19 Haziran 2013 Çarşamba

Katmer Poğaça & Pileli Börek & Patates Rulosu

      Geçenlerde aylık günümüzü yapmıştık arkadaşlarla. Yaptığım pasta börek listesi ve tarifleri hakkında bilgi vermeyi borç bildim. Sonuçta bir emek var ve bende emeklerinin karşılığı tanıtımı yapmalıyım diye düşündüm. Özellikle de 3 tarif var ki, bunları ilk defa yapıyorum ve kesinlikle belirtmeliyim ki; harika şeyler üçüde.
      Katmer Poğaça sevgili bloger Hatice Hanımın (marmelattt) blogundan alıntıdır. Arkadaşlarım bu tarifi çok sevdiler, Hatice hanım nasıl yaptıysa, bende aslına uygun yaptım, tek fark biraz kalın açmışım, ayrıca içine kıyma koydum, çünkü hazır yufkadan yaptığım Pileli Börek, peynirli olucaktı. Ben gün hazırlıkları aşamasında yaptığım yiyeceklerin tek tek fotosunu çekmeyi unuttuğumdan, sofrada görebildiğiniz kadarıyla, katmer poğaça, patates rulosunu görebilirsiniz.
      Patatesli ruloyu hangi blogtan aldığımı unuttuğum için, yayınlayıp emek verenden özür diliyorum. Öyle çok sevildi ki anlatamam, salata olarak servis yaptım, görüntüsü de nefisti. Tarifinde uygulamadığım tek ayrıntı;rulo yapıldıktan sonra, üzerine sarmısaklı, mayonezli yoğurt sürmemem oldu ama yemek masası için hazırladığımda, kesinlikle bu karışımıda uygulayacağım kesin.

*****Pİleli börek, yıllardır takipte olduğum, tariflerini hiç çekinmeden yaptığım ve beni asla utandırmayan güzel yemekler yapıp bana ilham veren 'Portakal Ağacı' sitesinin sahibi Hatice hanım dan aldığım, görüntüsü çok çok başka, tadı ayrı bir alem olan bir börek, kesinlikle yapmalısınız. Ben bir kısmını peynirli, azbir kısmını da kıymalı(katmer poğaça içinden artmıştı) yaptım.Arkadaşlarım bu tarife de bayıldılar, tabi bende öyle. En kısa sürede yapmalıyım tekrar. Bunda da tek fark, börek piştikten sonra, üzerine halis muhlis Trabzon tereyağını sürdüm, yumuşasın, mis gibi koksun ve tadına tat katsın diye. Unutmadan, tepsiye birazda çörek otu serpiştirdim :) Afiyetle yedik.

Hiç yorum yok: