7 Nisan 2009 Salı

KUZUMUN İLKLERİ....

Canım kızım aklıma gelen sana özel İLKlerini yazmaya çalışacağım:
* ilk olarak saç kesimin: Tabikide bana ait,05.03.2009 da mama yedirdikten hemen sonra oracıkta aklıma geldi ve zaten sadece tepede olan saçlarını kesiverdim miniğim,şaşkın şaşkın bakışlarınla beni çok güldürdün,saçlarının halini ilk gören baban acayip bozuldu bu işe :)

Bayada çok tepki verdi, 'acemi erler 'gibi olmuş dedi.Pek yatışmadı ama dönüşü olmayan bişey yaptığım için katlandı.İkinci görenlerse dedenle babaannendi.Onlarda beğendiler,anneannense acayip beğenmiş yüzü gözü açılmış dedi senin için.Uzun saçı zaten sevmez ananen :)
Kestiğim saçların bir kısmınıda kağıda yapıştırıp sakladım.
* 4,5 aylıkken dişlerin kaşınmaya başladı,dişlikler alındı,hatta öyle kötü duruma geldinki ananen diş jeli alıp seni rahatlatmaya çalışmış.5 ay 10 günlüksün,hala dişlerin kaşınıyor,gece uykuların bölünüyor bu yüzden.Sabah akşam calpol ağrı kesici veriliyor.Bakalım ne zaman görünecek incilerin,merakla bekliyoruz aşkım.
* İlk mama yiyişini yazmıştım daha önce.Meyve suyu,sebze yemeği ve pirinç ununu 4. aydan itibaren vermeye başladım. * İlk sebze yemeğine havuç,patates koydum,tadını beğenmedin,bende pirinç unu katarak yedirdim,ilk olarak meyve suyu verdiğimden damak tadın tatlıya alıştı,pirinç unu katınca tatlı tatlı yedin kuzucum.
* İlk pirinç ununu ananenin elinden yedin.
* Doğduğundan 4 aylık olana kadar bizim odamızda uyudun canım.Babanla düşünüp taşındık birazda benim internet araştırmalarım sonucunda odanı değiştirme kararı verdik.6 aydan önce değiştirmemiz gerekiyormuş.Çokta isabetli oldu,en küçük bir sese uyanıyor ve kolay kolayda uyumuyordun,şimdi çok rahat ettik hepimiz,bebek telsizin sayesinde sorun olmuyor.Babişin iş arkadaşı Tuncay abin geldi yardıma,oda sorunumuz olduğundan oturma odamızın bir kısmını bozup senin yatağını oraya kurduk.Duvarlarını babişinle bir güzel süsledik.Genellikle araba koltuğunda yada kanepenin üzerinde ayağımızda sallayarak uyuttuğumuzdan yatağında pek uyumuyorsun ama biraz daha büyü uyursun inşallah.




















* Unutulmaması gereken bir konu daha var aşkım; Turuncu renk...Sanırım yatağının turuncu olmasından kaynaklanan göz aşinalığından dolayı bu renge hastasın.Nerde turuncu renli bir şey görsen kafan o tarafta :)Dikkatini en çok turuncu renk çekiyor.
* Yine 4.aydan itibaren evde mamandan mayaladığım yoğurdu yemeye başladım,ilk başta pek sevmesende şimdi en sevdiğin ara öğün oldu.100 ml.hazırlanmış mamana 1 çay kaşığı yoğurt katıyorum,bir güzel sarıp sıcak ortamda geceden sabaha bekletiyorum,öğle arası ananen yediriyor,ben evde olduğumda zevkle yedirdiğim bir yemek oluyor.İkinciside meyve suyu;
havuç,elma ve armutu cam rendeden geçirip gazlı bezle süzüyorum,bazen birazda posasından ekliyorum.Zevkle yiyorsun.
* Unutmadan 5.aydan itibaren meyve suyuna hergün 1 çay kaşığı harnup pekmezide ekliyorum,çok enerjik oluyorsun.
* Yeni öğrendiğim birşey bu; tuzsuz kabak çekirdeğinin içini un haline getirip haftada iki kere 1 çay kaşığı mamana katıcam, iyi bir çinko kaynağı imiş.07.04.2009 bugün akşam alıp ilk iş deniycem.

Hiç yorum yok: