19 Haziran 2013 Çarşamba

Hangi Marka Süt Kullandık?

     Kuzum doğar doğmaz 1,5 gün küvezde kaldı. Gününde ancak, minik doğduğundan, emme gücünün olup olmadığına bakıldı, şükür varmış, elime verdiler kızımı. İlk gün sezeryan ile doğum yaptığımdan sütüm gelmez diye, hemşireler mama istediler bizden, aşkımda hemencecik hastane kantininden bir mama almış götürmüş, markasını dahi bilmiyorum, sorsam O da hatırlamaz sanırım. 1,5 gün sonra elime verdiklerinde, ablam hemen beni emmesi için girişimlere başladı, emdi de kuzucum. 3. gün sabahı hastaneden çıktık ama hep emdiremedim kızımı, çünkü sütüm yeterli miktarda gelmediğinden mama ile takviye yaptık.
      Eve gelince baktık ki sürekli kusuyor, acaba dedik, mamayımı beğenmedi? Gitti aşkım Milupa aldı ama ne çareki kızım, hem mamayı hem anne sütünü kusuyordu, olur dedik, bazı çocuklar kusar(bilmediğimiz şeyse, 34. ayına kadar kusacağıydı). Hem mama hem anne sütü ile besledik, bu ara sütüm artmaya başladığından daha çok anne sütüne devam ettik. (doğumu İstanbul da yaptım)
     Tam olarak 13 gün sonra, kendimi daha iyi hissettiğimden Ankara ya evimize dönmeye karar verdik. Yaklaşık olarak 2,5 yaşına kadar da Milupa mamaya devam ettik. Süt olarak ta 1 yaş itibariyle Pınar Çocuk Sütü vermeye başladık. Önceleri ballı içti, sonradan kendi kendine balı bıraktı.
     Sonraları keçi sütünün faydaları çok duyulur olunca yaptığımız araştırma sonucu, taze keçi sütü bulamayacağımızdan, Kay Keçi Sütü nü keşfettik. Yaklaşık 1 yılda bu sütü kullandık. Malum Kay Keçi Sütüyle ilgili çıkan haberler nedeniyle(keçi sütüne,inek sütü karıştırılıyormuş),bunu da bıraktık.
      En son süt maceramız halen AOÇ Günlük İnek Sütü ile devam ediyor, ilk olarak AOÇ Keçi Sütü denedik ama hanım beğenmedi 'anne kırmızı kapaklı inek sütünden istiyorum.' dedi. Tabi Kay sütüne karıştırılan inek sütü nedeniyle, sanırım inek sütüne alıştı damağı. Yaklaşık 10 ay oldu AOÇ ye devam ediyoruz. Sanırım tadı en güzel inek sütü bu, hepimiz içiyoruz AOÇ inek sütünden zevkle :)
      Bu kadar çok çeşit süt değiştirip, nasıl oluyorda bir çocuğa bunu kabullendirebiliyorsunuz diyorsanız, işte cevabı; Hiçbir yeni sütü direk biberonuna yada bardağına koymadım. Hep çok az miktarla karıştırarak başladım ve en sonunda tam olarak verebildim. O kadar ustalıkla başladım ki bu işe :)))  hiiiç anlamadı yeni bir süt içtiğini. Birtek Kay sütten AOÇ ye geçişte farketti ki ben zaten karıştırıp verme işlemimden vazgeçmiştim, gerek duymadım, keçisini sevmediyse, inekinden içsin dedim.
       NOT: anne sütünü, benim sütümün kesilmesi sonucu, 2 ay kadar emebildi :(

Hiç yorum yok: