16 Ekim 2010 Cumartesi

TUVALET EĞİTİMİ 1.GÜN

*Akşamdan yarın olunca bez bağlamıyacağımızı,artık büyüdüğünü,bizim gibi iç çamaşırı giyeceğini,sevinç ifadeleri ile sana anlattım ve son kez bez bağlayarak (inşallah) uyuttum. Gece boyu 500 ml.lik süt içtin.
Sabah 11 gibi uyandık ve altını kontrol ettiğimde çişli idi. Öpüp kokladım ve 'hadi bezini çıkarıp çöpe atalım, bu temiz bezide çöpe atalım,artık abla oldun sen,bizim gibi tuvalete yapıcaksın çişini' dedim. Çok sevindin,tamam deyip gittik yeni bezi ve çişli bezini beraberce çöpe attık.
Sonra yine koklaşarak 'hadi tuvalete çişini yap' deyip lazımlığına oturdun,klozet adaptörüne oturmak istemedin.
*Lazımlığına oturur oturmaz acıyor deyip kalkınca ve daha öncede lazımlığın sana soğuk hissi verdiğinden çıplak oturmak istemediğini bildiğimden, hemen lazımlığın oturduğun kısımlarına ince bir havlu serdim ve tekrar oturdun.Tracy ninde önerisiyle 5 dak.dan fazla oturtmadım. Bu arada ali babanın çiftliğini söyledik beraber ve ben çişşşş sesi çıkarttım,ayrıca çeşmeyide azıcık açtım (rahmetli Kemal Sunal filmlerindeki şaban karakterinin filmini hatırlayın).
*Nemi oldu......kaldırdım,lazımlıkta çiş falan yok,alıştırma külodunu ve eşofmanını giydirip çıktık tuvaletten,çıkarkende 'çiş yapmamışsın,birdahaki sefere yaparsın dedim. Salona gelince babana 'çişini bizim gibi tuvalete yapıcak babası, bak bezinide attık çöpe' dedim. Sende sevindirik ve şımarık ifadeler takındın. Kahvaltımızı yapıp beklemeye başladım, Tracy 30-40 dak. sonra çişe tut, giderkende 'tuvalete gidip çişini yapalım' şeklinde konuş diyor,aynılarını tekrarladım ama yine bişey çıkmadı. Bu seferine elimize en sevdiği kitabı alıp eğlenceli şekilde okuduk,yine kalktın,bu arada bende örnek olması açısından sana eşlik ettim.

*Salonda oynarken yani kahvaltıdan tam 1 saat sonra çişini kaçırdığını bana kendin söyledin. 'anne çiş,bak anne bez'. Yani bezlememi istiyor,altına çiş yaptığını söylüyorsun. Rahatsız olman hoşuma gitti,hadi dedim çamaşırını çıkaralım ama birdahaki sefere çişini tuvalete yaparsın.
*Ara öğün geldiğinde meyva ve bisküvi karışımını çok az blendırdan geçirerek ve türlü diller dökerek pütürlü şekilde yedirdim sana.
*Gözlerini oğuşturduğunu gördüğümden, yine bez bağlamadan uyuttum ama çarşafın altına alez serdim,yaklaşık 1,5 saat uyudun,uyandığında altının kuru olduğunu görünce hemen çişe tuttum,çiş yapmadın,lazımlıktan kalktın,birkaç dakika içinde de altına kaçırdın.
*Yemeğini yedikten sonra bulamadığımız kışlık çizmen için çarşıya çıktık. Alıştırma külodunu giydirdim,gitmeden yine çişe tuttum ama yine tık yok. Tam tamına 3,5 saat dışarda kaldık ve altın kuru kaldı. Alışverişi bitirdik,çizmeni Mothercare den aldık.
*Dönüştede saat geç olunca dışarda yiyelim dedik, (AVM. de dolaşırken aldığımız ayranı içmek istedin,bir kutu ayranı ilk kez kısa sürede içtiğini gördük ve sevindik. Tamam dedim içimden kesin altını ıslatır.) önce sana bir çorba söyledim ama yemek istemedin,bende kandırıp biraz yedireyim derken oracıkta kusuverdin,tabi moraller sıfır oldu,masayı sildiler,yere paspas attılar,üzerini oracıkta değiştirdim,yenilerini giydirdim,sanırım ayran sana fazla geldi ve miden bulandı. Bir kaç kaşık daha çorba verdim ve yine ayran içmek istedin,bizde yemeklerimizi bitirdik ve çıkarken bana anne çiş dedin ve aynı anda altına yaptın :(.
*Yapılacak bişey yok, eve gelir gelmez üzerini değiştirdim, yemek yedin ve yatma zamanın geldiğinde tekrar çişe tuttum, yine bişey yapmadın. Henüz çiş yapamasanda lazımlığa oturman bile ilk gün için büyük bir aşama benim için :) Uyumadan önce yatağında sütün bir kısmını içiyorsun, bende sana çişin gelince beni uyandırmanı tembih edip yattım. Gecenin bir yarısı sesinle uyandığımda tulumunu ve yatağını çiş deryasına çevirdiğini gördüm ve neyse kızım birdahaki sefere tuvalete yaparsın dedim ama o gece tam 4 kez altına kaçırdın ve ben sürekli üst değiştir,çarşaf ser şeklinde sabah ettim,tabi benim üzerime 2 kez işemenide unutmadım :)

Hiç yorum yok: