19 Eylül 2011 Pazartesi

Kızımın Yeni Oda Takımı

     Hasta demiştim ya...yine hastalığı devam ediyor ancaaak, çok daha iyi durumda. Sanırım verdiğim bağışıklık sistemini kuvvetlendirici vitamin şurubu ve Aferin Plus işe yaradı. Şükür ki yaradı, gündüz burun akıntısı, gece ise tıkanıklığı devam ediyor ve çoook şükür ki ateşi çıkmadı. Dün gece soğuk buhar makinesine gerekte olmadı.
     Hafta sonu Eskişehir gezimizi iptal ettim. Eğer gitseydik 300.TL ve üzerinde bir para harcanacaktı, kötü olurmuydu? olmazdı elbette, Porsuk Çayı etrafında gezinir, gecesini gündüzünü yaşar gelirdik mutlulukla ama 1. ihtiyacımız kuzuya bir oda takımı almak iken, para boşa gidecekti bana göre. Kızıma doğduğundan bu yana 2 yatak aldık, biri ahşap parmaklıklı bir karyola idi, bizim yatak odasına almıştık, 3.ayında odasını ayırınca ve aldığımız yer, eskisini getir yenisini al deyince, düşündük ki uzayan yatağını yıllarca kullanabilir, üstelik parmaklıkları çoktan kaldırmıştık, ben yanında yatabileyim diye. Diğeri uzayan yatak denilenlerden, buda çok çabuk dağaldı,(markası: babyhope) üzerinde hoplayıp zıplamadı aslında ama çarçabuk yatak altındaki destek kırıldı, çekmeceler düştü, kapaklarını her çekmeceyi açtığımda elimle takmak zorunda kaldım. Sonunda kendi ellerimle yatağı kırdım, dış kapıya yığdım parçaları, eşimde şaşırdı yatağı dış kapıda görünce :)))
     E böyle olunca yatağı yerde kaldı, aslında kuzu geçen kıştan buyana benimle, babasıda kuzunun yer yatağında yatıyordu ama kreş başlıycak, belli bir düzene alışsın istiyorum kızımın ve odasını sevip alışması içinde bir yenilik gerekliydi.
     Malum, Ankara ya İkea geldi ve ben bayılıyorum İkea nın çocuk odası takımlarına ve pekçok şeyine. Cumartesi kahvaltı sonrası gittik, kuzu gidiş yolunda uyuyunca, yavaşça pusetine geçişini yaptık ki, gezerken rahat bakalım oda takımlarına... Öyle bir uyumuş ki çıkış kapısına geldiğimizde uyanabildi kuzum :) Siyah demir bir karyola aldık, oyuncak ve kitaplarını koyabileceği hoş bir dolap aldık kapısı olmayan, birde gardorap tabi, ekstradan da çekmece aldık gardorop için. Dolapları beyaz seçtik, içlerine beyaz aksesuvarlar aldık, siyah beyaz renklerde resim çerçeveleri aldık uyumlu olsun karyola ile diye.
     Aldıklarımızı eve teslime verirsek 2 gün sonra getireceklermiş, montaj içinse ayrıca bekliycekmişiz. Biz iki sabırsız o kadar malzemeyi bagaja yükledik, karton kutular ve uzun uzun tahtalarla yola çıktık ama ne stres ne stres, eşim burnundan soluyor resmen, iyi bir kavga çıktımı yolda...Yok polis görse, yok arkadan bir tahta düşse başka araba kaza yapsa..vs.vs...Çıkmasaydın bu kadar biliyorsan dedim ama haklıydı hemde çok.           
     Yolumuzda çok uzun...İkea nereeee Etlik nere...Sağ sağlim vardık eve şükür ki...
Biz kavga ederken kuzu yanaklarımı avuçlarının içine alıp, tatlı bir gülümseyişle 'kaga etmein, akıllı akıllı oynaın' demesin mi? :))))Koptum resmen...
     Bu kadar yanlışın yanında birde arka koltukta tıka basa dolu olunca kuzuyu ön koltuğa benim kucağıma aldık...Yanlış üstüne yanlış...Yurdum insanı görüntüsü vardı bizde, tam internetlik olduk kısacası (umarım kimse resmimizi çekmemiştir)
     Eve girer girmez aşkım arabayı boşaltmaya, bense kuzuyu yedirmeye koşturduk. Hemen aldıklarımızı kurmaya başladık, akşam 10 sularında işimiz ancak bitti. Tabi yine stres yaparak bitirdik işleri, kuzu ayak altında dolaşınca babasını aldı bir stres, haklıydı, bir yerine bişey düşecek diye korktu ama çocukların en sevdiği anlarda bu anlardır, evde yeni bişeyler kuruluyorsa eğlence çıkar küçüklere, herşeyi karıştırırlar, tahtaların aralarından geçip gelmeler ayrı bir eğlencedir. Kendimden biliyorum :))) Sonuç mükemmeldi doğrusu, temizliğe sıra gelmedi ama herbir parçayı yerli yerine oturttuk. O gece yatağında yatırmadık heryer kirliydi ve gece lambası alıcaktık ilk kez, yerine alışsın, tek başına korkmasın diye. (Daha önce gece lambası hiç gerekmedi, bebekliğinden beri karanlıkta uyudu.)
   (Karyolayı çekmeyi unuttuğumdan,Ikea dan arakladım bu fotoyu)

      Hehe...TV.ye karşı analar babalar...görmeyin hem TV.yi hemde DVD.yi...Calliou izliyor kızım hafta sonları ve akşamları orda.
      Çokça yerim olmayınca Ikea çocuk mamutlardan alamadım, oda dar olunca doğru düzgün resimleyemedim malesef...

Gardolap ile oyuncak dolabının yerini değiştirmeyi ve oyuncak dolabını yere yan yatırarak kullanmayı düşünüyorum, kuzu dolabın üst raflarına yetişemiyor, yan yatarsa hepsine ulaşabilir. BU hafta sonuda onu halletmek gerek.

     Ertesi gün baba yine alışverişe gidip son eksikleride tamamladı, bizde kızımla evi temizledik, banyolarımızı yaptık, haftaiçi için yemek yaptık, hatta kuzu uyudu bile. Baba gelince yemeklerimiz yiyip, onu evde bırakıp ana-kız kuaföre gittik. Saçlarımı istediğim tarzda kestik, bu sefer daha çok sevdim, hem tarz oldu hem çok daha spor ve kısa.
      Pazar gecesi odasında yattı, hatta yanında yatmadım bu sefer, yerde yatak ucunda oturup uyumasını bekledim, uyuyakalınca kendi odamıza geçtim, aylar sonra aşkımda yatak yüzü gördü :))) Gecenin bir yarısı (saate bakmadım) yatak ucumda 'ben uuamıorum, sizin anınızda atabilimiim' diyen kuzu sesiyle uyandım. 'olur mu öyle şey, odanda uyu hadi gidelim dedim. Gittim biraz döndü döndü ve yine 'uuamıoruuum' diye sızlanmaya başlayınca, bende çok yorgun olduğumdan, kucağıma alıp geçtik bizim yatağa... Babayı ileri itekleyip kuzuma yer açtım ve sabaha kadar deliksiz uyuduk. Yarım gecede olsa odasında uyudu kuzucum, maaşallah demeliyim ve inşallah ilerleyen gecelerde tamamiyle odasında yatar bebeğim.
     Yatmadan önce baya telkinde bulunmuştuk babasıyla beraber. 'bak kızım artık kendi odanda arkadaşların(calliou,azra,rozi,şimal) gibi tek başına uyumalısın, gece çişin gelince (bunları kendim uygulamalı olarak gösterdim) yavaşça kalkıp pijamanı indirip lazımlığına yapıcaksın. Süt içmek isteyince de yatağının yanındaki sehpadan biberonunu alıp içip, yerine koyacak ve yeniden uykuya dalacaksın, tamam mı kuzum?' Bunları 3-4 kez tekrarladık değişik versiyonlarıyla...
     Telkin işe yaramış olacak ki gece çişe kalktığında pijamasını indirmeme izin vermedi 'ben keendim apıcam' diye itiraz etti :))) Demek ki kafasına iyice sokmak lazım bu bücürlerin, önce beyinlerini işlemek gerek yapacaklarını, öyle küt diye bişeye alıştıramazsınız bunları :)))
     Bu gece daha erken uyutmaya çalışıcam kuzumu ve gece sütünden kesmem lazım...ama nasıl olacak bilemiyorum, gündüz içmiyor süt. Kreş yemek listesinde hersabah 1 bardak süt var, alışacaktır bu sayede ama gece yatmadan da içirmeli 1 bardak süt. Bununda zamanı var sanırım...Şimdilerde 10-10,5 sıralarında uyutuyorum, kreşe hazırlık için 9-9,5 sıralarına kadar çekmeliyim saatleri. Sabah uyanması çok zor oluyor, nerdeyse yarı uykulu olarak kucağımda anneannesine veriyorum kuzumu. Kreş günlerinde üzerini değiştirip saçlarını tarayabileceğimi, bu şekilde giderse düşünemiyorum bile...

NOT: Fotoğraf çekmeye vaktim olmadı, en kısa sürede eklenecektir.(23.09.2011 de eklendi)

Hiç yorum yok: