10 Ağustos 2010 Salı

Bu Aralar Kuzum...

* Halen pütürlü yemek yiyemiyorsun,
* Halen arada sırada da olsa kusuyorsun, 41 kere Maşallah,
* Halen bebek bezi kullanıyorsun, ama artık bezden rahatsız olmaya başladın, kakanı yapıca 'anne poto' diyorsun. Yani popo...
* Sıcaklardan dolayı az yiyorsun,
***31.07.2010 da, yani 21. ay bitinden hemen sonra doktor kontrolüne gittik. Dr.Öge hanım içeri girer girmez sendeki değişikliği farketti :) küçük hanımın boyu uzamış, kilo almış gibi geldi, bakalım öylemi dedi; ürkmemen için ben tarttım seni; 10.200 kg. çıktı. çok sevindik aşkım. Sonunda 10 kilonun üzerine çıkabildin 41 kere Maşallah. Sıra boy ölçümüne geldiğinde ise kıyameti kopardın yatmamak için, zorlada olsa boy ölçümün 81 cm. imiş öğrendik. 2 cm. uzamışsın. Babişin ilk kez doktordan yüzümüz gülerek çıktık diyor. Kusmalarının nerdeyse bittiğini söyleyince Öge hanımda çok sevindi. 'Büyük gelişme var' dedi. 25. persentildeymişsin. Hep alt sınırda çıkardın, bu çok sevindirici.
***Aklımdayken yazayım, ilk işim doktor seti almak dedim Öge hanıma, çünkü seni muayene ettirmek hayli yorucu. Bu nedenle dün akşam dr. setini hemen aldık. Bayada oynadık, çok sevdin. Aşıya gideceğin günlere yakın dahada sık oynayalımki korkma aletlerden kuzucum. Öge hanım pediasure denilen içeceğe devam dedi, gelişmesi iyi gidiyor, yaşıtlarını yakalayana kadar devam edicekmişiz. Sana feda olsun kuzucum, yeterki iyi ol.
* Gece sütüne devam ediyorsun, hatta gece 400 ml.lik süt içmeye başladın. 41 kere Maşallah kuzuma...


* Aşırı denilecek kadar hareketlisin, yürümüyor koşuyorsun herdaim,
* Bu aralar huysuzlukların başladı, inatlaşmalar, söz dinlememeler...Büyüyorsun sanırım,
* Resimlere bakarak herkesin ismini söylüyorsun, küçük parmaklarınla göstererek,
* Çok edalı, çok nazlısın, çokta cilveli. Bu nedenle çoğunca sana 'CilveN.' diyorum,
* Kıvırtarak dans ediyorsun,
* Bisikletlere merakın çok ama bu sene sana almak istemedik. Kontrol edemezsin diye. Seneye şart oldu almak, 4 tekerleklisinden,
* Geceleri çok daha iyi uyuyorsun 41 kere Maşallah, süt için uyanıyorsun sadece,
* Ayran delisi oldun, 'a ran, a ran' diyorsun görünce,



* Babana hala bazen 'duççi', bazende 'baba' diyorsun,
* Anne, baba, duççi(c.), dede, aneane(anneanne), dayi, menek, tete (teyze), enek (enişte), a ra (azra), ukku ( utku), anne vey (ver), çitti (gitti), düttü (düştü), bebiş (bebek), bici bici  (yıkanmak), emmek (ekmek), mama, fu (su), füt (süt), hayi (hayır), du du (dur), pak (park), anne salla, bin, gıdı gıdı (gıdıklamak), aka (arkadaş) vs. Şimdilik aklıma gelenler bunlar, birçok kelimeyi benzeterek kullanabiliyorsun, 2 kelimelik cümleler kurabiliyorsun,
* Yıkanmayı halen çok seviyorsun,taki saçlarını şampuanladıktan sonraki kafana su dökme faslına gelenedek :)---Dün akşam beraber yıkandık, önce ben saçlarımı yıkadım aşağıya kafamı eğerek, birazdan baktımki sende eğmişsin kafanı muslukta yıkıyorsun. Sanırım örnek olması açısından biraz beraber yıkanmamız lazım,


*  Oyuncaklarınla uzun süreli oynamıyorsun, sanırım yaz mevsimi olması sebebiyle sürekli dışarda parkta bahçede olmamız buna neden oluyor,
* Araba koltuğunda olmayı sevmiyorsun. İlk zamanlar biraz mızırdanıp oturuyordun sessizce, son yolculuklarımızı kalabalık guruplar halinde yapınca bende arka koltukta oturdum, böyle oluncada kucak istedin, ağladın derken milletin kafasını şişirmeyelim diye aldım kucağıma. Uykuya dalınca koltuğuna koydum hep. Yada anneannen dayanamayıp kızdı bana, 'çocuk dururmu öyle sabit orda ' diye, yine almak zorunda kaldım, yada kendisi aldı ben ön koltuğa geçtim. Böylelikle şimdi oturmaz oldun koltuğunda.Ama bir düzene girelim yeniden alıştırmak farz oldu seni :)


* Sokakta yürürken elimizi tutmazdın asla, özgür bili şeklinde koştururdun kaldırımda. Şİmdilerde yaklaşık 1 aydır tutturuyorsun elini. Arabalardan korkuyorsun, kaldırımda dahi olsak araba sesi duyunca kucak istiyorsun, araba gelir deyince hemen elimizi tutuyorsun, bu iyi oldu,

* Parktaki tüm oyuncaklara kendin binip iniyorsun, tek korkum salıncakların sana çarpması olduğundan yanında duruyorum yinede,

* Bu yıl denizi suyu nekadarda çok sevdiğini görmüş olduk, enufak bir korku yok suya karşı 41 kere Maşallah,

* Bu arada 09.08.2010 tarihi itibariyle evde T.V.yi yasakladık babanla karar verip. Sen uyuyana kadar, haber saatleri dışında açılmayacak evde T.V.  Daha önce reklamsız yemiyordun. Yaz ayı münasebetiyle evde olamayınca hep dışarlarda yedin yemeğini, böylelikle bıraktın reklamda yemek yemeyi. Buda işimize geldi, gün içersinde sadece anneannende T.V. izleyebiliyorsun, oda kısıtlı,
* Pipet kullanmasını öğretemedim sana. Kullanıyorsun ama sadece ağzında ezmek için :)

* Asla ve asla yanında şişe soda içemiyoruz şöyle zevkle. Anında şişeye göz dikiyorsun, zavallı babacığın hemen bir dikişte bitirip sana vermek zorunda kalıyor. Sanki içiyormuş gibi, boş şişeyi ağzına sokuyorsun, taklitçi seni :)

Hiç yorum yok: