31 Ocak 2012 Salı

Çocuk Müzikali-Deniz'in 40 ını Savdık

     ilk defa Devlet Opera ve Balesinin Leyla Gencer Sahnesinde 'Sihirli Dünya' çocuk müzikaline gitti.
     2 hafta önce aldım biletleri, sonrasında ekledik 2 bilet daha. kuzuya büyük bir sürpriz yapmış olduk, 'Zemmed Duru' gelicek deyince çıldırdı. Hele hele opera bale kelimesiyle kendinden geçti resmen. Kendisininde bale yapıcağını sansada, çokça anlatamadım şevki kırılmasın diye, sadece izleyici olacağını.
     Günler öncesinde başladı heyecanı, herkese 'ben bale hapıcam, Zemmed Duru da gelicek' deyip durdu.
     Müzikal günü erkenden uyandı, apar topar kahvaltı ettik ve Ezgi cimi ve kuzusunuda alıp Leyla Gencer Sahnesinin yolunu tuttuk. Arabada şarkılar türküler söylediler bıcırıklar, kuzumun çenesi hiç susmadı :))) Genç kızımız Zemmed hanımdan güncel pop şarkılardan dinleme fırsatı bulduk :))) Bıcır bıcırlardı ikiside, canlarım kuzularım benim...
Leyla Gencer Sahnesinin salonunda resim çekilmedik yer bırakmadık herhalde :)))Her köşede poz veren tipler bizlerdik evet :))) Bu arada yaşça büyük olmanın keyfini yaşadım orda, bizim cadılar oraya buraya koşturunca, peşlerinden hep Ezgi gitti, toparlayıp getirdi çil yavrularını :)))bende biraz keyfime baktım doğrusu :)
Bu kadar koşuşturmacadan sonra nihayet içeri girdik :)
Işıklar kapanmadan, perde açılmadan hemen foto çekinelim dedik, kızların altına mantolar koyuldu, üzerine oturtuldular ama neçare, benim kurtlu dururmu, istemedi altında bişey, mumya gibi sakin sakin oturması imkansız, fıldır fıldır müzikal boyunca indi çıktı koltuktan, koltuğun oynar oturak kısmına bayıldı :)))
Müzikal hakkındaki yani ismi 'Sihirli Dünya', düşüncelerime gelince; Daha büyük yaş grubuna hitap ettiği kesin, yapılan konuşmalar bizimkilerin pek ilgisini çekmedi ama ikiside müzik ve bale tutkunu olunca, opera-bale ve müzikal kısmını pür dikkat izlediler. kuzu ikidebir 'ben he zaman bale hapıcam' diye tuttursa da dikkatini sahneye çekmeyi başardım. Maşallah diyorum ikiside tam 1 saat boyunca nerdeyse izlediler müzikali, çok mutlu oldum kendi adıma, kızım operayı sevdi bunu anladım, baleyi zaten seviyordu. Müzikalin bitimine son 2 dakika kala 'anne hadi eve gidelim, horuldum' deyince üzerini giydirmeye başladım, baktım Ezgi de hazırlanıyor, biz hazırlanırken oyun bitti.
Çıkışta Ezgi bizi yeğeni Deniz in 40 partisine davet etti. Önce annesine gittik, çayımızı kurabiyelerimizi yedik. kuzular ortalığı bir güzel dağıttılar.
Hazırlanıp parti evine gittik, sağolsun Neşe cim çok güzel hazırlanmış, Deniz e bayıldım, minik bir kuş gibi yavrum, savunmasız ve çook yakışıklı...Kucağıma aldığımda içim bir tuhaf oldu doğrusu, kuzumun bebekliğine gittim o an. bizimki daha küçüktü Deniz den ama yinede Deniz o kadar küçük kaldıki kucağımda, nasıl bakmışım benim kızıma o aylarda, nasıl taşımışım şaşırdım kendime, o kadar minik ki kıyamıyor insan...
Nasııııl...Yakışmış ama dimi dimi???
     Deniz in odasını resmen tarumar ettiler bizim cadılar ama ev sahiplerinin umurunda değil...Ne kadar anlayışlılar şaşırdım çocuklara karşı, ben bile bu kadar olamam diye düşündüm, Allah gönüllerine göre versin, çok tatlı bir çift Neşe ve Burak, mutluluklarının devamını diliyorum :)
Sıra geldi küçük Deniz in 40 banyosuna, tabi öncelikle bizim bıcırıklar geldi sahneye, suyu ellediler, ortalıktan hiç çekilmediler, meraklı maymunlar :)))
Allahım ne güzel anlar bunlar, ben çok duygulandım, annesi yıkadı kuzusunu, 40 tas su döktü, hepimiz dualar okuduk, sonra kurulanıp, yağlanıp giydirildi Deniz, hatta bende badisini giydirdim kuzunun :)
     Sağlıklı mutlu yaşa küçük Deniz, hayırlı bir evlat, yararlı bir vatandaş ol kuzucuk, bol başarılar göster anneciğine babacığına...
     Çok güzel bir sofra hazırlamışlar, oturup yedik, çocuklarda iyice karınlarını doyurdular, sohbet muhabbet...derkeeen benim cadının iyice uykusu gelince kudurup yaramazlığa başladı iyice, sızlanıp herşeye ağlamaya başladı, uyku başına vurdu resmen, saat oldu 16:00, hemen hazırlanıp çıktık, giderkende epeyce Zemmed Duru lara gidelim, eve gitmeyelim, uyumuycam...vs. şeklinde ağladı. Daha yolda sızıp kaldı, evde de 1 saat kadar uyuttum, gece uyumaz diye uyandırdım. Bir güzel sulu boya yaptı, elini yüzünü iyice batırınca beraber banyoya girdik, oynadı yıkandı tatlım, misler gibi oldu :)




1 yorum:

ezgi-duru dedi ki...

Canımmm... uzun süredir bloguna girmeye çalışıyordum sonunda oldu:))) opera bale konusunda yazılacak herşeyi yazmış, bizi de unutmamışsın. O gün için tekrar teşekkürler Sana ve Cüneyt'e. Kızımı çok mutlu ettiniz.
Yeğenimin 40'ında ana-kız bizimle olduğunuz için de ayrıca teşekkürler bitanem. Sizi çok seviyoruz biz, güzel aile...