5 Aralık 2018 Çarşamba

Fibromiyalji

     İki hafta önce o koşuşturmanın içinde, önceden randevu aldığım için romatoloji bölümüne gittim muayeneye. Yıllardır ağrılarım var el, kol, ayak, bacak ağrıları. Çocukluğumda geçirdiğim romatizmadan kaynaklı olduğundan şüpheleniyordum. Geçen yılda kapl damara gitmiştim sigaradan kaynaklı damar tıkanıklığımı var diye, doktor ağrılarımın sigaradan olduğunu, bırakmam gerektiğini söylemişti. Tüm test sonuçlarım temizdi. Bu sefer romatolojiden çare aramaya gitmiştim. Filmler, kan vs. aklıma gelmeyecek sorular sordu doktor, çok ilgiliydi. Muayene sırasında neremi tutsa -ne iyi geldi diyordum, masaj gibi geliyordu rahatlıyordum :)) Hafta sonu sonuçlar çıkınca gittik göstermeye.
Görseller alıntıdır.

     Sonuçlar yine temiz çıktı maşallah :) Sadece dizlerde biraz şişlik vardı, bunun için hareket yürüyüş,yoga yada yüzme vs. dedi. Biliyordum dedim, sanki kapalı kutudayım ve hareket edecek yerim yokmuş gibi kasılmış hissediyordum kendimi uzun zamandır.


     Diğer ağrılarım içinse veri bulamadı vücudumda. Anlattığım tüm şikayetlerim gerçek değilmiş gibiydi ama yıllardır, yorgun uyanmam, işyerimde elimi kolumu ovmam, ağrısı gitsin diye sürekli koltuğa elimi kolumu sıkıştırmam, bacaklarımı çekmecenin üstüne koymam yada masanın altında gizlice koltukta toplamam, ağrılarım azalsın diye işyerimin WC sinde bilmem kaç tur atıp hareket ederek rahatlamaya çalışmam...e peki bunlar ne dedim doktora? Fibromiyalji dedi. Ben fibromiyalji olmuşum.

Ekşi Sözlük te şöyle demiş birisi;
'Şiddetli kas agrilari,uyku bozuklugu,yorgunluk,endise ve depresyon gibi semptomlarla ortaya cikan bir hastalık..cogunlukla 20-40 yas arasinda ortaya cikan bu hastaligin kadinlarda gorulme sikligi erkeklere oranla 7 kat daha fazla..uzun sureli stres,fiziki ve/veya psikolojik travma durumlarindan sonra ortaya cikabilen hastaligin kesin sebebi bilinmedigi gibi herkes icin gecerli bir tedavisi de bulunmamakta.hayati cekilmez kilabilen bu rahatsizlikda kimi hastalarin cesitli agri kesiciler,masaj,hafif egzersizler,hipnoz,akupunktur,antidepresanlar ile kismi rahatlama saglayabildikleri olabiliyor.hastalik ilginc bir sekilde,daha cok caliskan,baskalarinin yardimina kosmaktan hoslanan,kendi sikintilari konusunda etrafa dert yanmaktan kacinan insanlarda ortaya cikiyor.'
     Sonuç; Antidepresan...
     Sabahları almamı tavsiye etti ama çok uyku verirse akşamları al dedi. Ben dün sabah aldım almasına ama kafam bir dünya oldu, uykudan gözümü açamadım resmen :)) Kendimi nerelerde gizleyip gözümü kapasam diye dolandım iş yerimde. Akşam olsun diye dualar ettim ama duları bile okurken uyuyakaldım :)) Bugün sabah içmedim, akşam almaya karar verdim. Şuan bile dünki ilacın etkisindeyim, bulanık görüyorum :))


     Bir ay sonra kontrolüm var. İnşallah işe yarar ilacım. Sanırım 1 hafta-10 gün kadar ilaca alışma devresi var. Bakalım ne olacak.

31 yorum:

YILDIZ dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Acil şifalar dilerim.

Yüreğimin İklimi dedi ki...

Geçmiş olsun.
Lousie hayy yazarın düşünce gücüyle tedavi kitabını edinmeni tavsiye ederim. Düşünce gücüyle vücudumuzdaki rahatsızlıkları yok edebiliriz.

AĞRILAR, SIZILAR
Olası Neden: Sevgiye hasret çekmek. Dokunulmayı özlemek.
Yeni Düşünce Modeli: Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Sevecen ve sevilen bir insanım.

yeni düşünce modelini tekrarlarsan ağrı olayını yok edebilirsin.

İnternetten hastalık ta araştırmayın farklı hastalıklara ulaşırsınız. sonra bende bu hastalık var dersiniz.

Sevgiler,

lovehouse dedi ki...

Yıldız, çok teşekkür ediyorum :)

lovehouse dedi ki...

Yüreğimin İlkimi, teşekkür ediyorum :)
Kitap önerisi için sağol, bakayım araştırayım hemen.
Benim hayat felsefem bu zaten; Hiçbirşey üzülmeye değmez, kendimi seviyorum ve hayat sorunları büyütecek kadar uzun değil vs. vs. :) Olumlu bakış açısına sahip bir insanım, ağrılarımı çoğu zaman es geçerim.
İnternet konusu, evet bunu çok yapıyorum :)) Aslında doktorum çok güzel açıkladı ama insan kendini tutamıyor elinin altında olunca :)
Sevgiler :)

Derya dedi ki...

Geçmiş olsun, ilaçlarınızın işe yaramasını ve bir an evvel sağlığınıza kavuşmanızı dilerim..

dlkgzr dedi ki...

çok geçmiş olsun ...

lovehouse dedi ki...

Derya, çok teşekkürler, umarım işe yararlar :)

lovehouse dedi ki...

dlkgzr, teşekkür ederim :)

Leylak Dalı dedi ki...

Yıllardır çekerim, hiçbir çözüm bulamadım. İlk belirtiler başladığında aynı sizinki gibi temiz çıkan sonuçlar vardı, teşhis yok. Sonra bir gün Dr. Erdal Atabek'in bir yazısını okudum ve bingo! kendi kendime koyduğum fibromiyalji teşhisini bir-iki yıl sonra bileklerimdeki carpal tunnel sendrom için gittiğim doktor da doğruladı. Ama çözüm var mı yok, tek tavsiye edilen düzenli spor. o da belirli bir yaştan sonra olmuyor, zaten dizimdeki sorunlar mani. Ağrılarımla yaşamayı öğrendim.
Çok geçmiş olsun ve sevgiler...

deeptone dedi ki...

geçmiş olsun. sigara nolduuu :)

lovehouse dedi ki...

Leylak Dalı, size de geçmiş olsun. Ben de yıllardır bu ağrılar var, çok yakınım olmayanlar bilmezler bile. Çoğu zaman yakınlarıma eşime dahi söylemem ağrıyor diye, çeker giderim öyle, alışık alışık :) Tedavisi olmaması çok kötü. Benim de dizlerimde hafif şişlikler oluşmaya başladı, katlamakta zorlanma ve diz çökünce kolay doğrulamama gibi. Sonumuz aynı sanırım.
Teşekkür ederim, sevgiler :)

lovehouse dedi ki...

Deep, çok teşekkür ederim :)
Sigara aynı...devam.

Babaannemintakvimciği dedi ki...

gelmiş geçmişler olsun inşallah..fırsat buldukça temiz havada yürüyüş yapmak faydalı olabilir mi acaba....sevgilerimle acil şifalar diliyorum...beni ziyaret etmek isterseniz eğer sayfama beklerim....

lovehouse dedi ki...

Babaannemintakvimciği, çok teşekkür ediyorum, evet doktor da yürüyüşü tavsiye etti ama benim sadece hafta sonları vaktim oluyor.
Hoşgeldiniz bloguma :)

Julide dedi ki...

Hmmm.
Antidepresan fikri hos gelmedi bana.
Gecmis olsun.

Büşra Bayram dedi ki...

çok geçmiş olsun. umarım tez vakitte düzeir

lovehouse dedi ki...

Jardzy, ben de sevmedim ama başladım içmeye. O kadar çok uyku yaptıki akşamları almaya başladım, sonra baktım yine uyuyorum işyerimde, kafam odun gibi. Hafta sonu bırakmak zorunda kaldım. Teşekkürler :)

lovehouse dedi ki...

Büşra Bayram, hoşgeldiniz ve teşekkür ederim :)

Julide dedi ki...

Ay bence birak. Istersen ucretsiz seans icin telefon veririm. Telefonla yapabiliyoruz.

lovehouse dedi ki...

jardzy, sen ne güzel insansın, çok teşekkür ederim :)

*mehtap dedi ki...

zaten bazı hastalıklar hep kadınlarda çok sık görülür oldu.Geçmiş olsun.Anti depresan umarım geçici süreli kullanım içindir.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Çok geçmiş olsun ama bir doktora daha mı gitseniz acaba?

lovehouse dedi ki...

Mehtap, evet ne varsa kadınlarda :(( Çok teşekkürler. Bilmiyorum, şimdilik devam edicem bakalım.

lovehouse dedi ki...

Gamze Esra Ersöz, teşekkür ederim. Birkaç doktora gittim daha önce ama nedeni bulunamadı, en son burada teşhis edildi. Başka hastalıklarla çok karıştırlıyormuş bu durumum.

duygu dedi ki...

elinize sağlık güzel bir blog, güzel bir paylaşım.

lovehouse dedi ki...

Duygu, çok teşekkürler :)

Şifacı dedi ki...

Fibromiyalji yalanı;

Merhaba sevgili arkadaşlar. Bir uz dr olarak 10 yıldır yaşadığım ağrı ve acılar sebebiyle edindiğim tecrübemi, sizlerle paylaşmak istedim.
Hepinizin bildiği ortak semptomlarla çok çeşitli ilaç, vitamin ve mineral kullandım. Fakat bir türlü kesin sonuç alamadım. İlaveten geçici çözümler üreten fizik tedavi, ozon ted, nöral terapi, kuru iğneleme, masaj, spa havuzu vb yöntemleri de denedim.

Ancak sizlere hem etkili hem kendi kendinize yapabileceğiniz önerilerde bulunmak istiyorum. Bazılarını kendime göre uyarladım Bunlardan biri el ve ayaklara basınçlı masaj ile yapılan Sujok terapi, diğeri kulaklarımıza ovarak yaptığımız kulak akupressörü ile özellikle ağrılı noktaları rahatlattığınızda, genel vücut rahatlamasını sağlayabilirsiniz. Ayakta bulunan tai chong noktasına baskılı masaj ve karın arka duvarında bulunan psoas kasına baskılı masaj yaparak bel ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz. Ayrıca bağırsak sağlığınız için S.D.Üniv. nin ürettiği kefiri günde 1 bardak tüketebilirsiniz. Umarım sizlere faydam dokunur. İçinizdeki şifacıyı keşfetmeniz dileğiyle...


Şifacı dedi ki...

Fibromiyalji yalanı;

Merhaba sevgili arkadaşlar. Bir uz dr olarak 10 yıldır yaşadığım ağrı ve acılar sebebiyle edindiğim tecrübemi, sizlerle paylaşmak istedim.
Hepinizin bildiği ortak semptomlarla çok çeşitli ilaç, vitamin ve mineral kullandım. Fakat bir türlü kesin sonuç alamadım. İlaveten geçici çözümler üreten fizik tedavi, ozon ted, nöral terapi, kuru iğneleme, masaj, spa havuzu vb yöntemleri de denedim.

Ancak sizlere hem etkili hem kendi kendinize yapabileceğiniz önerilerde bulunmak istiyorum. Bazılarını kendime göre uyarladım Bunlardan biri el ve ayaklara basınçlı masaj ile yapılan Sujok terapi, diğeri kulaklarımıza ovarak yaptığımız kulak akupressörü ile özellikle ağrılı noktaları rahatlattığınızda, genel vücut rahatlamasını sağlayabilirsiniz. Ayakta bulunan tai chong noktasına baskılı masaj ve karın arka duvarında bulunan psoas kasına baskılı masaj yaparak bel ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz. Ayrıca bağırsak sağlığınız için S.D.Üniv. nin ürettiği kefiri günde 1 bardak tüketebilirsiniz. Umarım sizlere faydam dokunur. İçinizdeki şifacıyı keşfetmeniz dileğiyle...


lovehouse dedi ki...

Şifacı,bilgilendirme için çok teşekkürler. Yöntemlerinizi araştırmak isterim, faydası olacak ne varsa deniyorum, tekrar teşekkürler :)

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Sigarayı bırakıp bırakamadığınızı merak ettim doğrusu. Şu ana kadar bırakamadıysanız; blogumda bu konuda bir yazı var. Şahsen ben sigarayı tıbbi yardım almaksızın kendi kendime bıraktım. Bu konudaki yazım size faydalı olabilir Ferda hanım.:))

lovehouse dedi ki...

Fatih Bey, çoktur uğraşıyorum bırakma duygusuyla, hatta nerdeyse boğuşuyorum diyebilirim. Henüz başaramadım bırakmayı. Sizin yazınızı da okumalıyım. Ne mutlu size bırakmışsınız :)