12 Temmuz 2013 Cuma

Ceza

      Hafta sonu teyzemler geldiler demiştimya,nerdeyse bu haftanın hergününü birlikte geçirdik. Her akşam iftarı birlikte açtık, şimdi düşünüyorumda, o güzelim sofraları ölümsüzleştirmeyi unutmuşum. Elime hiç fotoğraf makinesi almadım desem, doğru olur. Dün sabah, annem ve babamı da alıp Trabzon'a, 4-5 günlüğüne gittiler. Nasıl içim eridi, nasıl bende orda olmak istedim anlatamam ama iznim az kaldı, üstelik arabaya da sığmazdık :(
     Ankara da bir başımıza kalakaldık, malum Ramazan ayı, sokaklar terkedilmiş, sadece marketlerde çümbüş var. Evde olanlar günü nerdeyse uyuyarak geçiriyor(çocukluları bunun dışında tutuyorum), işte olanlarsa ağzından tek bir kelime çıkmadan günü bitiriyorlar, günler çok uzun ve oruç tutmak çok zor, Allah kolaylık versin bu sıcakta, bu kadar uzun saatlerde oruç tutanlara ve kabul eylesin oruçlarını.
     Kuzum anneannesinden geleli huzursuz ve aksi. Sanırım orda alıştı rahatlığa, kuralsızlığa ve kreşsizliğe. Dün akşam 1 saatlik bir ceza verdim sonunda. Uyku odasında 1 saat kalma cezası. Tabi O saat kavramını bilmediğinden 15dk. sonra çağardım yanıma ve iyice konuştum. 1 saat bitti mi anne? dedi, bitti deyip karşıma oturttum. Kibar bir kız olup, emirli konuşmamasını, yemek saatinde yemek, oyun saatinde oyun olması gerektiğini anlattım uzunca, söz verdi yine, birdaha yapmayacakmış...Kaç gündür söz veriyordu, bir daha yapmıyacağım diyordu ama birkaç saat sonra tekrarlıyordu yaptıklarını. Bu cezanın işe yaradığını düşünüyorum...umarım.

Hiç yorum yok: