1 Ekim 2010 Cuma

WWW.ANNEMİİSTİYORUM.COM

   Kuzeyin Sayfasında okuyup kesinlikle küçücükte olsa belki bir katkım olur düşüncesiyle yayınlamak istiyorum bu muhteşem yazıyı. 38 haftalıkken sezeryan ile 2200 gr. 45 cm ile dünyaya geldin ve bana fazlasıyla ihtiyacın olduğu bir dönemde bensiz kaldın. Ben seni 2,5 aylıkken anneannenin kucağına teslim edip başlamıştım işe,yüreğim dayanmamıştıda arabada ağlaya ağlaya gitmiştim işe.
   Halen o günleri andığımda gözlerim dolar, ne çok istemiştim yanında olmayı,her halini görerek, heran yanında olarak büyütmek istemiştim seni...Şükürler olsunki ben seni canımdan çok sevdiğim anneannene bıraktım,ya yakını olmayanlar neler hissettiler tahmin bile etmek istemiyorum. Canından bir parçayı, bir an bile gözünden ayırmak istemediğin o muhteşem varlığı çok ama çok erken bırakıp, akşama kadar görememek...Şükürler olsunki işyerimde ilk benimle başlayan uygulama ile haftada fazladan 1 gün izin hakkı başladı doğum yapan bayanlara. Ben çarşambaları seçmiştim, böylece 2 gün işe gidip, 2 gün yanında olucaktım sürekli. 1 yaşına girdiğinde bu uygulama bitiyor. Buda bana çok zor gelmişti, bir şeylerin değişmesi gerekiyor,hiçbirşey yapmamaktansa bir adım atmalı diyorum ve Pınar hanım ve ekibine teşekkür ediyorum.(http://www.anneyiz.biz/) Söz konusu yazı şu şekilde;
Canlarım!
İşte size söz verdiğim şey...
Yıllardır her fırsatta yazıp "Pınar bu konuyu çözelim..." dediğiniz konu...
Geçen ay facebook sayfamızda konuştuğunuz, hikayelerinizi anlattığınız, “birlikte bu işi çözelim”dediğiniz konu...
Şimdi...
Erken doğan bebeklerin annelerine daha çok ihtiyaçları olduğunun hakkını arama zamanı...
Şimdi...
Ülkemizde doğum ve süt izinlerini gündeme getirme ve düzeltmeyi planlama, sesimizi devletimize duyurma zamanı...
Şimdi...
40 haftayı tamamlayıp doğan şanslı bebeklerin değil, daha doğal evrim sürecini tamamlayamadan hayata gözlerini açan o minicik prematüre bebeklerin ve annelerinin haklarını arama zamanı...
Şimdi...
Bir bebek ne zaman doğarsa doğsun, annenin doğum ve süt izinlerinin "40 haftayı tamamlamış olacağı tahmini tarih" üzerine izin haklarını ekleme zamanı...
Şimdi...
Doğumdan önce çıktığı gebelik izninde erken doğum yaptığı için, doğum öncesi izin hakkını da kaybeden yeni anneye o günleri süt izni olarak normal izin süresine ekleme zamanı...
Ben!
Halen doğum izninde olan bir yeni anneyim aslında... Rüzgarım henüz 3 ay 25 günlük…
Şanslıyım!
Hürriyet gibi kadın, aile ve çocuk haklarına son derece destek olan, çalışanlarının her türlü insani hakkını koruyan ve kollayan, destek olan bir kurumun personeliyim...
Geçen yıl doğum yaptıktan sonra girdiğim bir icra toplantısında "Pınarcım nasılsın? Neden geldin iyi misin?" diye soran, sarılan, öpen, arayan, sorayan ve içtenlikle destek olan Vuslat Hanım gibi bir patronum var. Ve en az onun kadar bu konularda hassas bir yönetim kuruluna hizmet ediyorum. Ayrıca son derece etik ve ahlaklı bir insan kaynakları ekibi ile birlikte çalışıyorum...
Ama benim gibi olmayanlar var…
Prematüre doğan bebeğini resmi izin sistematiği yüzünden, aslında 40 haftasını tamamlayacak olan tarihte hatta bazen daha önce, yani normal şartlarda doğum yapmış olacağı tarihte, 3 günlük iken çalışmak zorunda olduğu için işe dönenler var!
Bu konu sadece özel şirket çalışanlarını değil, kamu çalışanlarını da bağlayan bir durum. Sırf bu yüzden emziremeyen, ailesini daha iyi şartlarda yaşatmak için çalışmak zorunda olduğundan bebeğini minicikken bırakmak zorunda olan, ağlayarak işe giden anneler var…
Böyle bir deneyim yaşadıysanız eğer başkalarının yaşamaması için…
Böyle bir deneyim yaşamadıysanız ise diğer yeni annelerin de sizin gibi bebekleri ile hak ettikleri gibi vakit geçirmeleri için…
Yapmamız gereken bir şey var!
“Haklısınız bu konu çözülmeli” diyorsanız eğer
Herkesle paylaşalım ki bu adresi, sesimiz daha çok çıksın!
İlk imzayı ben attım sonra ekibim…
“İnşallah başarabiliriz” dedim.
Bu minicik bebeklerin daha çok ihtiyacı var annelerine yaşama tutunmak için.
Lütfen bir imza atarak siz de prematüre bebeklerin diğer elinden tutun...
Şimdiden teşekkür ederim...
Pınar ve ekibi
NOT: Lütfen çalışmamız sadece prematüre bebekler için olmasın, tüm bebeklerin enaz 6 ay annelerine şiddetle ihtiyaçları olduğunu da unutmayalım.

1 yorum:

birdamlacıkyağmur dedi ki...

Ne taktire şayen bir hareket.
Yürekten diliyorum varmak istediği yere varsın bu hareket