22 Eylül 2011 Perşembe

35 Aylık Yemek Düzeni ve Menüsü-Fotoğraf Makinası

      Eski postlara şöyle bir göz attım bugün ve baktımki günlük yemek programıyla ilgili açıklamalı bilgiye yer vermemişim epeydir. Tabi pütürlü yiyemediği konusu ön planda olunca, buna daha fazla yer vermişim.

     Günlük yemek programı 2 ye ayrılıyor; bizde ve annemde şeklinde...
Bizde;
     Sabah kahvaltısı: 09-10 arası (itiraf etmeliyim, bazen 11 i buluyor,çünkü geç uyanıyoruz). Yağda yumurta kırıyorum, bazen içine peynir katıyorum ama farkedince peynirleri ayırmamı istiyor, yemiyor.Yumurtanın yanında avuçiçinden daha küçük parça ekmek ve 1 çay bardağı (ajda bardağı diyorlarya, işte ondan) portakal suyu oluyor. Ekmeklerini parmak ucu küçüklüğünde yapıp, portakal suyuna batırıyorum, çatala takıyorum, aynı çatala birazda yumurta takıp eline veriyorum ve çiğneyip yutuyor.(pütürlü yemesi baya uzun sürüyor, çiğnemek yorucu geliyor sanırım ama yinede bizden daha çabuk masadan kalkıyor). Bazen kahvaltının tam başında, iki lokma yiyip 'ben salonda yemek istiorum' diyor, mecbur götürüyorum. Tüm kahvaltısı bundan ibaret. Birkeresinde saydım en fazla 10 çatal kadar dayanabiliyor bu çiğneme işkencesine :))
     Kahvaltıdan en fazla 1 saat kadar sonra bisküvili yoğurt eziyorum kaşıkla ve yediriyorum, çizgifilm izlerken, hayır demiyor. Bazende 1-2 adet çubuk kraker veriyorum eline yiyor.
     3 Saat sonra (öğünleri 3 saat arayla yiyor halen, kreşte açlıktan mahvolacak eminim), mutlaka ya annem vermiş oluyor cumadan yada ben pişiriyorum sabah kahvaltı sonrası çorbasını...Bir kase çorbasını içiyor minik ekmek doğranmış olarak.
     Bu arada mutlaka 1-2 saat kadar uyumuş oluyor. Kalktığında, 3 saat te dolduysa, yine ya çorba, yada önceden haşlanmış tavuk parçaları yer ayranla.
     Akşam ve ikindi yemek arası meyve yeriz biz ailece ve kuzuda elma, soyulmuş üzüm veya karpuz yer ve çiğneyerek ama miktarları çok az oluyor bu yeme şekliyle, çiğnemek halen yoruyor kuzumu ama blendırdan geçirsem bir kase meyveyi yer bıcırık :))
     Yatmadan önce ya pirinç unu pişiririm yada az bisküvi ile yoğurt yer.
     Yatağına yatar yatmaz 210-270 arası Ülker İçim Sütünü içer ve uyur (saat:10:00 gibi) Yorgun ise 09:00 gibide uyur yada öğlen çok uyudu ise 11:00 gibide uyutabilirim. Gerçi bu large yaşam şekli kreş için bir düzene girmek zorunda artık. Gece bir kez daha uyanıp yine 210-270 civarı sütünü içer ve uyur.
Annemde;
     Sabah Kahvaltısı: saat 08:00-08:30 arası yapılır ve tüm kahvaltılıklar bulamaç şeklinde verilir, blendırdan geçirilmiş olarak yedirilir.
     Yaklaşık 1-2 saat sonra yoğurt yedirir, kahvaltıdan 3 saat sonrada çorba içirilir, aralarda eline meyve verilir, bu 3 saat olayı tekrarlanarak gider. Çorbasının içine ekmek doğranarak yedirilir ve her öğüne ayrı çeşit çorba içirilir. Yaklaşık olarak annemdeki son öğününü akşam 17:00-18:00 arasında yer.
                                                                          ****
      1 haftadır fotoğraf makinası arıyorum, tabi bu kendi isteği, nerden taktıysa foto çekicekmiş, biz gülümseyecekmişiz ve peyniiir diyecekmişiz :))) Tamam dedim bende alalım kızım diye söz verdim, gel görki koca Etlik teki kaç oyuncakçıya baktık...yok yok kalmamış makina :( Dün akşam Ankamall e gittik...kızım bir hevesle girdi oyuncakçılara ama yine yoktu, kalmamış... Daha önce çok defa görmüştüm ama isteyince bulamadık nedense...Aramalara devam edicez takiki...
Bunlar dün akşamdan, Ankamall in kapalı garajından...
Dün akşam anne için alınan cicileri(söz konusu ayakkabı ve makyaj malzemesi ise elinden kurtulamıyorlar) öncelikle kuzu denemek istedi, hemde eve girer girmez :)))

4 yorum:

ilknur malcı dedi ki...

beslenmesi çok iyi canım.gayet iyi besleniyor.beslenme şekline göre pütürlüye geçememe çok sorun değil gibi yavaş yavaş halledilecektir insaallah.
ben internette görmüştüm de oyuncak mıdır bu demiştim ama oyuncak değilmiş.gercek bir makine.bakayım linkini bulabilirsem gönderirim.

lovehouse dedi ki...

Çok mutlu oluyorum bu tür yorumlara canım,tşk ediyorum :) Bir anne için ne kadar önemli kuzusunun iyi beslenmesi, özellikle bu yaşlarda. Her kuzu yesin, sağlıklı büyüsün inşallah :)
Fotoğraf makinesi ile ilgili bilgi için tşk ediyorum,biraz bende araştırdım, bir marka var panasonik lumix s3 veya lumix s1, henüz bulamadım ama bulucam,öperim :)

çiğdem dedi ki...

her anne çocuğunu doymuyor aman 1 kaşık daha yesin kardır diye bakıyor ama yazlık kışlık toplama olayına girişince anlıyorsun kuzular büyüyor dr fatih bey bana demiştiki kg değil artık cm le gelişimini takip edicez sende öle yap kuzumda gayet sağlıklı

lovehouse dedi ki...

Çok doğru Çİğdem ama kuzular değilde bizim gözümüz doymuyor sanırım,gerçi ben yemiyor demiyorum,pütürlü yemiyor diyorum,buda geçecek inşallah :)
Bende havalar soğuyunca anladım ki,geçen kıştan giyecek hiçbirşey kalmamış dolapta,hepsi küçülmüş...çok sevindim inan :)
öperim :)