlarımız arasında sinemaya gitmekte vardı. İnanılmaz Aile yi izledik beraber. Sonra gelsin oyun alanları, mağazalar...Alışveriş değil ama bolca eğlenmek için. Tabi ufak birşeyler de aldık. Akşama pertimiz çıkmıştı gezmekten :))


     AVM. den aldığımız turta tavası ile ilgili planımızı, eve gelir gelmez devreye soktuk. Birlikte elmalı turta yaptık. Pişip soğuması sanırım dokuzu, onu bulmuştu :)) Biz pes etmeyip bekledik, yatmadan sizin yerinize de yedik.



8 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Kış boyunca afiyetle tüketmenizi dilerim..

Merve Uzun dedi ki...

Domatesler enfes görünüyor! :) ellerinize sağlık:)

lovehouse dedi ki...

Gamze E.Ersöz, teşekkür ederim :) En sevdiğim şey annem gibi evde butür hazırlıklar yapmak :)

lovehouse dedi ki...

Merve Uzun, çok teşekkürler, nasıl mutluyum :)

deeptone dedi ki...

heeeeey her şey güzeel hayat güzeeeel :)

lovehouse dedi ki...

Eveeeet Deep, herşey hep güzel olsun :)

2cocukluhayat dedi ki...

Ahhh şu elmalı turta çocukluğumun pastası o zamanlar o kadar çeşit olmayınca misafir gelince ilk sırada yapılanlardan olurdu. Hatta üstünün hamurunu rendelerdi ablam. İyi aklıma getirdin ben de yapayım çocukluğuma gideyim biraz ;)

lovehouse dedi ki...

Çocuklu Hayat, Ben de uzun zamandır yapmamıştım,kızımın isteğiydi. Sanırım o da izlediği çizgi filmlerden etkilendi :)) Afiyet olsun şimdiden.