9 Ekim 2018 Salı

Engereğin Gözü

     Livaneli'nin Engereğin Gözü kitabını İnstagram da yayınladığımda, çok kişinin sevmediğini gördüm. Hatta şöyle bir yorum da vardı 'en sevmediğim kitabı'. Ben beğendim, hani şu eskiye aşık bir grup var,, taa o zamanlara uzanan hayranlık. Ben azçok içinde neler barındırdığını okuyup araştırdığımdan sevmiyorum. Saray entrikaları, harem, kardeşin kardeşi öldürmesi, oğlancılık, gencecik ecnebi kızların çektikleri yada çektirdikleri vs. vs. Neler neler. Bunları konu alan kitapları herkes okusun istiyorum, bilsinler aydınlansınlar. Özellikle de belli bir kesim, hani şu hayran kitlesi (Belki de yaşananlar hoşlarına gittiği için hayranlardır bilmiyorum.)


          Ben Ankara da son güzel havalar dedikçe, bakıyorum bu hafta sonuda hava nefis :)) En sonunda nazar edicem havaya :))  Yine harikaydı yine pırıl pırıl. Attık tabi kendimizi bağa bahçeye. İliklerimiz ısındı, yürüyüş yaptık ayaklarımız açıldı. Geçenlerde ilk defa gidip, buraya kahvaltıya gelmeliyiz dediğimiz yer. Siyah zeytin hariç tüm kahvaltılıklar bağ bahçe mahsülüyle hazırlanmış. Servis hızlı, yemekler gayet lezzetliydi.

Altınköy Açık Hava Müzesi

           Bu kızların yaradılışında var süs püs. Yakında 10 yaş bitiyor ve evde bir küçük hanfendi dolaşıyor :)) En son küpelere sardı, hem de sallananlardan olacakmış. Takıp takıp kendini çekiyor.


     Cumartesi kızıma kaban almak için çıktık AVM yollarına.2 AVM gezdik, olanlar ya çok pahalı, ya kızım beğenmedi. Zaten çoğu mağaza henüz çeşitleri getirmemişlerdi, yeni geliyormuş öyle dediler. Aslında bot ve kaban işlerini indirimden halledip giydiriyordum ama geçen Şubat ta bulamadık istediğimiz gibi. Soğuklara kalmadan halletsek iyi olacak.

     Bu arada yeni kitaplarım yoldalar, heyecanla bekliyorum güzellerimi :) Henüz elimde olanları okurken, bir taraftan liste yapıyorum arkadaşlardan, takip ettiğim bloglardan. Tabi hepsini birden sipariş etmedim ama sırasıyla onlarda gelecek :)

16 yorum:

Geçmiş Bahar Mimozası dedi ki...

Altınköy'ü ben de çok merak ediyorum; havalar soğumadan ziyaret etmeli :)
Engereğin Gözü'nü ise uzun yıllar öncesinde Cebeci'de Siyasalın önüne tezgah sermiş bir ikini el satan öğrenciden almıştım; fakat benim için en güzel Livaneli kitabı Serenat'tır :)

Aldığın kitapları bizimle de paylaş olur mu? Çokça sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

Geçmiş Bahar Mimozası, daha pastırma sıcakları da var, gidin mutlaka :)
Serenat ı okumadım ama sırada.
Tabiki paylaşırım zevkle, sevgi benden :)

deeptone dedi ki...

livaneli hiç okumadım daha ama annem çok seviyooo :) taksın takıştırsın tabi yaa :) kaban mı, artık her ley zamlı. kaban da ev fiyatına olabilir artık yanii :)

lovehouse dedi ki...

Deeptone,
Muhtemelen annenle aynı yaşlardayızdır :)))
400-500TL. gibi fiyatlar vardı, satılık değil ama nerdeyse 1 aylık kira :(

*mehtap dedi ki...

Livaneli kitaplarının hemen hepsini severek okudum.Güzel yazıyor, güzel hikayeler çıkarıyor.

lovehouse dedi ki...

Mehtap, aynen ben de seviyorum. Okumadıklarım var alıcam sırayla :)

lovehouse dedi ki...

Jardzy, selam :)

Beyaz Yakalı dedi ki...

Soğumasın daha, sonbahar keyfi güzel.

maviye iz süren dedi ki...

bu kitabını okumadım kuzum ama genel olarak Livaneli'nin kalemini çok severim :)
Naz büyüyor maşallah, küpe çok tatlı :)
sevgiyle kalın güzellerimm <3

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ben de okumuştum Zülfü Livaneli'nin bu kitabını, beğendiğimi hatırlıyorum. Yanılmıyorsa 4.Murat/Kösem Sultan dönemini anlatıyordu.

lovehouse dedi ki...

Mehtap, aynen ben de seviyorum, bu kitabı da başka bir tat bıraktı ben de :)

lovehouse dedi ki...

Beyaz yakalı, daha pastırma sıcakları var :)

lovehouse dedi ki...

Baharcım, kalanları da okumak istiyorum bakalım sırayla :)
Evet yarı ergen olarak geziyor heryerde :)) Öperiz çok sizi anası ve kızlarını :)

lovehouse dedi ki...

Gamze Esra Ersöz, herbiri ayrı bir tat :) Osmanlı sarayları içinde geçiyor ama dönem bilgisi görmedim ben, Sevgiler.

Adsız dedi ki...

yaa ben onun süsünü püsünü yerim yakışıyo da o yaşta bir başka duruyor sanki ^.^ İnşaallah böyle musmutlu bir dolu haftasonları olur

lovehouse dedi ki...

Hayalperest hoşgeldiniz :)
Dimi nasıl tatlı duruyor, çok teşekkürler :)