24 Haziran 2011 Cuma

ÇİŞ-KAKA

     En son 23. ayı biterken 8 gün denemiştik tuvalete alışma çalışmalarını. Aslında başarılı sayılırdı ama ben işe başlayınca devamı gelmemişti. Çok fazla belirti gösteriyordu alışacağına dair;
*Çişli olunca,bezini değiştirmemizi istiyordu.
*Kakası gelince söylüyor ve saklanıp ıkına ıkına yapıyordu.
*Kakasını yaptırdığında çok rahatsız olup bezini değiştirmemizi istiyordu.
*Hatta çişi gelince haber veriyordu.
     Bu tür belirtiler üzerine başlamıştım alıştırmaya...
     Bu seferki başlama nedenimiz zorunlu oldu aslında. kreşe vericez kısmetse Eylül ayında ve kreşin 1. şartı çişini kakasını yapabilmesi, bezsiz gelmesiydi. Bu nedenle Ağustos ayında izin alıp öğreticektik eşimle ve inşallah yetitirip Eylül de başlatıcaktık kreşe. Ama bu sefer çok imkansız geliyordu bana, yani tüm belirtileri yok olmuştu.
     Kaka yapsa dahi hiç rahatsızlık hissetmeden üzerine oturuyor, saatlerce kaka kaskatı olana kadar, biz bakmadığımız sürece aynı bezle dolaşıyordu, çişli bezide aynı şekilde sarksada söylemiyordu değiştirelim diye :( Bu durumdan endişe duyduğumu annemlede eşimlede paylaştım, hatta arkadaşlarımlada. Bazı çocuklar malum, çokgeç alışıyorlar çiş-kaka söylemeye, 4-5 yaşına kadar bez kullananlar var. Bizimkide öyle olucak sanırım diye düşünüyordum için için :(

     Ağustosta bazı planlarımız vardı, hem şöyle güzel bir deniz tatili, ardındanda annem babamıda alıp İstanbul-Edirne-Çanakkale gezisi yaparız demiştik, hemde akraba ziyaretinide aradan çıkarırdık. Sonra düşündüm; e biz nasıl elin günün evinde yollarda kuzuya çiş-kaka öğreticez, bu düzensizlikte nasıl olucak diye... Anneme anlattım hafta sonu, gidemeyiz bu durumda diye...
     Sağolsun annem Pazartesi(20.06.2011) başlamış alıştırmaya, akşam almaya gittiğimde farkettim, kuzunun altında bezi yok, başladık dedi annem, 2 kere eşofmanına yaptı ama lazımlığada yaptı :))) Çok çok mutlu oldum ama annem vazgeçer yakında diye düşündüm, anne oturmuyorsa hiç zorlama dedim, sonra korkar ve hiç yapmaz. Bilincindeyim ben dedi, sevindim. Akşam evdeki lazımlığa oturmak istemedi ve 2 kere altına yaptı, yatarkende bezledim, malum 400 ml. süt içiyor gece.
     (21.06.2011) Salı günü gittiğimde hiç altına kaçırmadı, hep sordum dedi annem. Üstelik kakasınıda lazımlığa yapmış, çok çok mutlu oldum, Evde de denedik ama bu sefer annemdeki lazımlığı götürdüm eve ve başardık :) Gece yine bezini bağladım.
     (22.06.2011) Çarşamba günü yine kaçırmamış ama ablamlara giderken yolda kaçırdı altına dedi baya güldük :))) kendide anlatıyor zaten bıdır bıdır ve lazımlığını gösterip baba (bay bay) yaptıklarını anlatıyor :))) Akşam evde 2 kere daha lazımlığa yaptırdım. 2.de salonda masada calliou izliyordu ve yapmak istemedi ama zamanı gelmişti (2 saatte bir baya çiş yapıyor), lazımlığı sandalyenin üzerine koydum, oturttum ve baktım yine baya yapmış :)) gece yatmadan hadi kızım dedim yapıver, oturdu yaptı ve yatağına geçti. Bezini takmam izin vermedi 'istemem bunu, pis egg' dedi. Hadi deneyelim dedik, altına hazır altaçmalardan serdim ama aklımda ya çiş yapıp sızdırırsa düşüncesiyle yattım. Gece uykuya dalınca gizlice bezini taktım ki en korktuğum kuzuyu uykudayken kımıldatmaktır, çünkü bu konuda çok hassas, çok korkuyor uyandırılırsa ve nasıl bir tepki vereceğinide bilemedim ama korktuğum gibi olmadı, farketmedi bile bezlerken. Sabahta daha tam ayılmadan çıkarttım bezini, çişi yokmuş, anneme bıraktım.
     (23.06.2011) Perşembe günü hep lazımlığına yapmış, annem hep sormuş ve ben sabahtan ona alıştırma külodu giydirmiştim, taa akşama kadar kupkuru kalmış kuzumun maşallah :) Aldık İkea ya gittik, giderkende yapmadı yolda da. (Konu ayrıntılı olarak bir önceki postta yazılı) Eve gelir gelmez oturttum yapıverdi kuzum, tam 4,5 saat tutmuş büyükler gibi :) Alıştırma küloduyla yatırdım. 'kızım çişin gelince söyle yapalım tamam mı 'dedim. Gece süte uyandı ve yine sordum; 'yok anne' dedi. Kesin gece dolduracak ortalığı derken, sabah baktım kupkuru, yine sordum yine yok dedi. Anneme söyledim hemen yaptırsın diye :)
     Yanlız işin ilginci; bu 4 gün boyunca ne zaman sorsak çişn varmı diye, aldığımız cevap hep yok çişim oluyor, hadi hayırlısı :)))
     Bu arada ben kuzuya çaktırmadan, baskı kurmadan söylemlerde bulunuyorum; 'bak kızım sen abla oldun, Çınar bebek olduğundan bez kullanıyor, sen ablasın değil mi? Şimal de bez kullanmıyor, okul arkadaşlarında kullanmıyor' gibi...Faydalı olduğunu düşünüyorum bu tür sözlerin. şu sıralar büyümeye baya hevesli, ellerini yukarı kaldırıp 'bak anne ben büüdüm, kocaman oldum' diyor :)))
     Ayrıca çok sık çişini yaptığını düşünürken, arkadaşlara sordum siz nekadarda bir yaptırıyorsunuz diye; genelde daha sık yaptırıyorlarmış, bazılarıda bizim gibiymiş. Ben 2 saatin çok erken olduğunu düşünürken hemde, bunada çok sevindim :) Hele dün akşamki 4,5 saat tutma durumuna şaştım kaldım valla, maşallah kızıma. Darası tüm isteyen uğraşan annelere olsun :)
     Durun bakalım nereye kadar gidecek, nasıl sonlanacak, umarım böylece hem geceyi hem gündüzü çözer gideriz :) Gelişmeleri yazmaya devam edicem...
NOT: Resimler 24.ay albümünden alınmadır.

Hiç yorum yok: