15 Ekim 2010 Cuma

Çocuklar Kreşe, Ebeveynler İşe!

Füsun un blogunda okuduğum ve sonuna kadar gerçekleşmesini dilediğim bir harekettir bu, belki bir gün gerçekleşir diyorum ve http://fusundefne.blogspot.com/ Füsuna çokça teşekkür ediyorum duyurduğu ve yayınladığı için;bende paylaşıyorum;
KESK, çocuk sahibi olan, olmayı düşünen herkesi ilgilendiren, bir çalışma başlatmış.


Çocuklar Kreşe, Ebeveynler İşe!

Özetle, çalışanların temel haklarından olan kreş ve ebeveyn izni konusunda, görevini ihmal eden devleti sorumluluk almaya çağırıyor. Çocuk bakımını sadece annenin yükümlülüğü olarak görmeyip ebeveyn izninden hem annenin hem babanın yararlanması gerektiğinin altını çiziyor.

Doğumdan sonra, araya yaz tatilinin de girmesiyle birçok anneye göre daha fazla bebeğimle birlikte olduğum için mutluluk duydum. Mutlu olmama sebep olan sürenin sadece 5,5 ay olması ise gerçekten trajikomik bana kalırsa. Şimdi de kreş konusu nasıl olacak diye kara kara düşünmekteyim. Anne babaların sadece çocuk sahibi oldukları için mıutluluk duyacakları, geriye kalan tüm ihtiyaçların onlar için zaten düşünülmüş olacağı bir ülke hayal ediyorum. Uzak bir hayal biliyorum ama ucundan kıyısından yakalasak güzel olmaz mı?

Çalışmanın ulaşmak istediği hedeflerse şunlar:

* Kapatılan kreşler ihtiyaçlar göz önüne alınarak tekrar açılmalıdır. 0–6 yaş grubu çocuklar için en az 50 çalışanın bulunduğu işyerlerinde ve 50’den az çalışanın bulunduğu işyerleri için çalışma alanına yakın ortak bebek bakım üniteleri ve kreşler açılmalıdır.

* Bu hizmet bütün çalışma alanlarında verilmeli ve kreşlerde yeterli sayıda uzman personel bulundurulmalıdır.

*Doğum izni sürelerinin bitiminden çocuğun ilköğretime başlayacağı süreye kadar geçen sürede ebeveynlerin (anne-baba) 6 ay dönüşümlü olarak kullanabilecekleri 2 yıl ücretli ebeveyn izin hakkı olmalıdır.

*İzin kullandıkları için, ebeveynlerin sosyal ve özlük halklarında kayba uğramamalı ve işyeri ve çalışma koşullarında aleyhte veya rızaları olmadan değişiklik yapılmamalıdır.

*Doğum sonrası, ebeveynlik izni süreci olan 2 yıla kadar kadınlar nöbet, vardiya, mesai gibi fazla çalışmaya tabii tutulmamalıdır.

*Yukarıdaki bütün haklar evlat edinme durumları ile evli-bekâr tüm çalışanlar için geçerliğini korumalıdır.

Paylaşalım, yayılsın, duyulsun, okunsun...

Hiç yorum yok: