24 Şubat 2012 Cuma

Veli Toplantısı Vardı

     Yaaa...bu günleri görmek çok uzak gibi geliyordu, parmak kadar kızım var ama dün ilk kez kızımın veli toplantısına katıldık babasıyla beraber...aşkım beni işyerinden aldı ve koşa koşa, heyecanla gittik bulduk Pedagog Nesrin hanımı ve Kreş Öğretmeni Çiğdem hanımı. Bizi boş bir odaya aldılar ama başka veli yoktu...meğer aileleri tek tek çağarmışlar, ayrı gün ve saatlerde bir aile ile görüşme ayarlamışlar...ne güzel 1,5 saat konuştuk kuzu hakkında...biraz güldük, biraz da ciddiyetle dinledik karşılıklı birbirimizi...
     kuzu ile ilgili daha önce öğretmeninin söylediği herşeyi tekrarladılar, sorun yokmuş anlattıklarına göre. Yanlız bir uyarıda bulundular, kuzu da biraz bebek davranışları varmış...kendi yemeğini yiyebilir, üzerini kendi giyebilir...öz ihtiyaçlarında yardım bekliyormuş...bu çok normal dedim...düşük kilo ağırlığıyla doğan bir bebeğin üzerine titredi annem ve biz, 3 yıl baktı anneannesi ve bütün ihtiyaçlarını karşıladı, kuzuya hiçbirşey düşürmedi.
     Sonrasında kreşe başladı ve evdeki bakımını ben üstlendim dedim. Akşamları eve geldiğimizde o kadar az zamanımız var ki dedim, yatma vaktine kadar herşeyi sığdırmak zorundayım, yemek, toparlama, yarına hazırlık ve kuzuya ara öğün, süt, vitamin şurubu...biraz maaile oyun-eğlence...derkeeen saat gelip çatıyor. Ben üzerini giydirmek için zaman tanısam, yaklaşık 15 dak. sürer, çıkarmak içinde 15 dak., yemek yemeye kalksa 1,5 saat sürer, ben dahi 1 saat veya 45 dak. da yedirebiliyorum. Onlarda anne ve aynı yaşlarda çocukları var, anladılar tabi beni ama bu uyarıda bulunmak zorundaydılar. Gerçi kreşe başladıktan sonra, alt tarafını kendi çıkarıp giyinmeye başladı, üst tarafını da yeni yeni çıkarmayı öğrendi ama giyemiyor henüz. Bunu söyledim; kreşin katkıları çok oldu dedim, kendi işini kendi görmek istiyor ama çoğu zaman buna izin veremiyorum, ben çabucak giydireyim diye ...dedim.
     Bunun haricinde; kurallara uyan, sevgi dolu, uyumlu bir çocuk dediler kızım için, çok mutlu olduk eşimle...Tüm aktivitelere istekle katılıyormuş...En önemlisi ise duygu ve düşüncelerini ifade etmekte çok başarılıymış, çekincesiz olarak paylaşıyormuş, küsmek yada kızarak ağlamakla ifade edebilirmiş ama kuzu direk olarak söze döküyormuş hem hislerini, hem düşüncelerini.(bu bizi çok memnun etti)
     İşte böyleee, mutlu mesut aldık geldik kızımızı, beni görünce çok şaşırdı ve sevindi :)
NOT: *artık 10 a kadar sayıyor ve gerisine de çok meraklı, *matematik-mantık alıştırmalarını çok seviyor, *evde şarkı türkü pek dinlenmez(babasının konserlerini saymazsak) ama müziğe aşırı duyarlı, *ayrıca dans etmeye, hergün kreş sonrası eve geldiğinde, öğrendiği şarkıları kendiliğinden söylemeye bayılıyor.
Mukkak-Mutfak
Parda-benim ismim
Patma-Fatma
Berarek-Beraber

Hiç yorum yok: