13 Nisan 2009 Pazartesi

14 AY SONRA TEKRAR BEYPAZARIIIIIII....

12.04.2009(Bugün beş buçuk aylık oldun bebeğim)----Beypazarının benim için özel bir anlamı var,çünkü 14 ay önce beypazarı dönüşü senin varlığını öğrendik babanla.

Bu nedenle 2.kez gidişimizde bende heyecan yarattı.Sabah 8.15 de uyanıp (akşamdan çantalar hazırlandı tabi)senin uyanmanı bekledik.Her sabah 6-7 gibi uyanan hanım Sultan, bu sabah uyumak istedi nedense... :) Anneannenle deden kapıya dayandılar hadi çıkın diye...
***Neyse mecburi bir yemek ve giyinme faslından sonra yola çıktık şükür.Hava çok güzel,kadro tamam(Hülya teyzenleri alamadık çünkü,bir gece önce İstanbul a düğüne gidip geldiler ve yorgundular.)1,5 saatte anca vardık,babişin senin için olduğundan dikkatli ve yavaş gitti,zaten seyrederek gittik,sohbet ederek,ayrıca açlıktan ölerek :) Kahvaltıyı inözü vadisinde yapma kararımız olduğundan yola aç çıktık.Zindancık Tesislerine varıp bir güzel yerleştik,dere kenarı süper bir manzara eşliğinde yöreye ait kahvaltılıklar geldi,hepimiz iştahla saldırdık,sonra ananenle deden çevreyi keşfetmek üzere yanımızdan ayrıldılar,ananenin amacı ısırgan otu toplamaktı tabi...çorbasını yapıp sana içirecekmiş.

Bizde toparlanıp peşlerinden gittik,yaşlı bir çift bulmuşlar orda namazlarını kılmaya karar vermişler,yaşlı nene bize çay kaynatıp getirdi,sohbet muhabbet....Elma,ceviz ve daha belki 10 çeşit ağaçlık bir bahçeleri var,bizi meyve zamanına yine davet ettiler...İnşallah gidebiliriz.

*****Sende mışıl mışıl uyudun sofada,bacaklarını açıp güneş banyosu yaptırdım,açık havaya bayıldın kuzucum,çok neşeliydin(Kış çocuğunun neşesi :))

*****Neneyle Dedenin derme çatma evleri ancak çokta mutlular,ayakları doğru düzgün tutmasada bize karşı çok misafirperver davrandılar, Allah sağlıklı,huzurlu günler nasip etsin onlara,kimselere muhtaç etmesin Amiiiin...

Ananenle dedeni mutlu etmekten dolayı çok huzurluyuz,tüm hafta seninle ilgileniyor sağolsun,kendisine minnettarız,üstelik onlarla gezmek çokta eğlenceli,hem ananen hemde deden çok komik insanlar,büyüyünce sende inşallah tanık olacaksın. Allah onları başımızdan eksik etmesin.

Nene ve dede ile vedalaşıp şehir merkezine gittik,bir sürü alışveriş yaptık,ananenen sana tarhana,erişte gibi çorbalıklar aldı,Beypazarı kurusu,simidi ve ekmeğinden bol bol alındı.

*******Yaşayan Müzeye gittik,hikaye süper,dilerim sende büyüyünce gider gezersin oraları,Türkiye mizin her yeri ayrı bir hikaye ve ayrı bir güzellikte.Benden sana tavsiye miniğim,kendi ülkeni gezip görmeden ananelerini iyice öğrenmeden başka ülkeleri merak etme,insanlarını ülkeni gezip görerek daha iyi tanır ve seversin,daha sonra başka ülkelere açıl.Senin annen ve baban ülkesini çok seven tam bir Türk evladı,tıpkı seninde olacağın gibi....

*****Yaşayan Müzede ananene kurşun döktürdük :) nazar varmış,bu arada nazara çok inanırım.

Beypazarının ermişlerine uğradık,ilk gelişimdede uğradığım Yediler Türbesi ve Selçuklu Kümbetinde dua ettik.

Meşhur havuç suyundan içtik,birazınıda sana ayırıp kaşıkla içirdim,zaten senin ilk ek gıdan havuç suyu olduğundan severek içtin.
Beypazarının her köşesini,tüm dükkanları didikledikten sonra güzel bir lokanta bulup biraz dinlendik,Beypazarı güveci,80 katlı baklavası ve meşhur sarmasından yedik süperdi doğrusu...

Son olarakta Hıdırlık Tepesinde Beypazarı seyri yaptık,tek kelimeyle çok eğlenceli,çok havadar,çok lezzetli...vs.vs.

Gitme vakti geldiğinde yanımızda getirdiğimiz su bidonlarına Beypazarının çıkışında bulunan maden sodası şadırvanından su almak için kısa bir mola daha verdik.Yola çıkar çıkmaz 1,5 saatlik yolculuğumuzu uyuyarak geçirdin minik kuzum.Gerçi babişin ve deden hariç hepimiz uyukladık sayende.
******Eve geldiğimizdede uyku saatin gelenedek gün içindeki mutluluğun sürdü.Saat gece 1 e kadar bizi uyutmadın bebişim,sanırım nazara geldin şirin ve güzel hallerinle :)
*****
*****02.03.2008 de sensiz gittiğimiz Beypazarı na 12.04.2009 da 3 kişilik bir aile olarak gitmek bizim için büyük bir mutluluktu birtanem,şükürler olsun....(Anneannenle dedenede teşekkür ediyoruz bizi yalnız bırakmayıp gezimizi şenlendirdikleri için.)